Pitäisi pitää parempaa huolta heistä, jotka pyörittävät yhteiskuntaa ja rahoittavat sen toiminnan.
Kun saa rahaa, tulee aina miettiä, mistä se raha tulee eli KENELTÄ se tulee.
Kommentit (15)
samaa aina ja aina ja ihmettelevät, kun ei hyvä tavara mene kaupaksi, kun se on vanhentunut tai tullut korvaavia, parempia, halvempia tilalle.
Miksei sitä käytetä?
Giljotiiniin vaan siat.
jokaiselle yli 10000 euroa kuussa ansaitsevalle valtion puolesta joka viikko ilmainen manikyyri sekä pedikyyri sekä limusiinikuljetus työpaikalle. Veroja ei tietenkään tarvitsisi enää maksaa, koska nuo ahkerat ihmiset ovat valinneet ammattinsa niin nerokkaasti ja tehneet työtä sen eteen, että yhteiskunta on velkaa heille sen, että heistä pidetään hyvää huolta. On ensiarvoisen tärkeää, että yhteiskuntaa pyörittävistä ihmisistä pidetään hyvää huolta...
No mun käsittääkseni ne ovat duunareita. Ja mä ainakin yritän pitää oikein hyvää huolta meidän perheen duunareista.
Kun saa rahaa, tulee aina miettiä, mistä se raha tulee eli KENELTÄ se tulee.
Joilta se raha tulee. Mutta jokaisen tässä yhteiskunnassa pitäisi myös ymmärtää omat vastuunsa, eikä vaan olla käsi ojossa ja kurkku suorana huutamassa että MULLE MULLE MULLE!
Ihan varmasti on duunari arvostuksensa ansainnut, mutta duunari on duunari siksi, ettei rahkeet ole pidemmälle riittäneet. Ihan turha on duunarin herroja vihata, ilman herroja ei olisi duunarilla töitä. Ilman duunaria ei olisi herralla töitä.
Kaikki me tarvitsemme toinen toisiamme, jokainen voi olla hyödyllinen omalla tavallaan. Se vaan on nykyään kovasti monilta unohtunut, pitäisi vaan saada saada saada ilman mitään oma-aloitteisuutta ja vastapanosta. Itkua kyllä osataan vääntää.
ja maksan aikas paljon veroja,äitiysloman aikana tein sunnuntait töitä,että sain maksettua 1000 e mätkyjä..eli mun oli pakko tehdä töitä!!Moni tuttuni ei tätä ymr,koska raha juoksee vaikkei niin kauheesti jaksa töissä käydäkään..
jos kaikki siivoojat, bussikuskit, sairaanhoitajat, lähihoitajat jne kieltäytyisivät menemästä töihin, myös ulkomaalaiset?
, mutta duunari on duunari siksi, ettei rahkeet ole pidemmälle riittäneet.
Mistä ihmeestä se tulee? Kun mun kokemuksen mukaan se on ihan hölynpölyä. Toki totta monen kohdalla, mutta yhtä lailla täyttä potaskaa monen kohdalla.Olen opettanut ammattikoulussa, ja siellä todellakin on paljon nuoria, joilla on rahkeita, mutta heidän mielenkiintonsa kohdistuu siitä huolimatta duunariammattiin.
Tai vastaavasti tunnen kymmeniä korkeakoulutettuja, jotka toimivat duunariammatissa, koska kokevat sen elämäntehtäväkseen. Itse kuulun tähän joukkoon.
Lapsellisen kapeakatseista on väittää, että duunarit ovat lahjattomia ja rahkeettomia.
, mutta duunari on duunari siksi, ettei rahkeet ole pidemmälle riittäneet.
Mistä ihmeestä se tulee? Kun mun kokemuksen mukaan se on ihan hölynpölyä. Toki totta monen kohdalla, mutta yhtä lailla täyttä potaskaa monen kohdalla.Olen opettanut ammattikoulussa, ja siellä todellakin on paljon nuoria, joilla on rahkeita, mutta heidän mielenkiintonsa kohdistuu siitä huolimatta duunariammattiin.
Tai vastaavasti tunnen kymmeniä korkeakoulutettuja, jotka toimivat duunariammatissa, koska kokevat sen elämäntehtäväkseen. Itse kuulun tähän joukkoon.
Lapsellisen kapeakatseista on väittää, että duunarit ovat lahjattomia ja rahkeettomia.
Mä ainakin tarkoitan niin henkisiä, psyykkisiä kuin fyysisiä ominaisuuksia. Mun mielestäni motivaatio on erittäin iso osa "rahkeita", ja jos sitä ei ole, sitä ei ole. Ei se ole älystä pois.
Ei mulla esimerkiksi rahkeet riitä laihduttamiseen, vaikka tietoa, älyä, liikuntainnostusta yms. on tarpeeksi. Ei vaan ole sitä lopullista motivaatiota.
Joten, rahkeet ei ole yhtä kuin tarpeeksi älyä.
Kuten sanottu, ammateista maksetaan sen verran kuin niihin on päteviä tekijöitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
kantamaan vastuunsa itsestä, perheestä ja osuudestaan yhteiskunnasta. Ei niin että minä pidän lapseni kiusallakin virikehoidossa vain siksi, kun voin tehdä sen ja jos naapurin Tinotaneli jää sen takia ilman hoitopaikkaa, ei kuulu mulle. Vanha yhdessä yrittäminen ja yhteen hiileen puhaltaminen on soooo last season. Surullista. Demarien hyysäyspolitiikka on parissakymmenessä vuodessa tehnyt ihmiset avuttomiksi ja itsekkäiksi ja pistänyt heidät vaatimaan kaiken "yhteiskunnalta" ja on autuaasti unohdettu, että yhteiskunta olemme me ihmiset!
Esim. hoitoalalla on monin paikoin iso pula pätevistä työntekijöistä mutta ei ne palkat silti nouse.
Ja toisaalta on monia duunariammatteja joihin on hyvin vaikea päästä kouluttautumaan mutta silti palkka ei ole iso.
Miksi kutsumuksesta rangaistaan pienellä palkalla?
,
Kuten sanottu, ammateista maksetaan sen verran kuin niihin on päteviä tekijöitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Hoitoalaa ei arvosteta tarpeeksi, vaikka he tekevät todella tärkeää työtä! Kuinka moni muka väitää, ettei ole koskaan saannut sairaanhoitajalta tai lähihoitajalta tärkeää apua? Demarit tahtovat tällä hetkellä vain mielistellä hyvätuloista keskiluokkaa - Oma ääneni menee vasemmistolaiselle ehdokkaalle, joka on itse terveysalanammattilainen.
Suomen tämän hetken suurin ongelma on se, että emme arvosta mitään emmekä ketään muuta kuin rahaa ja itseämme. Itse en siis ole terveydenhoitoalalla, mutta minulla on lapsia ja vanhat vanhemmat, joiden vuoksi on tullut monta kertaa selväksi, miten tärkeitä sairaanhoitajat ja lähihoitajat ovat!
Esim. hoitoalalla on monin paikoin iso pula pätevistä työntekijöistä mutta ei ne palkat silti nouse.
Ja toisaalta on monia duunariammatteja joihin on hyvin vaikea päästä kouluttautumaan mutta silti palkka ei ole iso.
Miksi kutsumuksesta rangaistaan pienellä palkalla?,
Kuten sanottu, ammateista maksetaan sen verran kuin niihin on päteviä tekijöitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?näitä nillityksiä. Ihmisellä on mahdollisuus valita ammattinsa monin perustein. Esim. itselläni oli aikanaan edessä valinta, opiskellako teatteri-ilmaisun ohjaajaksi, joka oli mulle sitä kutsumusta. Vai opiskellako toimittajaksi. Valitsin jälkimmäisen, ja olen siihen tyytyväinen. Elämä ei ole sitä luovuuden lähteillä kikkailua, mutta palkka on varmaan kolminkertainen verrattuna teatteripuoleen. En mä ymmärrä kenen mulle olisi pitänyt maksaa tuosta ensimmäisestä ammatista tämän toisen palkka? Rahalla on rahan lait, miten ne voi olla niin epäselvät monelle?
Elämä on valintoja, Jos valitset kutsumuksen, luovut silloin kenties rahasta. JOs taas valitsee rahan, ottaa riskin, ettei jaksakaan ammatissaan. Kaikessa on puolensa.
joka tekee sen likaisen työn. Oikeasti he pyörittävät yhteiskuntaa, eivät ne johtoryhmien sikaniskat.