Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOlaiset, uuteen odotusviikkoon. =)

24.10.2005 |

Moi kaikille!

Kerrotaas taas tälläviikolla kuulumisiamme.

Odotan jo huomista kuin kuuta nousevaa kun puolen päivän jälkeen pääsee viimein ultraan. Onneksi sydänäänet kuultuun jo neuvolassa viime viikolla niin tietää että jotain siellä on. =)

Muuten täällä Savossa menee mukavasti, on ollut jo helpompiakin päiviä pahoinvoinnin suhteen eli jospa se siitä.

Lunta tuli eilen ja on edelleen maassa eli liukasta keliä tiedossa! Saas nähdä joko jää pysyviksi lumiksi, onkos muualla lunta jo?

Ihanaa maanantaita kaikille!

pid 11+2

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttava kuuli sydänäänet vasta rv 14+ kun niitä vatsanpäällisiä oli kans. muutenkin vaihtelle paljon noitten laitteiden kanssa. joissakin neuvoloissa mennään vieläkin kivikausi-koneilla. =) kaikki on varmasti hyvin.

my_selene rv 9+ <- kateellisena katon teiän muitten rv:t. kohta tunnette ko potkut ja en oo ees saanut vielä elonmerkkejä. onko itiksessä muuten yksityistä ultraa? porvoossa ei taida olla, tietääkö kukaan?? haluaisin vaan ultraan kerran et tiedän kaiken olevan ok.

Vierailija
2/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla...elikkä kun käyn syömässä, niin sitten tulee ihan hyvä olo, mutta kun ruokailusta on kulunut tunti, niin sitten tulee sellainen " ähky" olo ja vatta tuntuu ilmapallolta.....voiko suoli olla jo nyt laiskistunut???? Rv 13+1???????

Ihanasti vieläkin sataa lunta, voi kun vaan pysyisi maassa...taitaa olla turha toive, kun ainakin tänne etelä-pohjanmaalle on luvattu jopa +10:ntä astetta lämmintä loppuviikkoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paitsi et tulee ähky olo jo kun on syöny puolikas peruna ja vähän muuta. ihan turhaa olis esim. mennä ravintolaan kun pystyy syömään kerralla puolikkaan tomaatin. sen jälkeen tulee raja vastaan, ähky olo ja tekee mieli mennä oksentamaan. vaahto kerääntyy jo suuhun.

my_selene rv 9+

Vierailija
4/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut väsyttävä päivä, oon taas yökkäillyt oikein urakalla.

No esikoinen kävi tänään ekaa kertaa ryhmäperhepäivähoidossa ja mä sain sillä aikaa vähän kerätä voimia ja nukkua, IHANAA!

Kävin samalla sittarissa ja ostin kuusi oliivi kahvisetin aluslautasta kun näkyvät poistavan keltaisen värin valikoimasta, ei ne meilläkään mitkään lempparit ole mutta onpahan edes kokonainen toi sarja.

Täälläkin on ruvennut syönnin jälkeen olemaan ihan kamalan täysi olo, pöhöttää ja vähän ajan päästä närästää tai röyhtäyttää kauheesti. Oi iloja, toivottavasti keskiraskaus olisi taas helppoa aikaa.. =)

Mutta mukavaa päivää, täällä saa jo pitää toppatakkia (ainakin viluinen odottava) pidelipom 11+4

Vierailija
5/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päätin olla taas toukokuinen, kun neuvolassakin sanoivat, ettei alkuraskauden ultran perusteella kannata mennä laskettuja aikoja muuttamaan. Kun on LA kuun vaihteessa, niin on tämä palstailu eri pinojen välillä keikkumista. Kirjoittelin joskus kesäkerttuihin, joskus tänne ja aika paljon vielä tuonne kuumepuolellekin, jonne meille syntyi aika kiva Syyssäde-porukka yritysaikana. Eivät onneksi ole potkaisseet pois plussannuttakaan. ;)

Mitäs sanotte, olenko ihan hörhö panikoitsija, kun varasin äsken jo toisen alkuraskauden ultran?? (Sanokaa vaan, en suutu! ;)

Lääkäri jätti viime kerralla auki, kannattaisiko tilanne tsekata uudestaan, mutta sanoi kyllä, että voidaan odotella 12. viikon virallista ultraakin, jos kärsivällisyys riittää. Ei oikein tunnu riittävän... Sikiö oli silloin oikeassa paikassa ja syke näkyi, mutta koko vastasi kaksi viikkoa pienempää, eli 6, kun olisi pitänyt olla 8.

Toinen huoleni on pieni tuhruvuoto, jota on jatkunut silloin tällöin jo pari viikkoa eli se alkoi vähän ennen ekaa ar-ultraa. Vuoto on kyllä varsin pientä, ja juuri sitä ruskeaa tai vaaleanpunaista, josta ei periaatteessa pitäisi huolestua.

Anteeksi teille, jotka voitte tosi huonosti, ei varmaan kuulosta fiksulta, mutta mä TOIVOISIN, että mulla olisi huono olo. Tai selvästi kasvanut kohtu tai edes omituisia mielihaluja, mutta olo on varsin normaali ja välillä herää epäilys, että olenko kuvitellut kaiken. (Ja se kohdun pirulainenkin niin taakse päin kallistunut kuulemma, että ties koska rupeaa näkymään tämä raskaus! ;) Eli ei ole vielä lähellekään äitiyshousujen tarvetta täällä.

KIITOS kun sain tilittää!

t. K. rv 9-10?

Vierailija
6/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sielä ultrassa yksityisellä. Ultrassa näkyi yksi elävä sikiö ja yksi lytistynyt ruskuaispussi.Eli on ollut tulossa kaksi mutta toinen vaan on alkanut kehittymään. Tästä on kuulemma vuotonikin ja kova vatsakipu johtunut. Tiputtelen kuulemma aina rv 17 asti tämän takia. Lääkäri kirjoitti lausunnon tästä käynnistä neuvolaan,että sielä tiedetään tilanne.

Sikiön mitta olivat 19mm eli se vastaa viikkoja 8+3. Eli paljon vähemmän kun ne sai neuvolassa.(olis kannatanu vaan luottaa omaan arvioonsa raskaudesta, se on meinaan sama kun tuo tänään saamani arvio) Rv 12+5 olisin neuvolan mukaan. Muuten tällä tyypillä oli kaikki kunnossa. Nyt pitää vain pitää sormet ja varpaat ristissä että saamme pitää tämän kaverin.

Lilli81 8+3

La aika tarkentui sitten 4.6.2006

Vierailija
7/85 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sitä lunta tännekin :)

Tervetuloa kaikille uusille toukokuisille!! Laitattehan esittelyjä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -listalle niin saan teidät kaikki mukaan lisättyä. On helpompi päivitellä sitten kun tiedot on siinä pinossa kun sitten täältä poimia niitä. Samoin kaikki muutkin jos lasketut ajat muuttuu tai jotakin muita muutoksia tulee niin laittaisittekos ystävällisenä ne tiedot tuon esittelypinon alle niin saan sitten niitä päiviteltyä. Ja mielelläni pitäisin tuon listaemoilun ja listan päivityksen itselläni kun on tuo lista omalla koneella ja teen muutokset ensin sinne... jos vain kaikille sopii, että minä sitä päivittelen. :)

Tuntuu ihan hurjalta kun masu alkaa jo kasvaa, vaikka esikoista odottelen. Housut kiristää jo ihan urakalla ja mammalappuhaalarit onkin ollut käytössä viime viikosta.

Joku puhui tuosta ähkyolosta syömisen jälkeen... en nyt pahvipäänä taaskaan muista kuka... Mulla tuntuu tällä hetkellä, että ensinnäkään ruoka ei meinaisi millään maistua ja kesken syömisen tulee aina ihan hillitön ähky. Täytyy vaan sitten alkaa syödä vielä pienempiä annoksia ja useammin.

Nyt taidan tästä mennä kaatumaan sohvalle... viime yönä tuli nukuttua vaan nelisen tuntia. Ensi yönä saakin sitten nukkua rauhassa kun ukkokulta on koulutuksessa =D Ai niin, apua saatin mun vanhemmilta pino vauvan vaatteita tänään =) Ihania olivat. Ja tänään tuli vielä postissa mun tilaamani tappara-body ja tappara-lappuhaalarit vauvalle... saa tuleva isukki ne isänpäivänä niin saavat sitten tunnustaa väriä heti alkumetreiltä asti =D

[color=red]pikku-milli & paco 13+5[/color]

Vierailija
8/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!!

Mulla on aivan kauhea päänsärky!!! Onko muita vaivannut vastaava? Luin jostain, että hormonit saattaisivat aiheuttaa tätä, mutta voi olla että tää johtuu tästä alkavasta flunssastakin....TAAS flunssa. Tytössä oli viime viikolla ja vielä yskä vaivaa häntä,mutta on jo parempi, mutta tuntuu, että nyt kaikki pöpöt tarttuu kun on " herkässä" tilassa...

Jeee, enää 3 päivää ultraan!!!!

Vierailija
9/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipee ja pää tuntuu raskaalta. ei jaksais millään leikkiä lasten kanssa, tekis vaan mieli mennä nukkumaan, mutta tällaista se kotiäidin arki on. lapset ovat " onneks" isälleen viikonloppuna niin ehdin rentoutua ihan kunnolla. ja jos jaksais niin siivota. mielummin kyllä siivoon tänään ja huomanna ja otan rauhallisesti vloppuna. pahoinvointi on vähän on/off, joskus pahemmin ja joskus vähemmän. odotan vaan sitä ultraa ja eilen meinasin jo tilata ajan yksityiseen. ens viikolla tilaan aivan varmasti!

my_selene rv 9+

Vierailija
10/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikon tiistaina saan varmuutta et kaikki on ok. helpottaa jo pelkkä tieto ettei tarvii ennää kauan kärvistellä.

vähän rauhallisempi my_selene rv 9+

Vierailija
11/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolassa maanantaina hoitamassa paperihommat ja ottamassa verinäytteet.Odotan Naistenklinikalta postia np-ultraan.

Rutiinilla tämä menee kun on jo neljä odotusta takanapäin..

Olo on jo parempi,eilen siivosin koko päivän ja sain laitettua kasapäin pestyjä vaatteita kaappeihin (ovat odottaneet tuoleilla ym jo kauan..) sekä kävin ostamassa kivat mammafarkut Lindexiltä kun sai sen 10 euron clubialennuksen.

Ei tässä muuta tällä kertaa, hyvää vointia kaikille!

Jas 9+3

Vierailija
12/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ähkyä täälläkin kesken syömisen! Mutta toisaalta sitten on myös koko ajan nälkä...

Näin taas viime yönä sellaista unta, että raskaus meni kesken. Ei ole ensimmäinen kerta ja alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa sellaiset unet! Yritä tässä nyt sitten olla positiivisella mielellä ja nauttia raskaana olosta... Ehkäpä vaan stressaan töistä ja se sitten purkautuu yöllä.. En tiedä. Muuten olo on kyllä ihan hyvä, välillä tuntuu mahassa vähän kipristelyä, että jotain eloa siellä kuitenkin kai on. Seuraava neuvola on vasta 5.11., sitten kai ollaan taas vähän viisaampia...

Voi kun tänne Oulun seutuvillekin tulis lunta...

Lotta-Emilia ja Vilperi rv 13+1

Vierailija
13/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, on tosi kylmä olo, heräsin yöllä siihen että toinen puoli nenästä ja kurkku oli kamalan kipeät että saa nähdä tuleeko tästä kunnon flunssa.

Muutenkin on tänään ollut jotenkin tosi surullinen olo, johtuu paljolti siitä että eräs Irja-mummo on kuollut. Hän oli minun mummoni serkku ja kovin läheinen, mun vanhemmat kävi hänen luonaan viime sunnuntaina ja oli lähettänt minulla ison huonekukan tervesillä. Ja sitten tiistaina oli lähtenyt, pitää pitää tuosta kukasta hyvää huolta. =,(

Mutta:

Ihanaa, mies pääsee kahdelta kotiin ja sit hänellä alkaa neljän päivän vapaa! Saadaan olla yhdessä kunnolla, tekikin 15 päivää putkeen kun itse kauppias oli lomareissulla.

Pitää hemmotella kultua jotenkin tytön kanssa!

Ihanaa päivää kaikille!

pid 11+5

PS: Menen tänään keramiikkakurssille joulua tekemään! =)

Vierailija
14/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja harmikseni ei vielä sydänääniä kuulunu:( Kaikista muista on jo kuulunu heti ekalla kertaa...

no toivottavasti sit ens viikolla ku on lääkärineuvola? Mulla myös oli verenpaine koholla (alapaine 90), mulla ei ole koskaan ollu verenpaine ongelmana..no toivottavasti se oli vaan tää yks kerta?

Soitin myös ajan np ultraan ja se olis sit 7.11 et sillo viimestään saa varmuuden että joku siellä on:).....

Lumisin terveisin

Ofelia ja masuasukki 10+6

Vierailija
15/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin pirteämpi olo, jokohan se energiakausi nyt alkaa!

Onneksi sain vaihdettua työvuorot kolmivuorosta kaksivuoroon, on turhan raskaita olleet noi yövuorot. Eilen tuli ensimmäinen jouluaiheinen mainoslehti, tänään käyn ostamassa joulukortit ja alan kirjoittelemaan niitä valmiiksi. Muuta jouluaiheista ukkokulta ei luvannut vielä laittaa...

Minä olen päässyt pahoinvointien kanssa tosi helpolla, tuskin kymmentä kertaa olen oksentanut ja nekin kerrat ovat olleet ihan loogisia: väsymys, kahvia tyhjään vatsaan jne. Yksi joka sai oksentamaan oli Ladyvita+ tabletit. Neuvolassa tästä mainitsin ja lupaisvat että saan jättää ne pois koska juon maitoa muutenkin paljon.

Tällä hetkellä suosikki mielihaluni on suolakurkut ja ruisleipä, niitä menis vaikka kuinka paljon:) Löytyykö muilta mielihaluja?

Viikonloppuna on tarkoitus lähteä Ouluun ostoksille, mammahousut on ainakin listalla ja jotain vauvatavaroita voisi jo katsella ja tutkailla valmiiksi. Missä vaiheessa te muut alatte niitä hankkimaan?

Nyt ulkoilemaan.

t. Nasu ja masu 10+4 (LA 21.5)

Vierailija
16/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä! Meillä on kotikone rikki ja täällä töissä on ollut niin kiirettä etten ole pahemmin ehtinyt netissä käydä.

rv 14 meneillään ja olo on kyllä parempi alkuaikoihin verrattuna. Tuntuu jotenkin että on saanut taas elämänhalunsa takaisin. Viime viikolla oli np-ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pikkuinen oli kasvannut kovasti ja alkaa jo pikku hiljaa muistuttaa ihka oikeaa ihmistä. :) Mies oli myös aivan haltioissaan tuijottaessaan ruutua. Tosi mukava vastaanotto oli NKL:lla ja siitä jäi tosi kiva fiilis.

Ihanaa että huomenna on perjantai! Mukavaa talvipäivän jatkoa kaikille - täällä Espoossa näyttää ainakin olevan talvi!

Emmi 13+5

Vierailija
17/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tännekin pari senttiä lunta ja maisema on heti jotenkin valoisampi.

Mies ilmoitti vaihtaneensa ensi maanantain iltavuoronsa pitkäksi päiväksi, ei ollut muistanut että mulla on neuvola maanantaina aamupäivällä. No, ei auta muu kuin ottaa esikoinen mukaan neuvolaan.

Kestoväsymys vaivaa, mutta muuten raskaudesta ei muistuta muu kuin kiristävät housut :). Voisikohan siitä päätellä, että meille olisi tulossa toinen poika, kun ei pahoinvointia ole ollut sen enempää kuin ensimmäisessäkään raskaudessa.

Onko teillä muilla tuntemuksia siitä, kumpi on tulossa?

Vierailija
18/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän paremmin nukuttu yö takana. Johtuisko siitä, että olin yksin kotona kun mies oli koulutuksessa =D Mulla on nyt ihan todellisia ongelmia ton syömisen kanssa. Kauhea nälkä on koko ajan, mutta töissäkin kun alkaa lämmintä ruokaa syömään tulee stoppi vastaan melkein heti. Tuntuu, että on ihan täynnä eikä vaan saa sitä ruokaa alas. Merkillistä...

[color=red]pikku-milli & paco 13+6[/color]

Vierailija
19/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola oli vihdoin tänään ja olimme siellä molemmat, mies ja minä.

Vähän meitä jännitti...

Kaikki meni kivasti ja meitä " hoiti" opiskelija, näin kyllä " oman" terkankin, jonka kanssa sitten jatkamme.

Mulla ei ole varmaan koskaan ollu näin hyvät veren paineet ja hempat! Paineet oli 122/74 ja hemppa 146! Pissassakaan ei ollu mitään.

Mun olo on kyllä edelleen etova ja huono! Mutta pääasia että kaikki ok.

Olen sekaisin näitten viikon laskusta! luulin että nyt on rv 10 ja silloinhan täällä otetaan ekaan neuvolaan kun aikaa varasin. No nyt papereisssa lukee 9+2 kuitenkin. Eli onko se niin että puheessa nyt on kymmenes viikko ja oikeasti kuitenkin rv 9? Terkka opiskelija sitä tarkisti moneen kertaan levyltään ja oikeakin terkka oli sitä mieltä. Opiskelija ei vaan osannut asiaa kummemmin selittää kun sitä ihmettelin.

No joka tapauksessa mun pitää saada aika hammaslääkäriin ja sinne saa soittaa ja varata aikaa vasta 2 viikon päästä! Kuulemma soitto aika on silloin! Ei auta vaikka on kuinka raskaana...

No kuitenkin eka ultra on 14.11 ja eka lääkäri sitten 2.12. Joten niitä kohti!

Ihana talvista torstai päivän jatkoa toivoo Ruusu 9+2 (10+2?)

Vierailija
20/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullan kans ne laski väärin neuvolassa. Niiden mukaan olisin vk12+4 ja itse olin laskenut noin 9. Eilen kävin alkuraskauden ultrassa (yksityisellä) ja viikkoja on 8+4 elikkäs mä en ainakaan luottais neuvolan laskureihin vaan ihan omaan itteeni. Mutta kyllähän niilläkin mokia voi tulla,mutta täälä niitä on tullut vähän liikaakin. Ainakin kuulopuheiden perusteella.