Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluiset joko kävellään?

24.10.2005 |

Meillä ei onneksi vielä, ilman tukea kyllä seisoo noin 10 sekunnin pätkiä ja kävelyttää pitää koko ajan.

Muuten poika voi hyvin.

Neuvola-akkaan vaan on menny hermot ku jauhaa siitä ku meidän poika on pieni. Me ollaan ite oltu ja ollaan vieläkin pieniä. Kumpikin painanu 8 kg 1-vuotiaana niin millä meidän lapsi vois olla isompi... Kuitenkin syödään hyvin. Yöllä herätään kerran syömään velliä. Jogurttit, raejuustot on otettu ruokavalioon ja ovat suurta herkkua.

Pian sit saadaan viettää 1-vuotis synttäreitä ja joulua. Tää on lumimaassa.

mandy ja poitsu 10.5 kk

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vilkas taarero oppi kävelemään 9.5kk:n iässä. Siitä lähtien meno

on ollut hurjaa. Aluksi otti muutaman juoksuaskeleen ja lenteli suorilta jaloin kumoon. Nyt on hidastanut vauhtia ja tasapainottelee pitempiä

matkoja. Kuhmuja ja mustelmia tulee päivittäin ja suojakypärä pysyy

päässä alle minuutin.

Itse olen edelleen aika väsynyt ja haaveilen kokonaisista öistä. Mieheni

tekee pitkiä työpäiviä ja on myös jonkun verran työmatkoilla. Isovanhemmat olisivat kyllä innostuneita auttamaan mutta asuvat toisella paikkakunnalla. Ihan pelkästään arjenpyöritys kotihommineen laittaa välilä itkettämään. Ymmärrän kuitenkin että asiani ovat hyvin ja silti tulee valitettua pikkujutuista. Itse

pidän hoitovapaalle jääntiäni hienona mahdollisuutena ja breikkinä työelämään.

Kyselenkin, ovatko teidän taaperot olleet yökylässä ja millaisia aikoja?

Ja treffatakin voisi vielä ennen joulukiireitä!?

Vierailija
22/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 10 kuukauden ikäinen työntelee taaperokärryä hurjaa vauhtia (ei tosin osaa vielä kääntää suuntaa, joten jää aina esteisiin suttaamaan..) ja joitakin kertoja on jäänyt seisomaan ilman tukea ikäänkuin vahingossa, mutta ilman tukea ei vielä kävellä. Suu käy jatkuvasti, tavujokellusta tulee joka malliin, mutta oikeita sanoja ei vielä ole. Kova on touhuamaan ja avustettuna tykkää koota ja pinota asioita, huristella autoilla ja muutenkin työntää kaikkia tavaroita lattiaa pitkin. Potalla käydään useita kertoja päivässä ja pissat saadaan usein pottaan (joskin yleensä osa lentää kaaressa potan reunan yli :).

Lurppakorva ja vauhtihirmu vajaa 10 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään esikoisen ilonkiljahduksiin. Isi oli jo ehtinyt näyttää ikkunasta, että maa oli valkoisena. Poika säntäsi luokseni makuuhuoneeseen ja kiskoi katsomaan. Voitte vain kuvitella sen ilon äänessä ja ilmeen kasvoilla. Seuraavaksi poika lähtikin eteiseen " aappaat, aappaat" . No, ihan yöpaidat päällä emme ulos lähteneet, mutta puurojen jälkeen käytiin poikien kanssa ihmettelemässä, mitä valkoista oli kaikkialla ;-) Se oli taas yksi ihana hetki tässä rutiinien pyörityksessä, kun molemmat olivat innosta ja hämmästyksestä pinkeinä.

Juu, Kaken tuntemukset oli kuin omiani. Välillä kypsyttää tää sama rumba, joka jatkuu päiväsä toiseen. On tosi epäkiitollista tämä kotiäidin työ, yhden asian kun saat tehtyä (vaikka imuroitua), toinen jo odottaa (vaipanvaihto) ja kas kas, pian on taas lattioilla hiekkaa ja ruoanmuruja ja puhtaassa vaipassa kakat. Ja eikun uudestaan hommiin, hymyssä suin tietysti. Ruoanlaittoon oon kyllä saanu kamalasti vinkkejä siitä täällä olleesta ruokaketjusta! Alkoi niin puuduttaa niiden ainaisten samojen ruokien vääntäminen. Nyt on kyllä ihanaa, että Alvarkin syö jo pitkälti samaa kuin me muut ja syö jo kivasti itse, sormilla. Kuitenkin olen kyllä todella onnellinen, että voin olla kotona lasten kanssa ja aion vielä ollakin pois virkatöistäni pidempään. Olen huomannut nyt yli kahden kotivuoden jälkee, että lähes jokaiseen päivään mahtuu tunteita laidasta laitaan, hetkittäin oon valmis lähteen justnyt töihin, sitte taas kun rauhoitun niin osaan jopa nauttia ;-)

Alvar seisoo tuetta, eli ei varmaan mene kauaa ensiaskeleisiin. Pari kertaa on kylä kävellyt sohvanreunaa seuraten ja ottanut askeleita niin, ettei kädet tai maha ole koskettanut sohvaa, mutta en niitä vielä laske ensiaskeliksi.

Meillä on Alvar ollut 2 kertaa yöhoidossa mummulla, molemmilla kerroilla 2 yötä. Me ollaan oltu miehen kanssa mökkeilemässä kavereiden kanssa. KYLLÄ ON TEHNYT TERÄÄ! Ja ennenkaikkea, luotan äitiini täysin pienten hoidossa, joten olen voinut olla huoleti. Kaikki on mennyt hyvin molemmilla kerroilla ja nyt pojat menevät vielä ennen joulua mummulle yöhoitoon (kyllä, odotan sitä jo kovasti!)

Kake, laitahan taas aloitus jouluisten tapaamiseen. Olisko Sello hyvä treffipaikka? Vaihteen vuoksi.

Terkut kaikille tutuille!

Vierailija
24/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi 04 tarina on kuin mun kirjottama... Meilläkin hienosti edetään useita metrejä istuvilleen, sanoja on tapailtu jonkun aikaa, ja matkii, kun sanoo jotain. 10 kk nla.s 71 cm ja 8,9 kg. Syö hyvin ja VIHDOIN puhkesi eka hammas läpi ikenen, kuumetta oli just niihin aikoihin, liekö johtunut siitä. Miten muilla, onko kuumeiltu hampaita tehdessä? Meillä vielä jäädään nauttimaaan ruhtinaallisesta kotihoidontuesta, senkin takia, kun lapsi hitaamman puoleinen liikkuja, en viiti hoitoon viedä, " toisten jalkoihin" . Harrastellaan kerhoilua ja tavataan muita kotiäitejä, Isot sisarukset ja koira on kotona POP katseltavaa. Polviseisonta on korkein asento, mihin itse on päässyt, ja osaa mennä istuelt masulleen ja takas istuu, kontti asennos myös käy, mut ei liiku.. ei ehkä ollenkaan niin. Voimia ja jaksamista kaikille joulukuun mammoille, varsinkin herhiläiselle!!! Pian täytyy siirtyä tonne taapero puolelle kirjottelee. Tsempataanko tää loppuaika täällä vauvoissa?!?

Vierailija
25/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuukauden päivät kohta, tyttö on aika nopsa kaikessa... Ja äitillä pitää kiirettä!!!! Syntynyt siis alkukuusta.

Sanonut muutaman kerran kissan, ja joskus sanoo äitille " ättä" jonka käsittäisin tarkoittavan minua :D

Hampaita on jo moni kappalein, nyt se vauva-aika kai on sitten ohi, nyyh... ;)

Mukavaa alkavaa talvea, jouluiset!

Vierailija
26/29 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja meiltäkin pitkästä aikaa. Ei kävele meidän poika, 10,5 kk mutta hurjan spurtin on muuten ottanut kehityksessä kun on koko ajan motorisesti ollut hitaasti kiiruhtavaa tyyppiä. Nyt nousee ylös, kävelee tukia pitkin, ryömii. Meno on näinkin niin hurjaa välillä että toivon ettei ihan heti vielä alkaisi kävelläkään.

Kyllä täälläkin välillä väsyttää, varsinkin nyt taas kun ukko ei malta oikein rauhoittua edes yöksi kun tuo liikkumisen ilo on niin uutta ja ihmeellistä. Ja välillä kyllästytääkin. Vaikka on vain tämä yksi lapsi ja ihana lapsi onkin niin kyllä huomaan itsessäni välillä puutumisen merkkejä tähän arkeen. Ja sitten alan nalkutuksen miehelleni jne. Olen kyllä huomannut että aikuiskontakti päivässä tekee itselle kyllä ihmeitä. Ja samalla lapsikin nauttii kun ympärillä on seuraa. Eli siis tavataan vaan ennen joulua kuten kake ehdotteli.

Taidan lähteä tästä saunan lämpöön joten kuulumisiin ja mukavaa talvenalkua kaikille.

Vierailija
27/29 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on ollu ekan kerran yökylässä 2,5 kk iässä yksin ja oli alle kuukauden ku oltiin mummolassa ekan kerran yökylässä silloin vielä asuimme eri paikkakunnalla. Nykyään poika on noin kerran kuussa mummalla yökylässä ja kyllä tekee terää.

Jos tuntuu et kunnon yöunet tekis terää niin vie vaan poika isovanhemmille hoitoon jos koet ne itse turvalliseksi ja hyviksi hoitajiksi. Olet itse kun uus ihminen sen jälkeen.

Olen jutellut kavereiden kanssa joilla on vanhempia lapsia ja jotka ei ikinä ole ollut yökylässä. Niin kyllä ne ovat sitä mieltä et olisi kannattanu pienenä jo totuttaa.. Ikävää isompana ku ei yöksi uskalla mennä mummolaan yms...

Mandy

ps: Meillä on meidän kummityttö ollut monta yötä kylässä ja kaikki ollaan nautittu siitä.

Vierailija
28/29 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen tuli muutamia sanoja, mutta kävelyn opittuaan ei enää ole mitään selvää sanonut. Vain sellaisia sanoja, joita äiti ymmärtää :-)

Vierailija
29/29 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ajatellut koko asiaa... kertokaa muut onko minulla jo kiire aloittaa pottaharjoittelu vai haittaako jo opetellaan sitä sitten vasta myöhemmin? olen aina ajatellut ettei tämän ikäinen kuitenkaan vielä voi hallita pissin tuloa, joten turha vielä aloittaa, opetellaan ensin kävelemään ja vähän puhumaan ja sitten vasta yli vuoden ikäisenä potalle.......

meidän tyttö on ollut pari kertaa yökylässä, tai siis kerran mummolassa yötä pari viikkoa sitten ja mummo on ollut pari kertaa sitä ennen täällä meillä yötä, että on saanut olla tutussa ympäristössä. kaikki on mennyt loistavasti, kun ei ole vierailuiden aikana ollut juuri mikään takertumis/vierastamiskausi päällä.

tuntuu että tämä meidän neiti on niin innostunut liikkumisesta (viimeisin villitys on kiipeily) ettei puheen tuottamiselle jää paljon aikaa... välillä keksii aina uusia ääneteitä. pari " sanaa" on... ymmärtää kyllä paljon; pallo, tutti, ota, anna, hauva, äiti, hei hei, ammu (lehmä), heppa, kissa, lamppu jne.

miten muilla on aloiteltu " oikeita" maitotuotteita? meillä annoin vasta eka kertaa eilen vähän a-jugurttia. ei ollut moksiskaan, tykkäsi eikä maha reagoinut..taidan antaa huomenna lisää, ja jonain päivänä vaikka raejuustoa... mitä muita hyviä olisi ekoina antaa?