ekaluokkalaisista
Kaveri kertoi ongelmastaan järkätä vapaata 1-lk muksunsa koululääkärintarkastukseen. Minä sitä jäin hiukan kummastelemaan, että pitääkö sinne aikuisen mennä mukaan? siis jos ei ole mitään varsinaista asiaa. Lapsi sanoo, että siellä menee 10-15 min aikaa. En muista, että mulla tai muillakaan kavereilla olis enää koulussa ollut äiti mukana lääkärissä. Mutta minkä ikäiseksi saakka nykyään tarttee vanhemman mukaan, kun mitataan ja punnitaan?
Kommentit (12)
johon vanhempi käskettiin mukaan. Käytiin läpi nukkumiset, syömiset, läksyjen teko rutiinit, pelaamiset, harrastukset yms. Että ihan hyvä oli olla paikalla..
lapun lääkärintarkastuksesta, johon toivotaan huoltajan läsnäoloa. Ei 7-vuotias välttämättä osaa kertoa kaikista asioista vielä.
vanhempi voi halutessaan tulla mukaan. En nähnyt tarvetta mennä
toivomuksena vanhemman läsnäolo, ja tyttö haluaa jomman kumman mukaan. Tulee sekin aika, ettei mistään lääkäreistä enää vanhemmille kerrota...
että ekaluokkalaisen koululääkärintarkastukseen toivotaan vanhempaa mukaan. Minusta se oli ihan hyvä juttu; ei minusta ekaluokkalainen osaa ehkä niihin lääkärin kysymyksiin vastata ja jos lääkärillä on jotain huomautettavaa esim. näköön tai ryhtiin liittyen, niin ei jää niiden "terveisten" välittäminen lapsen vastuulle. Ei siellä kovin kauaa mene... Myöhemmillä käynneillä ei vanhempia enää ole tarvittu.
moniko vie ekaluokkalaisen sinne? minkä ikäiset yksin?
Hammashoitajalla ei oltu mukana, mutta sitten hammaslääkärissä kylläkin oltiin. Hammashoitaja laittoi kotiin tiedotteen, mitä on havainnut jne.
ja näin myös toivottiin. Hammastarkastuksissa olen myös ollut mukana, tosin hammashoitolaan matkaankin.
sekä lääkäriin, että hammaslääkäriin niin pitkään, kun lapsi vaan itse suostuu siihen :)
meidän vanhin nyt 19v eikä enää anna äidin tulla mukaan.... onneks on 3 nuorempaa...
Mä en tajua, että mitä HUONOA siinä voi olla, että vanhempi haluaa olla mukana pienen lapsensa elämässä??
että kyllä ne lapset kerkee itsenäistyä! Ei ekaluokkalaisen vielä tarvitse hoitaa itse kaikkia asioitaan!
vanhempi mukana tarkastuksessa molemmissa terkkarin ja lääkärin, kun syksyllä oli lapsella tarkastukset. Minusta siellä on hyväkin olla sen ikäisellä vielä.
oli toiveena, että vanhempi on mukana, meillä ainakin näin molempien kohdalla.