Sinut kutsutaan tyttöjen illanviettoon: Mitä haluat syödä?
Kyseessä siis napostelupöytä, ei lämmintä ateriaa. Haluaisin nyt jotain muuta kun perinteistä pizzaa ja suolasta piirakkaa laittaa. Salaattikin voi olla, mutta ei mitään fetasalaattia todellakaan sitten.
Kommentit (42)
vaikka salaattia, joka on koottu annokseksi lautaselle. Paistettuja sieniä, pastaa, paahdettuja siemeniä päälle. Pestokastike.
Juustokakkua.
Lihaton versio, kiitos. Kala käy.
ihan mitä vain, mikä sopii allergioihini. Jos minut huomioidaan edes yhdellä ruokalajilla, olen iloinen.
niin joku vähän ruokaisampi (pasta?)salaatti olisi kiva. Sen lisäksi sitten vaikkapa dipattavia vihanneksia, kylmäsavulohi-tuorejuustorullia, ehkä pieniä pasteijoita (olen itse tehnyt esim. ihan vaan valmiista voitaikinasta ja maustetuista tuorejuustoista). Ja jotain makeaa tietysti myös!
ja siellä tarjolla oli:
salaatti
naposteluvartaita (siis lihapulla-juusto-viinirypäle-jnejne)
muutama kastike niille
kakkua
boolia
koko ajan olkkarin pöydällä oli tarjolla
sipsejä
nachoja
kastikkeet niille
namia
ihan hyvin pärjättiin ja hauskaa oli! ;)
Tai Juustopöytä.
Tai tee erilaisia kolmioleipiä tai täytettyjä patonkeja.
makeana voisi olla vaikka jotain ällöihanaa juustokakkua. Tai suklaaseen dipattuja mansikoita. =)
Miksi pitää pröystäillä. Musta kuulosti kivalta ja sellaista meilläkin on tarjolla =)
toivoisiin että otat huomioon että olen kranttu enkä pidä sienistä, sipulista, paparikasta enkä ns. punaisesta lihasta.
Jos teet salaatin, laitat kaikki eri kippoihin, jokainen voisi koota itse sellaisen salaatin kun haluaa.
Ja lihaisena osuutena vaikka sitten kylmää broileria siihen salaatin sekaan. Pastasalaatti on jotain niin kammottavaa, samoin salaatit joissa on herne-maissi-paprika-riisiä, kylmänä, johonkin ihme sössöön sekoitettuna. Kylmää riisiä, yök.
Niitä perinteisiä suolaisia piirakaoita olen itse väsynyt syömään, teen niitä itsekin pikatarjottavina.
Jotain raikasta ja kevyttä. Siten että jokainen voisi valita mielensensä ja koota niistä omat lautasensa.
Makeana osuutena voisi olla joku marjapiirakka tai vastaava.
että olisi kiva, jos minullekin on jotain tarjolla, ja jos et jaksa/halua/osaa laittaa kasvissyöjälle, voit reippaasti sanoa, että kasvissyöjä voi tuoda omia eväitä. Mä oon usein tarjonnut, että voin tuoda omat safkat mukaan, jos olen ainoa (tai jos olemme mieheni kanssa molemmat lähdössä, niin vain me kaksi olemme) kasvissyöjä.
Mun mielestä joku oikein hyvä suolainen piirakka ja salaatti on yhdessä hyviä. Suolaisesta piirakasta sanon vielä semmoisen kommentin, että minusta maistuvampia ovat sellaiset, joissa pohjassa ei ole niin paljon rasvaa, vaan rasva löytyy esim. täytteen juustosta. En mitenkään karta rasvaa, mutta monesti suolaisten piirakoiden pohja on lähes pelkkää voita, ja niistä tulee tosi öllö ja raskas olo.
Ai niin, oliivien ystävänä suosittelen kunnollisia oliiveja tarjolle. Nam!
Miksi pitää pröystäillä. Musta kuulosti kivalta ja sellaista meilläkin on tarjolla =)
Se ettei halua tarjota lihapulla(eines?)-juusto-viinirypäle -tikkuja aikuisten illanvietossa ei kyllä todellakaan tee ap:sta pröystäilijää.
Lasten synttäreille sopiikin. Jos se lihapulla on itsetehty ja se juusto jotakin muuta kuin perusskeidaa niin saattaisi jo toimiakin kyllä... Mutta tällainen "sipsiä muovikulhossa" -meininki ei vaan ole kaikkien mielestä kivaa. = ei maistu hyvältä.
Himoitsen, on kielletty raskaana ollessa. Vuohenjuusto ym. herkkujuustot, hyvää punaviiniä....
Puhvelimozzarella-tomaatti-rucola-paahdettupinjansiemen-salaatti on ihanaa, vuohenjuusto-hunaja-mustapippuri-paahtoleivät uunissa kuumennettuna, Katkarapulevite käy muuten tosi hyvin riisikakkujen päälle, siihen kun laittaa vielä katkarapuja ja tillinlehtiä päälle, niin on hyvää...Jälkkäriksi joku ihana suklaakakku.
Juustolautanen on siitä kiva, että aina siitä löytyy jokaiselle jokin mieleinen. suosittelen Appenzelleriä, vastaava miedompi on se Valion Kreivi, jotain hyvää sinihomejuustoa, valkohomejuustoa, vuohenjuustoa, hedelmiä, suolakeksejä, kuivahedelmiä, suklaata kaveriksi sekä tietty viiniä.
Mutta ehdotan:
Tuorejuustokakku
Marja- tai hedelmäjäädyke
keksejä
Broileri-persikkasalaatti
Pasteijoita
Juustoja tai leipäjuustoa
- Vihreä salaatti (erilaisia salaatteja, päärynää/melonia, viinirypäleitä, tomaattia, tuoreita yrttejä ja vähän oliivi-öljy-sitruunamehua kastikkeeksi)
- artisokansydämiä marinoituna (osta ihan säilykepurkissa olevia ja lisää oliivöljyä ja mausteita itse)
- tapenade-tahnaa ja/tai hummusta (itse tehtynä) ja patonkia kaveriksi
- grillattua/paistettua Halloumia tai sitten vähäsuolaisempi vaihtoehto on ihan suomalainen piimäjuusto samalla tavalla valmistettuna
- kasviksia marinoituna, esim. tuoretta vihreää parsaa (keitettävä/paistettava ensin), vihreitä papuja, kukkakaalia, paprikaa jne...
- jos vielä jotain lihaa tms. haluaa niin grillattua/paistettua kanan rintafilettä em. tarjottaviin sopivin maustein tai vaikka jättikatkarapuja.
laitat kulhoihin kurkkua, tomaattia, salsaa, paistettua broileria/jauhelihaa, kermaviiliin tehtyä dippikastiketta, jne
sitten vaa tortilla pohjat uuniin/mikroon hetkeksi.
Jokainen voi tehdä sellaisen kuin haluaa.
ja sitten mikä olisi tyttöjen ilta ilman suklaata? Eli suklaakakkua tai suklaajäätelöä!
että juustot oiva lisä kuten joku ehdottikin. Laittaisin manchegoa, mozzarellaa ja vaikka jotain pestocheddaria.
Makeaksi tekisin vaikka appelsiinitiramisua (hyvä ohje ruokala.tv:ssä) tai vaikka tarjoasin vaikka paria erilaista sorbettia tuoreiden marjojen kera.
kasvistikkuja ja dippikastikkeita niille sekä muutama laatu juustoja ja niiden seuraksi omenaa ja päärynää sekä piparkakkuja
Sinihomejuusto ja piparkakut sopii täydellisesti yhteen
jos vielä jotain makeaa niin käy karkkikaupassa ja osta niitä ihania suklaakonvehteja jotka on paperissa, italialaisia Sorini makeisia
olutta, siideriä ja viinejä tietty
Kaupasta saa ruissipsejä (maustettuja ja ilman), siis rapeita pieniä "ruiskippoja".
Niihin erilaisia täytteitä.
Esim. raputäyte (jokiravun pyrstöjä, ruohosipulituorejuustoa, maustamatonta tuorejuustoa, mustapippuria, suolaa, tuoretta ruohosipulia --> Kaikki sekoitetaan tahnaksi ja annetaan maustua)
Kanatäyte (curry-kermaviilikastike, punaista paprikaa, punasipulia, broilerin suikaleita --> kaikki sekaisin)
Mukavaa naposteltavaa ovat myös rakuunajuurekset. Esim. porkkana ja lanttu --> keitetään kevyesti, maustetaan rakuunalla
Namman. :)