Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää sanoa olevansa "onnellisesti naimisissa"?

Vierailija
07.03.2011 |

Eikö pelkkä "olen naimisissa" riittäisi?

Juu, olen onnellisesti naimisissa. Mutta enpä minä nyt joka päivä tätä olotilaa analysoi. Ei kaikki päivät ole ihania, mutta 89% noin suunnilleen kyllä ;-)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen naimisissa. Toivottavasti sitten on sitä.

Vierailija
2/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onnellisesti naimisissa. Oikein superonnellisesti ja ihanasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se, että olen onnellisesti naimisissa merkitsee paljon. Onnellinen avioliitto tekee koko elämästä onnellisen. Vastoinkäymisiäkin on helpompi sietää, kun on hyvä suhde. Ei tiedä kuinka kauan voi iloita. Parempi nauttia onnesta silloin kun sitä pienen hipun saa.

Vierailija
4/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät puhua klisein

Tuskin kovin moni sitä sanoessaan ajattelee, että kylläpäs vaan onkin onnellista olla naimisissa, tai että olenpa vaan tällä hetkellä todella onnellinen. Se on vaan tapa sanoa. Ristiriitaista kyllä, vaikka ihminen käyttäisi kuinka kulahtanutta sanontaa, hän vaikuttaa vähän nokkelammalta kuin jos toteaisi vain yksinkertaisesti olevansa naimisissa.

Vierailija
5/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkäävät puhua klisein

Tuskin kovin moni sitä sanoessaan ajattelee, että kylläpäs vaan onkin onnellista olla naimisissa, tai että olenpa vaan tällä hetkellä todella onnellinen. Se on vaan tapa sanoa. Ristiriitaista kyllä, vaikka ihminen käyttäisi kuinka kulahtanutta sanontaa, hän vaikuttaa vähän nokkelammalta kuin jos toteaisi vain yksinkertaisesti olevansa naimisissa.

Terv. onnellinen ihminen, joka on naimisissa. Mutta ei onnellisesti: en pidä sitä "onnena" että olen naimisissa, eikä se ollut minulle mikään elämän päämäärä päästä naimisiin. Mikäli ilmaisulla taas tarkoitetaan avioliiton olevan onnellinen, niin juuri tällä hetkellä se ei ole sitäkään :D

Vierailija
6/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se kuulostaa siltä, että naimisiin päätyminen on ollut epätodennäköistä tai hankalaa - joko pariskunnalla on aiemmin ollut pahoja ongelmia tai sitten henkilö itse ei meinannut "päästä" naimisiin, vaikka olisi halunnut.

Verratkaa, jos sanottaisiin, että "lapseni on onnellisesti koulussa", "olen onnellisesti raskaana", "olen onnellisesti töissä", "olen onnellisesti sinkku". Kaikissa näissä kuulostaa siltä, että ennen tätä olotilaa on ollut jotain ongelmia, jotka ovat vaikeuttaneet nykyiseen olotilaan päätymistä.

Vierailija
7/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se kuulostaa siltä, että naimisiin päätyminen on ollut epätodennäköistä tai hankalaa - joko pariskunnalla on aiemmin ollut pahoja ongelmia tai sitten henkilö itse ei meinannut "päästä" naimisiin, vaikka olisi halunnut. Verratkaa, jos sanottaisiin, että "lapseni on onnellisesti koulussa", "olen onnellisesti raskaana", "olen onnellisesti töissä", "olen onnellisesti sinkku". Kaikissa näissä kuulostaa siltä, että ennen tätä olotilaa on ollut jotain ongelmia, jotka ovat vaikeuttaneet nykyiseen olotilaan päätymistä.

Alaikäisenä kun naimisiin menin ja kirkot kaikki varattuna eikä lupaa meinannut kuulua, siellä se oli pöydällä valmiina ja odotti allekirjoitusta, onneksi ehti papille saakka :))

Se joka on onnellinen ja naimisissa :)

Vierailija
8/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se, että olen onnellisesti naimisissa merkitsee paljon. Onnellinen avioliitto tekee koko elämästä onnellisen. Vastoinkäymisiäkin on helpompi sietää, kun on hyvä suhde. Ei tiedä kuinka kauan voi iloita. Parempi nauttia onnesta silloin kun sitä pienen hipun saa.

Vierailija
9/11 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kun ainoa totuus tuntuu olevan, että naimisiinmeno on epäonnea ja murhetta elämään tuottava kahle. :D

Vierailija
10/11 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitenkään itsestäänselvää, että naimisissa olo tarkoittaa vakaata parisuhdetta. Niin paljon on eroja ja muuta säätöä, että tuntuu tällainen onnellinen avioliitto olevan harvinaisuus. Niinpä tuo "onnellisesti naimisissa" on ikäänkuin tarkennus sille, että on avioliitossa, jossa ei ole eroa näköpiirissä vaan parisuhde on hyvä ja tasapainoinen. Ei tuota "onnellisesti naimisissa"-fraasia silloin käytetä, kun tuolla onnellisuudella ei ole mitään merkitystä keskustelussa.

Vierailija
11/11 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onnellisesti naimisissa" kuulostaa aina siltä, että nyt ei ole asiat hyvin. Toki painotuksesta kuulee, että tarkoittako ihminen olevansa vihdoinkin, vastoinkäymisten jälkeen, onnellisesti päässyt naimisiin, siis tyyliin "vihdoinkin perillä" rankan matkan jälkeen, mutta yleensä se pistää kellot soimaan, että suhde ei ole kunnossa.

Valitettava fakta on se, että onnellisuuden hokijat, tapaamisissa onneaan ja suhdettaan korostavat jne. tapaukset ovat yleensä eron partaalla tai ainakin suhde on huono. He jotka oikeasti ovat onnellisia liitossaan eivät hoe sitä joka käänteessä. Toki voi jossakin keskustelussa nousta esiin, mutta ei jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi