TOUKOlaiset, uuteen odotusviikkoon. =)
Moi kaikille!
Kerrotaas taas tälläviikolla kuulumisiamme.
Odotan jo huomista kuin kuuta nousevaa kun puolen päivän jälkeen pääsee viimein ultraan. Onneksi sydänäänet kuultuun jo neuvolassa viime viikolla niin tietää että jotain siellä on. =)
Muuten täällä Savossa menee mukavasti, on ollut jo helpompiakin päiviä pahoinvoinnin suhteen eli jospa se siitä.
Lunta tuli eilen ja on edelleen maassa eli liukasta keliä tiedossa! Saas nähdä joko jää pysyviksi lumiksi, onkos muualla lunta jo?
Ihanaa maanantaita kaikille!
pid 11+2
Kommentit (85)
Mielialanvaihteluita täälläkin... Enää en kyllä raivosta ihan niin pikkuasioista kuin aiemmin, mutta nyt saatan ihan ilman mitään syytä purskahtaa itkuun. Viime yönä istuin keittiön lattialla koira sylissä (se on paras halikaveri kun ahdistaa) ja itkeä tihrustin. Mieskin heräsi siihen ja tuli ihmettelemään, että mitä mä siellä oikein itkin. Enpä osannut sanoa syytä! Raivostuttaa noi hormoonit...
Muuten ei mitään uutta, paitsi ehkä noi mieliteot... Kaikkee, mitä normaalisti en juuri syö, tekee nyt mieli. Niinku suolakurkkusalaattia paljaaltaan ja samoin kokonaiset punajuuret. Ja yks päivä oli ihan pakko tehdä Janssonin kiusausta, kun sitä teki niin mieli. Senpä jälkeen en ole edes halunnut ajatella koko Janssonia...
Täällä myös satoi yöllä lunta, joten liukkaat kelit oli töihin tullessa, mutta onneksi vaihdoimme jo viime viikolla talvirenkaat.
Olo ihan hyvä, lauantaina kun siivosimme, olin loppuillasta NIIN väsynytm etten jaksanut mitään muuta kuin maata peiton alla ja isukki sai laittaa tytön nukkumaan.
Aamulla kävin nyt sitten siellä verikokeessa ja tänään pitäisi varata se eka ultra-aika, toivottavasti saan sen pian!!! Onko muualla sellaista käytäntöä, että on vaan joku tietty päivä ja tietty aika (täällä 2 tuntia) jolloin sinne ajanvaraukseen voi soittaa??? Numero on kokoajan varattu, enkä tietenkään voi kahta tuntia yhteenmenoon yrittää täältä töistä soittaa....no toivottavasti pääsen heti läpi : )
Jospa minäkin pinoutuisin...
Täällä on vähän huurua maassa. Vois tulla jo lunta ihan kunnolla mun puolesta.
Vähän reilu viikko ultraan ja sitä täälläkin odotetaan kuin kuuta nousevaa. Sydänääniä ei kuunneltu ekassa neuvolassa ja olisi jo kiva saada jotain konkreettista tietoa onko siellä mahassa jotain vai ei. Mulla kyllä on maha jo kasvanut, heh, kiva jos tässä on vaan lihottu ;-)
Mitään häiritseviä oireita ei ole. Vähän jotain pientä. Mun suurin ongelma tällä hetkellä on se, että miten ratkaisen talvella takki- ja muut vaateongelmat...
laura03, meillä tilattiin neuvolassa ultra-aika, mutta muistaakseni viime raskaudessa oli myös just noin, että oli vaan joku pieni aika päivällä sinne ajanvaraukseen. Tosi kiva töistä koittaa päästä läpi...
Mukavaa viikon alkua kaikille!
Eeelf rv11+2
Mulla on oireet hävinneet jonnekin. Ainoastaan rinnat tuntuu tosi painavilta ja vähän aristavilta, mutta väsymys ja kuvotus ovat olleet poissa jo vähän aikaa. Samoin muut " tuntemukset" vatsassa. Outoa, toivottavasti siellä kuitenkin vielä ollaan hengissä. Vähän säikähdin, kun tajusin, että olen lähes unohtanut olevani raskaana.
Seuraava gynekäynti on ensi maanantaina. Sen olisi pitänyt olla jo viikko sitten, mutta täällä Saksassa on kahden viikon mittainen syysloma, joten gyne aloitti myös lomansa juuri kun olisi tullut neljä viikkoa täyteen edellisestä käynnistä. Nyt siis käyntiväliksi tulee 6 viikkoa. Olisinpa silloin pitänyt pintani ja vaatinut seuraavaa käyntiä ennen hänen lomaansa. Nyt tämä odotteleminen alkaa jo puuduttaa, olisi kiva nähdä jo mitä siellä masussa on tapahtunut.
Mukavaa syksyistä odotusta kaikille!
Ankkurinappi 12+4
Eilen oli tavallista hankalampi päivä ja tuntui että oli ihan sama syökö vai ei, silti oli kokoajan hirveä kuvotus.
Eka neuvola on keskiviikkona ja sitten varataan ultra. Toivottavasti sydänäänet kuuluisivat jo!
Sain jo siirtyä odotushousuihin yli viikko sitten, kun maha on niin iso, onkos kellään muulla näin? Onneksi nykyään saa tosi nättejä ja muodikkaita äitiyshousuja. Kymmenen vuotta sitten kahden vanhimman lapsen odotusaikana oli toisin, silloin tuttu ompelija onneksi teki minulle omista housuistani äitiyshousuja.
Kiva seurata kun masu kasvaa ja odottelen jo innolla milloin liikkeet alkavat tuntua :)
Jihaa, ensimmäinen kymppi takana!!!=) Ja kuvotushan mulla loppui kuin seinään viikolle 8 ja nyt eilen illalla havaitsin katselevani vielä televisiota puoli kymppi ja väsymyksestä ei tietoakaan!!!=) Olisiko sekin jo taakse jäänytta?? Siis nytkö alkaisi se energinen vaihe??!! Sitä kyllä tarvittais, sillä koti odottaa jotakuta tekemään jotain!!!=;)
Mutta siis täällä Hämeessä ihmettelimme eilen esikoisemme, pian 2V, kanssa mitä ihmettä leijailee taivaalta. Ja oli jotenkin niin hellyttävää katsella, kuinka hän aivan kuin vähän olisi pelännyt taivaalta leijailevia hiutaleita=)
En muista mitä tuolla taannoin horisin kolmannesta ultrasta, mutta siis np-ultraan tasan kaksi viikkoa, sitä siis odotellessa=)
Ja vanhat housutkin alkaa olee jo äärimmillään, että on enää ajankysymys kun on löysempiin siirryttävä=)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
H-R rv10=)
Oli aika hankala viikonloppu, paha olo ja väsymys painoivat. Tänään tuntuu taas paljon paremmalta,täytyy vain muistaa juoda ja syödä usein.
Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti samalla kun nuorimmaisella on 1,5v neuvola.
Naisteklinikalle ei varata ultra-aikaa itse, neuvola lähettää sinne odottajan tiedot ja klinikalta tulee ultra-aika postitse. Hölmö systeemi sinänsä sillä voi saada aivan sopimattoman ajan ja niitä voi harvoin vaihtaa parempaan..
Jotkut isommat farkut täytynee käydä ostamassa kun tavalliset hieman kiristävät,jotkut under-belly-housut voisivat olla hyvät.
Nyt syömään niin jaksaa taas hoitaa pesuetta!
T. Jas 9+0
Just kotiuduin ekasta neuvolasta. Komeasti sydänäänet kuului kun vähän aikaa etsittiin =) Viikkojakin oli hieman enemmän kun luulin, la.siirtyi näillänäkymin 17.5.
Kaikki oli onneksi hyvin, nyt vaan ultraa odottelemaan.
Kristiina rv 10+5
Varasin ultran ja sain sen VASTA ensiviikon maanantaille...no äkkiähän tää viikko menee (niin varmaan...) mutta odotin, että olisin päässyt jo tällä viikolla...varasin sitten jo ekan lääkärineuvolankin ja se on sitten 2.11 joten sekin hoidetaan samaan syssyyn...
Mulla massu on paisunu aikalailla, äippähousut on ollu käytössä jo jonkin aikaa, normaalit ei enää tunnu kivoilta...
Pinoudunpa pitkästä aikaa minäkin....Täälläkin (Lappeenranta) sadellut vähän lunta, mutta saman tien sulaa pois =(, onneksi tuli lauantaina talvirenkaat vaihdettua...
Keskiviikkona olisi lääkärineuvola, jos vaikka ne sydänäänet kuuluisivat kun pari viikkoa sitten eivät vielä kuuluneet.. 4.11. olisi sitten np-ultra. Täällä on tuota ajanvarausaikaa tunti, itse ihme kyllä pääsin heti läpi, kun heti yhdeltä soitin.
Pahasta olosta ei enää tietoakaan, ja väsymyskin on helpottanut, ihanaa.. Farkut eivät enää jalkaan mahdu, täytyy kai lähteä mammahousuja etsimään. Ja kipsinkin saan perjantaina jalasta pois, pääsee esikon ja koiran kanssa kunnolla ulkoilemaan, jee!! Joten elämä alkaa täällä voittamaan!
Mukavaa viikkoa kaikille toivottelee mami rv 11+2
Lunta täällä Lahdessakin jo hiukkasen maassa, ja ilma sitäkin kylmempi! Varsinkin, kun tälle mammalle, ei mene talvitakit päälle!!!
Täällä on myös siirrytty jo aikoja sitten mamma-housuihin, kun tavalliset kiristävät vatsan kohdalta. Esikoista odottaessa, äitiysvaatteet otin käyttöön vasta rv 23 jälkeen!
Olo on mitä mainioin. Ei pahemmin kuvotusta ja kyllä se väsymyskin on jo helpottanut. Nykyään jaksaa jo ilman päikkäreitä iltaan asti:)
Ultra ajankin sain juuri postissa, meni vasta 14.11., mutta se on ihan hyvä, koska silloin viikkojakin on jo yli 12.
Mukavaa alkuviikkoa odottajille!
pricilla rv 9+2
...vaikka ei tietoakaan lumesta. Eilen tuli räntää jonkin aikaa, mutta ei jäänyt laisinkaan maahan. Näin siis Varsinais-Suomessa rannikolla. Lumen tulo olisi kyllä jo ihanaa - valitettavasti tänne yleensä tulee vain loskaa ja vettä... :(
Raskausviikkoja on kasassa noin 11; pahoinvoinnin ajattelin jo helpottaneen - ja etova olo onkin varmasti vähentynyt - mutta tänään aamulla oksensin koko aamupalan (ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana!) välittömästi sen syötyäni... Tähän asti olen pinnistellyt ja pitänyt ruuan sisällä, mutta nyt ei kyllä auttanut mikään... :( Inhoan oksentamista, joten olo ei ole kovin kiva... Tietenkin sitä nyt miettii, että jatkuuko tämä vai olisiko se ollut vain " lopun alkua" . Ja täytyy kyllä sanoa, että on siitä kammottavan etovasta olosta edes kiva päästä eroon vaikka sitten täytyisikin jokunen kerta oksentaa - ehkä..
Housut kiristää (vaikka esikoinen masussa), mutta toistaiseksi olen käyttänyt mammahousuja vain kotioloissa :) Onhan ne mukavat, kun eivät yhtään kiristä! Muuten oireina on rintojen pingotusta ja kipua sekä edelleen väsymystä (olisikohan sekin kuitenkin jo hieman helpottamassa...). Mutta mikäs tässä ollessa; jotenkin tuntuu, että alkuraskaus on kokonaisuudessaan ollut helpompi kuin kuvittelin, vaikka olinkin kyllä varautunut tauottomaan oksenteluun mikä ei liene kovin realistinen kuva alkuraskaudesta :)
Np-ultraan aikaa noin puolitoista viikkoa - eiköhän sen jaksa hyvin odottaa, kun on jo masuvauva kaksi kertaa ruudulla nähty hyvävointisena :) Mutta sitä kyllä odotan, että nuo viikot tarkentuvat!
- Emelia rv noin 11 -
Mulla on nää viikot vähän hakusessa. neuvolan mukaan viikkoja pitäis olla 8+5 ja ite laskenu 9+0. ultrassa nähään sit et mitä on se oikea. noh, mennään nyt kuitenkin rv:llä 9 pari päivää sinne tai tänne.
Ultraan on tosiaankin 3,5 viikkoa vielä. olisin halunnu ennen isänpäivää mut aikaa on vaikeeta saada varsinkin jos on la keväällä. =)
mulla on vielä neuvola-lääkäri päivänä ennen ultraa niin tulee paljon vauva-juttuja. eilen käytiin mun vanhemmilla syömässa ja kävin läpi pieniä vauvan vaatteita joita vein sinne varastoon keväällä. nyt kävin sit läpi mitä kannattaa säästä ja mitä ei. jutskailin paljon vauva-juttuja äidin kanssa ja äiti oli niiin ihana ja lupas maksaa bruno-ultraa mulle sit kun on ajankohtaista. eiks sitä tehä suunnilleen viikoilla 25? en muuten pääsis sinne koska ei oo niin paljon ylimääräistä. aivan ihanaa mun mielestä! =)
mammahousut en oo vielä ottanut käyttöön tai oikeestaan pitäis ostaa uudet. farkut tosin ei mahu tai mahtuu mut ahistaa kun on niin tiukat et vauva varmaan tukehtuu siellä sisällä. käytössä siis väljät ja mukavat housut. kyllä huomaa kun makaa että masu on vähän kasvanu. tuntuu et siellä sisällä on jotain. odotan kovasti et masu kasvaisi vähän lisää...
my_selene rv 9
Uuteen viikkoon täältäkin... Niin jo ehdin hehkuttaa, että pahoinvointi on hävinnyt taivaan tuuliin, mutta enkös sitten tänään ole yökkinyt puoli päivää. On jotenkin niin tyhmä olokin yökkäillä kun mitään ei kuitenkaan ulos tuu. Huomenna on meilläkin sitten np-ultra. Ihanaa päästä katsomaan pikkuista. Mähän kävin viime viikolla ihan muissa asioissa gynellä ja siellä myös ultrattiin, mutta kökkö gynen ylilääkäri ei mulle näyttänyt ollenkaan... mutta kertoi kuitenkin, että kaikki on hyvin. Voi mennä rauhallisin mielin sitten huomiseen ultraan.
Omia farkkuja en oo pitänyt enää pariin viikkoon. Varmaan mahtuis vielä päälle, mutta kiristää kuitenkin sen verran että tulee huono olo. Oon sitten käyttänyt yksiä tavallisia vähän väljempiä housuja ja sitten äippälappuhaalareita. Ne on niin kovin kätevät kun voi käyttää alusta loppuun.
Ja syömään...
[color=red]pikku-milli & paco 13+0[/color]
Täällä etelärannikolla on tosi kuulas ja kirpeä syyspäivä, tehtiin esikoisen kanssa juuri pitkä kävelyreissu ja sitten palattiin kotiin syömään kuumaa keittoa.
Olen kyllä lueskellut pinoa ahkeraan, mutten viime päivinä kirjoitellut. Syy on sama kuin kaikkeen muhuunkin saamattomuuteen; kun ei jaksa! Olen nyt viikon verran nukkunut 2 h päikkäreitä samaan aikaan kuin poika nukkuu. Sittenpä ei hirveästi jääkään aikaa rauhassa siivota tms. joten koti on kuin hunnilauman vierailun jäljiltä...
Eka neuvola on vasta viikon päästä ja np-ultra varmaankin joskus marraskuun puolivälissä. Toivottavasti kumminkin ennen meidän Kööpenhaminan matkaa, ettei tarvitsisi siellä enää ultraa jännätä.
Äitiyshousut on olleet käytössä jo kolmisen viikkoa. Mulla rupesi vatsa kasvamaan esikoisesta jo joskus 10. viikolla, ja nyt näköjään jo vielä aiemmin. Eihän sille mitään voi, mutta toisaalta vähän ärsyttää kun vatsa näkyy jo niin selkeästi. En viitsisi vielä alkaa vastaamaan puolituttujen uteluihin...
Pirteää viikonjatkoa toukoisille!
Pampula 9+2
HEi kaikki !
Viikonloppu meni täällä Helsingissä hyvin, tosin lunta saadaan varmaan vielä odottaa.Itselläni 12 rv menossa ja paha olo ja väsymys alkaa kadota.Ihana tunne kun ei tarvise maata vain sängyssä.Kotikin oli vähän aikaa mullin mallin, vaikka mies yrittikin parhaansa mukaan hoidella sekä mua että kotia. Esikoista odotellaan, joten kaikki on niin uutta. Mullakin maha kasvanut jo niin, että jotkut ovat jo udelleet olenko raskaana.En tosin haluaisi sitä kertoa, sillä meillä eka ultra vasta 1.11. eli viikon päästä.Haluaisin olla 100 prosenttisen varma, että kaikki on kunnossa.Ensimmäinen lääkärikäynti on torstaina ja vasta siellä kuunnellaan sydänäänet.Joten tätä jännittämistä riittää vielä vähän aikaa.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Täälä ollaan kans tuskassa kun mikään vaate ei mahdu päälle. Mammahousut on ollut j käytössä pariviikkoa. Masu kasvaa kovaa vauhtia.
Eilen ja tänään on ollut erittäin vaikea päivä. En ole saanut nukkuttua
kun koko ajan vain oksettaa. Mutta en kuitenkaan oksenna.
En millään olis jaksanu tänään töihin!
Täälä oli aamulla peilikirkas jää,onneksi oli jo talvitassut alla. Mies on meinaan kietänyt multa pyöräilyn talvella kun kaaduin viime talvena todella pahasti. Nyt ei haluta riskeerata mitään.
Huomenna täälä olis neuvolalääkärin tarkastus. Eli toinen neuvolakerta!
Kyllä jännitää kun viime kerralla ei saatu sydänääniä kuulumaan. Toivottavasti kuuluu nyt! Jos ei kuulu mitään niin varaan yksityiselle ajan ultraan,en jaksa odottaa meidän ultraa joka tapahtuu noin 10 viikon kuluttua, pyöreesti.
että sellaisia kuulumisia tänne
Lilli81 12+3
onko muilla kenties toispuoleinen masu? Mulla on toinen puoli masusta korkeammalla kuin toinen. Onkohan pikkukaveri sillä puolella sitten vai minkähän takia mahtaa olla? Voiskohan jollain olla jotain aavistusta asiasta?
Pitkästä aikaa täällä!
Mulla oli hyvä ja touhukas viikonloppu! Sekin pitkästä aikaa...
Pesin ikkunat, haravoin pihan yms... Muutenkin nautittiin toisistamme ja mies kerto hellyyttävästi että sen työkaveri oli arvannu yks päivä mieheni naamasta että meillä odotetaan! Oli kuulemma tullu asiasta jotain puhetta ja ukko kulta oli alkanu loistaa...! Ihana! Se ei ole vielä kertonu kellekään töissään muuten.
Mä aion kertoa huomenna töissäkavereille kun tulee rv 10 täyteen. Sen verran on energiat palannut että sain käveltyä puolen tunnin työmatkat kuukauteen ekan kerran! Olen ollut niin väsynyt...
Ja luulin jo huonon olon vähän helpottaneen, mutta tänään oli aamulla kävellessä kyllä jo kurkussa öykky, sain sen silti taltutettua...
JEE! eka neuvola torstaina!!!
Kullin just vaan suru uutisia kun yhden työkamun tytär oli kuullut vasta rv 13 tuulimunasta.... mutta ei sillä ollut ollutkaan mitään oireita joten pieni aavistus oli ollut... Mutta silti! Voi kun meillä täällä olis kaikilla kaikki hyvin!!!!
Ihanaa viikon jatkoa!
Kiitos kaikille jotka avittivat viikkojeni tulkkaamisessa! Eli voin siis edelleen sanoa olevani kymmenennellä viikolla kun niitä nyt on 9+5 ja kohta jo yhdennellätoista!!!
Mulla on ihan törkeen huono olo! Ei mitään oksennuksia, siltä olen säästynyt koko ajan, mutta todella etova ja inha ja kurkkukin vähän kipeä... valivali...
Pitää vaan olla tyytyväinen jos pahoinvointi oliskin merkki siitä että kaikki ok. Muo on huolestuttanut että ehtiikö vauveli saamaan tarpeeks ravintoa kun suoli toimii aika pikana toisinaan ja vatsa yleensä aina löysällä ja kuralla... Ja sitten tietysti olen kehitellyt itselleni listerioosin ja tokmoplasboosin vai mikä se nyt oli. Kun mistä kaikista kylässä syödyistä ja valmisruuista voi kaikkea selvittää! Kylässä en halua tehdä numeroa ja ollaan kyläilty nyt viikonloppuna kahdessa kissatalossa! Olenko hysteerinen vai vain tulossa äidiksi (toivottavasti) !!??
Kaikesta huolimatta hyviä vointeja kaikille!!!