Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOlaiset, uuteen odotusviikkoon. =)

24.10.2005 |

Moi kaikille!

Kerrotaas taas tälläviikolla kuulumisiamme.

Odotan jo huomista kuin kuuta nousevaa kun puolen päivän jälkeen pääsee viimein ultraan. Onneksi sydänäänet kuultuun jo neuvolassa viime viikolla niin tietää että jotain siellä on. =)

Muuten täällä Savossa menee mukavasti, on ollut jo helpompiakin päiviä pahoinvoinnin suhteen eli jospa se siitä.

Lunta tuli eilen ja on edelleen maassa eli liukasta keliä tiedossa! Saas nähdä joko jää pysyviksi lumiksi, onkos muualla lunta jo?

Ihanaa maanantaita kaikille!

pid 11+2

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silloin kymmenes viikko sulla menossa jos niitä viikkoja on 9+2. :) Kun silloin on yhdeksän täyttä viikkoa ja kaksi päivää niin silloinhan se on jo kymmenes viikko. Elikkäs mulla kun on nyt 13+6 niin on neljästoista viikko ja huomenna alkaa jo viidestoista. HUI!!!

Hurjaa muuten, ootteko huomannut että ekat heinäkuiset on jo ilmestyneet palstailemaan!

Niin ja joku kysyi onko kenelläkään ollut mitään tuntemuksia vauvan sukupuolen suhteen (taas pahoittelen kun en muista kuka se oli...). Mulla on ollut alusta asti ihan todella vahvasti tyttöolo. Ei kuitenkaan näillä näkymin aiota ultrassa sukupuolta kysyä jännä nähdä kumpi sieltä sitten tulee. Ne vaatteet mitä ollaan saatu on vaan lähinnä sinisävytteisiä, mutta niitäpä nyt onneksi voi käyttää molemmilla.

[color=red]pikku-milli & paco 13+6[/color]

Vierailija
22/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin jaksan taas kirjoitella! Lähinnä tuo esikoinen aina poistelee valmiita tekstejä, enkä laiskuuttani jaksa enää uudestaan kirjotella!

Väsymys on melkein ohi, mutta nyt tilalle on tullut tosi kamala närästys. Tänään oli jo pakko hakea apteekista rennietä, kun syömisen jälkeen ruuat nousi saman tien kurkkuun.

Kauhea päänsärky päällä ja olo tuntuu muutenkin aika kipeältä. Mieskin on sairaslomalla flunssan takia.

Ultra on vasta 14.11. enkä ymmärrä, kuinka jaksan sinne asti odottaa! Onneksi sitä ennen on vielä neuvola ja lääkäri, jossa pitäisi jo löytyä sydänäänet.

Täytyypä vielä hetken jatkaa siivousta, ettei jää huomiseksi niin kamala sotku!

pricilla 9+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin eka nla-lääkäri takana, sykkeet saatiin kuulumaan muutaman yrityksen jälkeen. Voima´kkaat ovat, syke tykytti 160:tä. Nyt jaksaa sitten odotella neljättä päivää ja ultraa =).

Joku tossa toisessa ketjussa kyseli noista sykkeistä, meillä pojalla sykkeet oli 140 melkein koko ajan, joten olisiko nyt tyttö tulossa, mulla kyllä tyttöolo ollut alusta asti.... Ultrassa en aio asiaa kysellä.

Pahasta olosta tai väsymyksestä ei enää tietoakaan, olo on suorastaan mahtava! Ruoka maistuisi liiankin hyvin, mutta täytyy vähän vahtia syömisiä, kun sokerirasitustestiin joudun joka tapauksessa kun tuo esikko oli niin iso...

Huomenna kaksitoista viikkoa täynnä, niin se aika vaan kuitenkin menee...=) Mullakin la olisi neuvolan mukaan 12.5. eikä tuo laskurin 13. mutta odottelen nyt kuitenkin että mitä ne siellä ultrassa sitten sanovat.

Nyt täytyy lähteä poikaa kylvettämään, hänellä huomenna hammaslääkäri (2v.) saas nähdä miten menee...avaako edes suutaan.

Olipa tuossa nyt omaa napaa paljon, mutta tällä hetkellä ehkä ne tärkeimmät. Hauskaa loppuviikkoa!

Vierailija
24/85 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö niin tulee heti ähky olo. aika outoo koska tämä on kolmas ja ei oo ikinä ollu tämmöistä ennen.

my_selene rv 9+ ...I hope!

Vierailija
25/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva lukea, että joillakin alkaa jo elämä voittaa! ;)

Täällä valvottava (tällä kertaa flunssa) 1 vee pitää huolen siitä, että päivät menee ihan sumussa. Isi on raksalla AINA ja ite se on vaan hoidettava hommat kotona. Plaah.

No eipä sillä, että mun mies muutenkaan kuuluisi niihin paapojiin, jotaka kantaa ruokaa sänkyyn ja hieroo jalat kaupan päälle. Ei se vaan raukka ymmärrä, vaikka jo neljättä poikaa tässä haudotaan...

Eka neuvola ens torstaina. Joudun varmaan ottamaan 1 veen mukaan. KIVA reissu tulossa! Se herhiläinen kun ei pysy paikallaan hetken vertaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Ai niin, piti kysyä vielä, että olikos Toukokuiseille omaa suljettua palstaa? Yahoo, msn?

Ripsukka ja maha 10+1

Vierailija
26/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta!!!

Ensimmäistä kertaa taas pitkään aikaan mulla on hyvä olo!!! Ei ole etovaa tunnetta eikä mitään muutakaan. Koko perhe nukkui kuin tukit viime yön, mitä nyt mä kävin 3 kertaa yöllä pissalla....

IHANAA...mulla on ultra maanantaina!!!!!!!!!!!!!!!!!! JIPPII!!!!!!!!!!!!!!!

Mitän viikonloppusuunnitelmia ei ole, taidetaan vaan olla kotosalla, tänään kyllä teen pitsaa pitkästä aikaa, ku nyt tää elämä alkaa taas palata " omiin uomiinsa"

Vierailija
27/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki mihin voit käydä liittymässä löytyy toukolaisten la:t listalla. =)

sinne vaan mukaan.

my_selene rv 9+

Vierailija
28/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81:

onko muilla kenties toispuoleinen masu? Mulla on toinen puoli masusta korkeammalla kuin toinen. Onkohan pikkukaveri sillä puolella sitten vai minkähän takia mahtaa olla? Voiskohan jollain olla jotain aavistusta asiasta?

Tein eilen illalla nukkumaan käydessä saman huomion. Ihmittelin ja tutkiskelin masua jonkin aikaa ja tuntui että masu todellakin " vetää hieman vasemmalle" . Mistä lienee johtuu?ehkäpä se kasvaessaan jakaa taas painoa tasaisesti koko keskivartaloon ;)

Tuntui vaan niin hassulta. (eipä sitä varmaan edes muut huomakaan kuin itse...)

-milero

Vierailija
29/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava pakkasaamu taas, esikoinen kävi kerhossa. Eikä saanut vielä kerhokuvia vaikka tilaamisesta on jo 3 viikkoa, no ens kerralla ehkä.

Kahvi on ihan kamalan hajuista myrkkyä ja aiheuttaa kamalat puistatuskohtaukset, mies on nyt pienellä lomalla ja juo sitä innoissaan.

Kävin eilen illalla keramiikkakurssilla ja tein vaaleasta savesta hienon enkelin jonka sit lasitan hienoksi, tyttö nimittäin toivoi sellaista joululahjaksi.

Tarkoituksena ois tehdä vielä liemi/keitokuppeja joissa on ketun tai jäniksen pään kuva. =)

Ihanaa olla siellä kurssilla kun se on ihan omaa aikaa!

Mutta viikonloppu edessä, miehellä huomenna lentopalloturnaus joten siellä menee kivasti aikaa ja tänään mennään kylään yhdelle maatilalle katsomaan isoa navettaa ja lehmiä - maailman kauneimmat silmät omaavia elukoita.

Ihanaa v-loppua ja voikaa " paksusti" ;)

pid 11+6

Vierailija
30/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja liittyy flunssaisten joukkoon. Eilen lueskelin pinoa ja tuntui olevan aika monta kohtalotoveria. Nenä vuotaa ja kurkku on kipeä ja tekisi mieli vaan painua peiton alle, mutta ei kun on tuo esikoinen hoidettavana :). Onneksi mies hoitaa sitä minkä ehtii, mutta pakko sen on töissäkin käytävä. Nyt muut nukkuvat vielä.

Eilen oli eka neuvola ja kivasti meni. Kaikki ok ja neuvola-täti ihan kiva immeinen. Sydänääniäkin metsästettiin urakalla, mutta ei kuuluneet, harmi. No, ens kerralla sitten, joka tosin on vasta kolmen viikon päästä. Samoin on np-ultrakin. Höh! typerää odotusta.

Paranemista meille kaikille sairaille.

Ja talvista viikonloppua kaikille!

typy ja pähkynä 10 siis pyöreitä täyttää :)

Vierailija
31/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syysflunssasta! kauan se on kestänytkin!! Eilen varasin uuden neuvola-ajan ensi tiistaiksi et koitetaan uudelleen etsiä niitä sydänääniä ku ei nyt pari päivää sitten vielä kuuluneet..=( Sillon pitäis olla rv12 ja neukkutäti meinas et luulis sitte kuuluvan.

Onkos täällä oireettomia odottajia? mulla oli muutaman viikon todella kova pahoinvointi, siis mikään ei pysyny sisällä, mut nyt se on hävinny ja mitään oireita ei enää ole..toivottavasti ei huono enne.. Outoa vaan uskoa olevansa raskaana kun ei yhtään siltä tunnu!

Tulipas valitettua.. =) Flunssaisille pikaista paranemista ja kaikille tietty hyviä vointeja!!=)

Vierailija
32/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuulu mitään uutta. Rennietä olen nyt närästykseen aina välillä ottanut ja olo on helpottanut huomattavasti!

Nikonmami kyseli oireettomuudesta. Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään muita oireita, kuin korkea ruumiinlämpö (37 astetta). Yhtään ei ollut kuvotusta tai närästystä tai mitään muutakaan. Siksi menikin monta viikkoa, ennen kun tajusin olevani raskaana. Valitettavasti nyt tässä toisessa raskaudessa on näköjään oireita ekankin edestä:( Onneksi ei kuitenkaan koko vuorokautista pahoinvointia!

pricilla 9+6

Vierailija
33/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippas kaikki toukoiset =)

Olipas tullut mukavan paljon uusia toukokuisia tuonne esittelypinoon. Meitä nyt sitten on jo 112! Mulla on ollut tänään hyvä päivä. Ei mitään pahoinvointeja. Väsyttää vaan kun on nukkunut koko viikon vähän huonosti lyhyillä unilla, mutta huomenna saa onneksi nukkua pitkään. Tosi kiva muuten kun opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen harjoittelussa vielä ensi viikon. Tähän asti kaikki haavat jne. on ollut kovinkin kiinnostavia mun mielestä, mutta nyt oon harjoittelussa saanut todeta, että raskauden aikana kaikki haavat ja toimenpiteen ällöttää ja tekee huonoa. Hyvä opiskelija kun toimenpiteiden aikana istuu suurinpiirtein huoneen toisessa nurkassa ettei pyörry =D

Nyt taidan mennä sohvalle makaamaan...

[color=red]pikku-milli & paco 14+0!!!!!!![/color]

Vierailija
34/85 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minulla on ollut oikea tehopäivä, paljon olen saanut aikaseksi ja hyvä niin kun monta viikkoa olen ollut niin väsynyt.

Lättytaikinan tuossa tein että saadaan iltapalaksi lättyjä:P

Joku kysyi (ehdin jo unohtaa kuka) niistä tuntemuksista onko tulossa tyttö vai poika. Minulla on ollut " poikaolo" ja poikana mahaa kutsummekin. Ei olla mietitty kysymmekö sukupuolta ultrassa, minä kyllä olen sellainen kärsimätön joka ei jaksa odottaa;) Ei ole väliä kumpi tulee, pääasia on että tulee jompikumpi. Kaverille syntyi poika vaikka joka ultrassa sanottiin tytöksi, heillä oli sitten poika vaaleanpunaisissa.

Minulla on alkanut kasvamaan vatsaan tummia karvoja, sanoinkin miehelle että olen keväällä simpanssi. Liittyy varmaan hormooneihin.

Minä kävin jo tuota yahoo-ryhmää katsomassa mutta en osannut vielä sinne liittyä.

Mutta nyt lätyn paistoon.

t. Nasu +masu 10+5 (LA 21.5)

Vierailija
35/85 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa kun sai tänä aamuna nukkua pitkään!!! Aikaiset aamuherätykset kun aina tuottaa tuskaa... kun nukkumaan sitten taas en osaa ajoissa mennä. Aamupäivä onkin nyt sitten mennyt siivoillessa kun miehen koulukaveri lapista tulee tyttöystävänsä kanssa meille viikonlopuksi. Eli siis baarikeikka illalla tiedossa... toivon mukaan nuo haluavat mennä johonkin pubiin discojen sijasta. Eipä ole kyllä mitään discoiluihmisiä onneksi :D

Aurinkoista viikonloppua toukoisille! =)

[color=red]pikku-milli & paco 14+1[/color]

Vierailija
36/85 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi vuoto tänään. Johan se malttoi ollakkin viikon vuotamatta :( Ei jaksa millään uskoa kaiken menevän hyvin. Kävin ultrassa viikolla 9+4 ja sillon näkyi syke ja viikotkin täsmäsi, ja sen jälkeen ei paljon ole vuotanutkaan, mutta nyt... Neuvolakin on vasta torstaina ja sillon pääsee kuuntelemaan sydänääniä, mutta ultra on varmaan vasta joskus marraskuun puolivälissä.

Täytyy neuvolassa sanoa, että koitetaan eka niitä sydänääniä ja jos ei kuulu, niin turha varmaan muita löpinöitä edes pitää, ennenku on käyny ultrassa kattomassa tilanteen. Ei millään jaksaisi kolmatta keskenmenoa peräkkäin. *valivalivali*

Nalluri, toivottavasti 11+1

Vierailija
37/85 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on vain itkenyt koko päivän. On varmaan raukka kipeäksi tulossa, kun pientä nuhaa jo on:(

Nalluri: elä heitä pyyhettä kehään. Ei se vuoto välttämättä tarkota, että jokin ois huonosti. Ja varmasti kaikki täällä toivomme kaiken olevan hyvin!

Mua taas pelottaa oireiden vähyys! Onkohan siellä vatsassa edes ketään? Sydänääniä, ei ole kuunneltu vielä ja alun kuvotus ja väsymys ovat hävinneet kuin taikaiskusta. Ja jostain olen lukenut, että ne joilla ei ole oireita, on suurempi riski saada keskenmeno. Tää ei ollut pelottelua! Enhän edes tiedä, onko juttu totta...

No, täytyy vain yrittää jaksaa pari viikkoa ultraan!

pricilla 10+

Vierailija
38/85 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä on yksi viikko takana ja raskaus hieman pidemmällä. Tällä viikolla olen saanut kokea (ja varsinkin avopuoliso) raskauden ajan mielialan vaihtelut todella rankkoina. Stressiä on muutenkin ollut, mutta välillä en tunnista itseäni kun saatan suuttua jostain aivan ihmeellisestä. Myös itkukohtauksia on tullut. Parasta niissä on, että saatan alkaa itkemään ja menee minuutti niin en enää muista mitä itken. HUOH! Onneksi viikonloppuna on saanut rentoutua ja ottaa itselle ja avopuolisolle aikaa. Olo on ollut paljon rauhallisempi.

Välillä on reippaampi olo, ei okseta eikä väsytä, mutta ihan yhtäkkiä olo saattaa muuttua ja on pakko mennä pienille parin tunnin päiväunille :)

Vielä reilu viikko ensimmäiseen ultraan, en malttaisi millään odottaa sinne asti. Haluasi jo vihdoin saada jonkin todisteen (muun kuin pahan olon), että tuolla masussa on joku.

auringo 11+3

Vierailija
39/85 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain kokea ensimmäisen mielialan muutoksen ja hiukka nyt hävettää...

Olimme miehen veljen luona käymässä ja kerroimme raskaudestani. Tämä pariskunta on ollut ainoa joka on heti häiden jälkeen kysellyt lasten hankinnasta. Jostain syystä annoin tulla sitten oikein tuutintäydeltä, että on hieman epäkohteliasta kysellä tällaisia asioita kun nykypäivänä on niin paljon lapsettomuutta ja asia kun monesti ei ole kiinni halusta vaan jostain muusta, jne... Lopulta lähdimme kylästä hyvin äkkiä ilman kahvia kun en halunnut olla enään siellä.

Toivottavasti asia meni kuitenkin perille. Mies sanoi vain että oisihan sen voinut hieman nätimminkin sanoa...

Viimeyö meni valvoessa vessareissun jälkeen. Kolmen tunnin valvomisen jälkeen pääsin vasta aamuntunteina uneen ja sitten nukuinkin kymmeneen saakka.

Sunnuntain kunniaksi täytyy alkaa keittämään riisipuuroa.

t. Nasu+masu 11 tasan:)

Vierailija
40/85 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin näitä kuulumisia kolmen viikon välein päivittelisin :) Nyt varmaan tahtikin tihenee kun pääsen lähemmäs laajakaistaisia tuttavia.

Tällä viikolla oli eka ultra ja kun ei kätilö meinannut millään saada vauvan niskaa ruudulle niin sain siinä hämmästellä mukavan pitkän tovin kuperkeikkoja ja heilumista. Mutta kaikki siis ok ja raskaudenkestokin heitti neuvolan laskelmista vain -2 päivää.

Ja VIIMEIN tuntuu että pahoinvointikin alkaa helpottaa. Viikolla oksensin kahtena päivänä, mutta hyviä päiviä tuntuu tulevan kestopöhnän&heikotuksen väliin aina vaan enemmän *koputtaa puuta*

Täällä siis ollaan huokastu jo pikkasen helpotuksesta. Kovasti tsempityksiä muillekin :)

stellis&voitto rv 12+5