Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saada motivaatio, tsemppi päälle?

Vierailija
06.03.2011 |

Haluan laihtua. Päätänkin jokaisen vkolopun jälkeen että uusi elämä alkaa. (varmaan aika yleistä)

Tiedän tasan tarkkaan kuinka minun tulisi syödä ja liikkua jotta laihtuisin, olen näet alalla jossa neuvon muita =D

Mutta aina, aina mä sorrun ja sitten kaikki menee läskiksi. Olen ollut koko aikuisikäni hieman ylipainoinen, lasten jälkeen BMI on ollut 30 tienoilla vähän alle, vähän yli. En halua olla tikkulaiha vaan normaalipainoinen!

Viime aikoina olen selitellyt itselleni että minulla on vaikea elämäntilanne jne. (juuri eronnut) mutta ei sekään nyt aina voi olla syy...

Auttakaa, miten saan itseni tsempattua ja aloitettua uuden elämän, joka kestää koko elämän, eikä vain keskiviikkoon saakka...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko nyt tulisi vastauksia... =D

Vierailija
2/6 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että arkiviikolla syön aina lounaaksi salaatin, iltaisin lämmin ruoka, mutta kiinnitän huomiota hiilareihin, eli niitä vähemmän. Lisäksi annoskoot iltaisin paljon pienemmät kuin aikaisemmin. Yritän lisäksi liikkua vähän enemmän mitä ennen. Herkut kielletty viikolla, viikonloppuisin sallin niitäkin kohtuudella itselleni.

Tietääkö kukaan että onnistuuko tällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivaatio iski jokunen viikko sitten. En ole ylipainoinen, mutta vartalo on löysä ja olo todella lässähtänyt, koska en ole harrastanut liikuntaa sitten marraskuun. Syön varsin terveellisesti jo lähtökohdin, mutta minulle heikkouksia ovat herkut (karkit yms.) sekä oluen ja viinin tissuttelu. Työni on todella stressaavaa ja huomaan hemmottelevani itseäni sekä karkein, että viinilasein myös viikolla.

En tiedä mistä se motivaatio löytyi, mutta katselin itseäni peilistä ja totesin, etten halua näyttää tältä. Tajusin, että kohta on taas kevät ja pitäisi vähentää vaatteita. En halua kokea sitä itseinhon tunnetta, kun mikään vaate ei näytä hyvältä. Minulla on tiedossa pari ulkomaanmatkaa nyt loppukeväästä ja kesällä ja ajattelin mielessäni, että olisipa kiva, jos mahtuisin vanhoihin lempihousuihini tai jos ylipäätään näyttäisin mielestäni paremmalta, kun reissuun lähdemme. Laskin, että ehtisin hyvinkin kiinteytyä ja laiduttaa pari kiloa ennen näitä reissuja.

Ja päätös on pitänyt. Pidän huolen, että syön säännöllisesti (minäkin tiedän tasan tarkkaan mitä ja miten paljon saan syödä), niin ei tule niitä herkuttelufiiliksiä. Olen myös joka ilta lähtenyt lenkille ja sitä kautta saanut hyvän fiiliksen, eikä olo ole niin lässänyt. Olen myös antanut itselleni luvan herkutella yhtenä päivänä (mulla on siis karkkipäivä), enkä ole aivan täysin kieltänyt itseltäni sitä viiniäkään. Toivon, että näillä eväillä pääsisin kohti kiinteämpää vartaloa ja vähän kevyempää olemusta.

Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vajaa 3 vk sitten ja olo on energinen. Harmittaa kun en mitannut vyötäröä tai muutakaan. Paino on pudonnut 4,5 kg ja elämä on helppoa. Hiilareiden karttaminen ei ole vaikeaa

Vierailija
5/6 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juuri päinvastoin kuin koulussa opetettiin. Aamulla ei mitään, ehkä kahvia, aamupäivällä vähän hedelmiä. Lykkää lounas mahdoillisimman myöhään, syö salaattia tai keittoa. Illalla sitten kunnon ruokaa kotona.

Näin päivittäinen kalorimäärä ei nouse kovin isoksi kun vähänkin katsoo mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
6/6 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nytlahtee.fi/eevan-blogi/

Katso Eeva Jaakonmaan mietteitä ennen ja jälkeen 17 kilon laihdutuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme