Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidinmaidon korvike on einesruokaa!

Vierailija
06.03.2011 |

Huvittaa kun palstalla meuhkataan ettei perheessä kosketa eineksiin pitkällä tikullakaan ja sitten vauvaan tuutataan einesmaitoa... jotenkin ristiriitaista?

Liian moni luovuttaa ja luulee että maito loppu... osalla ehkä loppuukin mutta aitoa äidinmaitoa ei arvosteta tarpeeksi!

Ei tämä ole hyvän äitiyden mitta mutta rintamaito on silti se aito ja paras ravinto... samoin kuin puhdastekoinen kotiruoka eikä einekset...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Lääkärihän on vain ihminen!

Mitä ihmettä mä kirjoittelen...

Vierailija
22/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei imetys onnistunut ja oli pakko antaa korviketta. Lääkäri tuumi vain siihen pohdiskeluuni korvikkeesta ja sen lisäaineista yms., että mietis vaan mitä itse syöt, missä se kasvaa ja mitä niistä siihen äidinmaitoon tulee. Eipä se nyt NIIN puhdasta se äidinmaitokaan tosiaan ole.

Jos olisit perehtynyt niin tietäisit että korvikefirmat maksavat sponsorirahaa joka ratkaisee usein sen miksi sitä suositellaan. Ei maailma syödy ilmaisesta äidinmaidosta... lapsi hyötyy. Kyllä se äidinto on silti korviketta parempaa jos äiti syö monipuolisesti ja terveellisesti. Ei sieltä läpi tule kaikki mikä on vähäistä. Korvike on nimenomaan korvaava tuote, ei vastaava!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vuorokaudet keskolassa tottui pulloon eikä suostunut nappaamaan tissistäni kiinni lainkaan... Onneksi kokeilin rintakumilla ja sillä imetys onnistui 8kk ajan. Mutta ei sitäkään moni tule ajatelleeksi...

-ap

koetko jotenkin huonoa omaatuntoa siitä ettet onnistunut raskaudessasi vaan sait keskosen? Kävitkö kenties itsekkäästi airopikkaamassa ja rasistelemassa vauvasi pihalle enneaikojaan? Sitäkö sinä kompensoit näillä imetysjulistuksillasi? vai koetko olevasi jotenkin muuten huonompi äiti tai vaimo?

Vierailija
24/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaidonkorvike on äidinmaidonkorviketta ja imeväisen toiseksi parasta ruokaa äidinmaidon jälkeen. Jollakin se lapsi pitää ruokkia, jos imettää ei voi. Ja kaikki eivät todellakaan voi. Minun imetyksen (joka kesti 2 kk) esti se, että lapsi ei suostunut rinnasta syömään pidempään. Kaikkeni tein (jos se jotakuta imetysfanaatikkoa kiinnostaa), että imetys olisi jatkunut pidempään, mutta eikun ei. Ai niin, se jäi tekemättä, että olisin jättänyt lapsen huutamaan nälkäänsä. Ai kun jäi harmittamaan se.

Piltit yms. ovat eineksiä, mutta nekin minusta ihan ok. Itse en anna kuin hedelmiä ja marjoja pilttisoseina omien marjapakasteiden ja tuoreiden hedelmien ohella. Antaisin kyllä liha- ja kasvissoseita, mutta maistuvat minun ja mieheni suuhun niin pahoilta, että emme kykene niitä maistamaan ennen lapselle antoa.

Minulle on yksi paskan hailee, mitä muut syöttävät lapsilleen, kunhan omani saa parasta mahdollista ravintoa. Siksi lypsinkin äidinmaitoa lapselleni imetyksen loputtua.

Mutta eikö vihdoin viimein voitaisi lopettaa tämä syyllistäminen imetyksestä? Niin paljon pahaa mieltä se aiheuttaa. Tekisipä mieleni joskus antaa takaisin imetysfanaatikoille, loukata heitäkin jollakin yhtä perustavanlaatuisella äitimyytillä. Sillä jokaisen äitiydessä on se pehmeä kohta. Olisi kiva joskus päästä sivaltamaan takaisin.

Vierailija
25/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muodostin :)

Siis korvikkeissa on lyijyä yms.

Niin ei se äidinmaidon joukossa tulevat lisäaineet yms. tulee suoraan kaikki läpi. Iso osa suodattuu äitiin... Sieltä rinnasta tulee kuitenkin niin paljon vastaavasti hyvää.

-ap

Vierailija
26/26 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vuorokaudet keskolassa tottui pulloon eikä suostunut nappaamaan tissistäni kiinni lainkaan... Onneksi kokeilin rintakumilla ja sillä imetys onnistui 8kk ajan. Mutta ei sitäkään moni tule ajatelleeksi... -ap

koetko jotenkin huonoa omaatuntoa siitä ettet onnistunut raskaudessasi vaan sait keskosen? Kävitkö kenties itsekkäästi airopikkaamassa ja rasistelemassa vauvasi pihalle enneaikojaan? Sitäkö sinä kompensoit näillä imetysjulistuksillasi? vai koetko olevasi jotenkin muuten huonompi äiti tai vaimo?

Mulla on 3 täysiaikaista lasta. Eikä yhtään keskosta. Lapseni meni keskolaan koska ei lähtenyt spontaanisti hengittämään synnyttyään hätäsektiolla. En todellakaan airopikannut raskaana ollessa... taisin olla enemmän laiska ja rennosti odottava äiti. Kivittäkää toki jos ahdistaa :)

En ole huono äiti enkä huono vaimo. Olen hyvä äiti ja hyvä vaimo. Imetin vauvojani ja mieheni antoi joskus korviketta... ja nyt teen kotitekoista ja terveellistä ruokaa ja välillä annan lapsille nakkeja ja kalapuikkoja. Joku unohti pointin hermostuessaan... :)

Imetys ei ole mikään fanaattisuus minulle. Enkä minä pidä itseäni parempana imetyksen takia. Mutta rintamaito vaan on parasta ravintoa lapselle. Muistakaa se ensi kerralla kun haukutte korvikepullo kourassa äitejä einesten käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä