Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on juuri laihduttanut ennen raskautumista, tuleeko raskauskiloja helpommin?

Vierailija
04.03.2011 |

Yleensä siis kun laihtuu, kilot saattavat tulla nopeastikin takaisin.

Mietin sitten että jos on laihduttanut ja tulee raskaaksi, mahtaako raskauskiloja tulla helposti vastalaihduttaneena kuin että olisi ollut samanpainoinen jo pitkään, ennen raskautumista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni klassisesti, eli että ensin naimisiin ja siitä vuoden sisällä syntyi lapsi. :) Laihdutin häämekkoon, enkä edes montaa kiloa, mut koska olin ton jäkeen aika nopeasti raskaana, niin niitä kiloja tuli ja tuli. Niitä tuli paljon enemmän kuin ruuan ja liikunnan puolesta olisi ollut laskennallisesti edes mahdollista. Aivan kuin elimistö olis vaan odottanut että saa säilöä kaikki menetetyt läskit takaisin.:) Kiloja tuli lähes 20.

Tässä toisessa raskaudessa en ole laskenut syömisiä ollenkaan, lähtöpaino lievä ylipaino. Ja olen syönyt PALJON. Silti painonnousu on ollut kohtuullista, nyt muutama viikko synnytykseen ja kiloja tullut 8.

Jokainen tekee miten haluaa, mut itse en laihduttaisi jos yrittäisin lasta. Siinä saa vaan tehdä saman homman kahteen kertaa, ennen ja jälkeen raskauden.

Vierailija
2/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen yrittämistä, ja itse pähkäilen että pitäisikö yrittää pudottaa 5-10 kg ENNEN yritystä...

mulla on kyllä ihan oikeaakin ylipainoa, ei vielä niin terveydelle vaarallista, mutta syyni laihduttamiseen ovat melko pinnalliset; haluaisin nimittäin näyttää raskausaikana sutjakalta enkä vaappuvalta jättiläiseltä, kun mahakin kasvaisi valtavaksi nyt jo olemassa olevien valtavan per*een ja reisien lisäksi.. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisi vähän kiloja tiputettua ennen raskautta, jos ylipainoa on.

Luulisi, että kilot myös pysyisivät poissa, jos nyt ei ihan kahden edestä ala mässäilemään. Tosin en tiedä onko hormoneilla jotain vaikutusta?

Vierailija
4/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka niitä huomaa. :) Mieti tarkkaan kannattaako raskausaikaan lisätä yhtään enempää paineita kuin mitä siinä jo on. Se se vasta masentaakin, kun paino nousee raskausaikana ja terkkari naputtaa. Olet varmasti ihan ok-näköinen kun olet raskaana, vaikkeit laihduttaisi grammaakaan (ja sitä paitsi, näin raskaana itsekin voisin muistuttaa, ettei kukaan kyllä kato sua raskausaikana muuten kuin mahan jatkeena. Tai siis mua ei kukaan tuntematon nykyään katso kasvoihin tai muualle, tuijottavat vain tätä mun hervotonta vatsaa josta vois syntyä vaikka kolmoset. )

Vierailija
5/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 6kiloa juuri ennen raskautumista, ja nyt on 24kg tullut raskausaikana. Ensimmäisessä raskaudessa +14kg, toisessa +18kg ja nyt jostain kumman syystä +24kg. Suurin osa kiloista tuli heti alkuraskaudessa, ja yleensä se on toisin päin...

Vierailija
6/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samoin, että ekassa raskaudessa, laihduttamisen jälkeen, painoa tuli nopealla tahdilla paljon heti raskauden alussa. Oli ihan toivotonta, että söi miten terveellisesti tahansa ja liikkui kuinka paljon tahansa, niin painoa tuli kilo per viikko - tahdilla.

Tässä toisessa painoa tuli alussa tosi maltillisesti, ja painon nousu on ollut tasaista. En sit tiedä, oisko tämä mennyt näin ilman laihduttamistakin, mut uskon että sillä oli jonkinlainen merkitys.

2

Vierailija
7/7 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samoin, että ekassa raskaudessa, laihduttamisen jälkeen, painoa tuli nopealla tahdilla paljon heti raskauden alussa. Oli ihan toivotonta, että söi miten terveellisesti tahansa ja liikkui kuinka paljon tahansa, niin painoa tuli kilo per viikko - tahdilla.

2

taitaa olla viisaampaa ja armollisempaa, etten yritä varsinaisesti laihduttaa ennen raskauden yrittämistä, vaan yritän "vaan" syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, ja jatkaa sitä sitten mahdollisuuksian mukaan koko raskausajan.

ap