Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani loukkaantui, kun kysyttiin aikooko hän imettää

Vierailija
07.03.2011 |

sanoi että se on ilkeä kysymys, ja hänen rintojen ei kuulu olla keskustelun keskipiste.

Oli kuulemma vanhoillisempi kuin minä ja olin ollut ajattelematon

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vauvan ravinnosta. Ääliö.

Vierailija
2/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ruokkii lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, että aionko imettää. Sanoin, etten tiedä. Ei minulla ollut mitään ajatuksia imettämisestä ollessani raskaana. Asia kerrallaan.

Kyllä sitten imetin jokaista lastani vuoden ajan.

Vierailija
4/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo aika typerä kysymys. Mitä se kellekään kuuluu, aikooko joku imettää?

Vierailija
5/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuttava ruokkii vauvaansa..

Mulle ei tulis mieleenikään kysyä keneltäkään tollaisia asioita..

Vierailija
6/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyisi tuollaista? Ihan syystä loukkaantui.

Vierailija
7/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kysynyt keneltäkään, aikooko hän imettää ja jos, niin miten kauan. Joskus olen (kun on ollut kyse vauvan ruokkimisesta meillä kotona) kysynyt vieraisilla olevalta äidiltä, että haluaako mennä rauhassa imettämään toiseen huoneeseen vai syöttääkö pullosta (ja pitääkö sitä lämmittää).

Mutta noin muuten olen pärjännyt ihan ilman tenttauksia.

Vierailija
8/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on pitkällä tähtäimellä?

Vierailija
9/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tentata tuollaista keneltäkään.

Vierailija
10/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä älykäs kysymys kuin se, että kysyisi raskaana olevalta, aikooko tarjota vauvalleen velliä vai suoraan puuroa. Tai aloittaako perunalla vai päärynällä? Ihan oikeasti, miten ihmeessä sellainen voi ketään kiinnostaa ja miksi kukaan raskaana oleva olisi velvoitettu vastaamaan noin typerään kysymykseen?

Lisäksi mielestäni kysymyksessä aiotko imettää on negatiivinen sointi. Eiköhän jokainen tuleva äiti mielessään pohdi kokeilevansa ja yrittävänsä, mutta kaikilla se ei onnistu eikä se ole enää aikomuksista kiinni. Itse pahoitin mieleni, kun naapurini kysyi ekalla tapaamiskerralla, tuleeko maitoa. Olin juuri joutunut lopettamaan muutenkin pahasti takkuilleen imetyksen vauvan jouduttua sairaalaan ja tuskailin maitoa vuotavien rintojen kanssa, joita en jostain syystä saanut tyhjennettyä pumppaamalla. Miten ihmeessä minun rintojeni tuottavuus kuuluu mitenkään naapurilleni?

Raskaana olevat ja juuri synnyttäneet ovat herkkiä muutenkin. MIksi ihmeessä pitää kysellä selkeästi henkilökohtaisia kysymyksiä? Eikö riitä, että todetaan niitä peruskohteliaisuuksia vauvojen ihanuudesta...

Vierailija
11/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ymmärrä mitä se kenellekään kuuluu imettääkö vai ei. Jo pelkät imetyskeskustelut ja synnytyskokemuksista paasaminen puistattavat. Yhtä kiinnostavia kuin miesten inttielämykset.

Vierailija
12/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt ole itsestäänselvä lähtökohta, että aikoo imettää?! Eli jos ei aio, niin sille on jokin erityinen syy.

Minä vastaisin tuollaiseen että tietenkin ja ottaisin naamalleni mahdollisimman ällistyneen ilmeen.

Vierailija
13/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin asiattomiin kysymyksiin kannattaa vastata kysymällä "Miksi kysyt?" tai "Miksi se kiinnostaa sinua?"

Tai sanoa vaikka: "Lapsi saa kyllä ruokansa."

Munkaan mielestä ei ole ihan sopivaa kysellä toiselta ihmiseltä hänen rinnoistaan tai vaikka alapäästään. Mutta raskaana oleva ja synnyttänyt on vissiin eri asia...

Vierailija
14/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö oli kiusallista!

Vierailija
15/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevat loukkaantuvat monesta muustakin asiasta. Heiltä tai meiltä (olen raskaana) ei saisi kysyä mitään. Yleensä sanotaan, ettei tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan, mutta se ei koske naisia jotka ovat raskaana. Muitten ihmisten pitäisi tietää ennakkoon milloin mikäkin kysymys, lausahdus tai ääneen sanottu ajatus on moukkamainen, loukkaava tai muuten vain epäsopiva.

Ap, don't worry!

Vierailija
16/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö oli kiusallista!

No hieroja varmaankin oli ammattinsa puolesta kiinnostunut, vai luulitko että muuten vaan kyseli?

Imetys kun saattaa aiheuttaa niska-hartiaseudun jäykkyyttä..

Vierailija
17/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitään ei saa sanoa tai kysyä keneltäkään, aina joku loukkaantuu. Parempi pysyä vaiti ja hymyillä vaan.

Vierailija
18/18 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sekin on huono asia jos ei ole kiinnostunut raskaudesta ;-)

että mitään ei saa sanoa tai kysyä keneltäkään, aina joku loukkaantuu. Parempi pysyä vaiti ja hymyillä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi