Mikä mun vatsaa vaivaa?
Joka ainoan ruokailun jälkeen alkaa vatsaa vääntää ½-1 tunti syömisestä. Pakko juosta vessaan. Yleensä kipu ja ripulointi helpottaa parin vessareissun jälkeen.
Vatsaa on tutkittu jonkun verran, ultrattu ja verikokeita otettu, helikoa ei löytynyt.
Alkaa vähitellen vituttaa, eikä huvita syödä kun tietää että kohta taas vessa kutsuu. Tuntuu myös ettei lääkäri suhtaudu tähän vakavasti, hänestä se on vaan pikkuvaiva.
Kommentit (4)
eli ärtyvä suoli? Siinä on tuon tapaisia oireita. Myös keliakia ja laktoosi-intoleranssi kannattaisi tutkia.
Otan osaa. Minulla on vuosia jatkunut, vakava vatsaongelma, johon kuuluu oksentelua ja kouristuksia. Minuakaan ei oteta todesta, koska nuorten naisten vatsavaivat ovat kuulemma liian hankalia tutkittavia ja sitäpaitsi poikkeuksetta psyykkisiä. "Kokeilepa syödä vähän terveellisemmin". Jee.
Toivottavasti saat apua vaivaasi!
Kokeilepa olla jonkin aikaa tiukasti ilman viljatuotteita, josko vaikka helpottaisi.
mutta toisaalta nää vaivat on pysyneet ihan samoina jo vuosia. Välillä pahempana, kuten nyt, välillä parempana.
voin vain kuvitella lääkärin suhtautumisen, koska naisten vatsavaivat niin usein teilataan vain "naiseuteen kuuluviksi" tai sitten psyykkisiksi, "mitenkäs sinulla muuten menee elämässä"...
Ja et varmaan itse sitä epäile, mutta eihän tuo mikään pikkuvaiva ole, tuo estää kuitenkin syömisen kesken työpäivän ja muutenkin rajoittaa sitä, minne voi mennä jne.
Mullekin tulee mieleen tuo ärtyneen suolen oireyhtymä, ainakin oireet täsmäävät. Ainakin voisi ehkä kokeilla syödä vain jotain yhtä ruoka-ainetta kerrallaan ja katsoa, että helpottaisivatko oireet sillä tavalla?
Kokeilepa olla jonkin aikaa tiukasti ilman viljatuotteita, josko vaikka helpottaisi.