Kutiavia näppyläitä, mitä tää on???
Itselläni lähinnä jaloissa, sisäreisissä ja polvitaipeissa punaisia ajoittain kutiavia näppyjä, vähän saman näköisiä kuin hyttysen puremat. Muutama näppy myös yläkropassa.
Ekat tuli n. pari vko sitten ja sen jälkeen tullut satunnaisesti joitakin lisää.. lakanat oon vaihtanut...
Ja nyt huomasin, että tytöllä kans samanlaisia...
Yritin googlailla.. mutta en löytänyt mitään sopivaa..
Voisko olla vaan uudesta pyykinpesuaineesta, vai onko mun sängyssä nyt joku öttiäinen syömässä mua??
Olisko vinkkejä mistä vois olla kyse ja miten niistä pääsis eroon...???
Kommentit (5)
syyhyä.. Olis voinu olla tietysti joku ihokeliakia tms, jos polvitaipeissa on, mutta jos tytölläkin ilmaantu niitä, niin kyllä se syyhyltä vaikuttaisi.. :)
Syyhyn pääoire on kova iltakutina. Ihossa ei näy alkuvaiheessa juuri mitään. Kutinan ja raapimisen jatkuessa etenkin sormiväleihin, kämmeniin ja ranteisiin, pikkulapsilla myös jalkapohjiin, ilmestyy punkkinaaraan kaivamia, 0,5–1 cm:n pituisia käytäviä, joiden toisessa päässä punkin voi erottaa pienenä harmaana pisteenä
Syyhyn pääoire on kova iltakutina. Ihossa ei näy alkuvaiheessa juuri mitään. Kutinan ja raapimisen jatkuessa etenkin sormiväleihin, kämmeniin ja ranteisiin, pikkulapsilla myös jalkapohjiin, ilmestyy punkkinaaraan kaivamia, 0,5–1 cm:n pituisia käytäviä, joiden toisessa päässä punkin voi erottaa pienenä harmaana pisteenä
Ja ei kyllä mitään käytäviä näkynyt eikä harmaita pilkkuja. Tuli näppylöitä, aika pitkälti kuten hyttysen puremasta, mutta vähän pienempiä. Ja jos puristi sitä niin keskellä oli pieni rakkula mistä tuli jotain kirkasta vähän.
kattelin netistä, eikä sovi kuvaan...