Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla lapset isomman kaupungin keskustassa koulussa? Miten koulumatkat?

Vierailija
07.03.2011 |

Ollaan harkittu, että lapsi saattaisi mennä kouluun isomman kaupungin keskustaan. Ainoa mikä huolettaa, on koulumatka.

Koulumatka olisi linja-autolla ja lisäksi joutuisi kävelemään pysäkiltä kouluun, jossa pari isomman tien ylitystä. Koska koulu on "erikoiskoulu", ei välttämättä ole ketään kavereita kulkemassa samalta suunnalta.

Missä iässä lapsi on pystynyt kulkemaan tuollaista koulumatkaa yksin? Ja miten olette järjestäneet koulumatkat siihen saakka?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet koulunsa Helsingin kantakaupungin alueella. Kävellen ja ratikalla. Ihan yksin ovat menneet kouluun ja tulleet sieltä, teiden ja risteysten yli ja vaihtaneet toiseen kulkuvälineeseenkin matkalla. Mikä ap:lla on tässä ongelmana?

Vierailija
2/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jostain syystä aika hurjalta ajatus laittaa pikkuinen tuonne kaupungin liikenteeseen. Itse kun olen elänyt pikkukaupungissa, joten ei ole mitään kokemusta moisesta lapsena.

Kouluun menoon on vielä aikaa, joten voihan se olla, että lapsen kasvettua ei enää tunnukaan niin vaikealta ajatukselta.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ K_A_I_K_K_I lapset ovat käyneet koulunsa HELSINGIN KANTAKAUPUNGIN alueella. Kävellen ja ratikalla. IHAN YKSIN ovat menneet kouluun ja tulleet sieltä, TEIDEN ja RISTEYSTEN yli ja vaihtaneet toiseen kulkuvälineeseenkin matkalla. MIKÄ ap:lla on tässä O_N_G_E_L_M_A_N_A?

Vierailija
4/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulumatkat kuljettu yksin kolmannesta luokasta lähtien. Asumme Eirassa ja lasten kouluun on bussilla tai ratikalla ihan kohttuullinen matka, mutta pari erittäin vaarallista kadun ylitystä matkalla on.

Käy itse kokeilemassa reittiä ja mieti minkä ikäinen tuostamatkasta turvallisesti selviää.

Vierailija
5/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niistä lapsista tulee erilaisia, kun ei siirrä omia pelkojaan heihin. Ja nyt täytyy sanoa, että minusta tuntuu PALJON turvallisemmalta lähettää lapsi bussimatkalle valaistulle reitille, kuin taapertamaan kouluun inhottaman pimeän metsäreitin läpi.

Vierailija
6/6 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole oikein kokemusta lapsista muista kuin omastani, joten en osaa vielä ajatella, minkä ikäinen reitistä selviää. Siksi teiltä kysynkin kokemuksia.

Mutta osaan minäkin vaarallisempia koulureittejä kuvitella, kuten esim. maalla ison tien vartta syyspimeässä. Itse taas olen kulkenut kouluun lapsena metsän läpi, ja minua puolestani ihmetyttää mikä siinä olisi ongelma. Minusta se tuntui ja tuntuu yhä turvalliselta ja mukavalta reitiltä. Kai nämä ovat ihan kiinni siitä, mihin on tottunut.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan