Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvan huostaanottokeskustelut, miksi? ov

Vierailija
04.03.2011 |

Olen alkanut miettiä, että mikä pohjimmainen tarkoitus on täällä(kin) jatkuvasti pyörivillä huostaanottokeskusteluilla. Siis niissä, joissa juoni menee aina niin, että sossut tuli ja otti pysyvästi huostaan, vaikka perheessä kaikki kunnossa.

Kun tuollaista toistuvasti lukee, alkaa sitä ihan tavallisen epätäydellinenkin äiti miettiä, että mitä jos minunkin lapset otetaan huostaan, kun välillä suutun ja olen epäoikeudenmukainen enkä aina jaksa tehdä parastani lasten eteen.

Varmaan osa huostaanottoketjujen keskustelijoista purkaa pahaa oloaan lastensuojelun asiakkuudestaan, eivät kykene näkemään niitä aitoja syitä viranomaisten toimintaan.

Mutta olen miettinyt sitäkin, että onko tämä huostaanottouhkan esillä pitäminen taas yksi keino ihan tavallisten naisten syyllistämiseen ja varuillaan pitämiseen? Ihan kuin koko äitiyskeskustelu, jossa korostuu se, että lapselle tulee (muka) trauma ihan kaikesta, esim siitä ettei imetä tai että lapsi on alle kolmevuotiaana päiväkodissa tai jotain muuta yhtä utopistista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan turha on tuudittautua siihen, että olisi jotenkni itse suojassa tai että järjellä olisi koko asiassa mitään tekoa.

Meistä tehtaili noin 40 ls-ilmoitusta entinen lastenhoitajamme sen jälkeen kun hänet oli irtisanottu epäasiallisen käytöksen takia.

Sen jälkeen sosiaalivirasto teki meidän perheestä vuoden selvitystä, totesi ilmoitukset aiheettomiksi, yritti käynnistää samoilla ilmoituksilla uuden selvityksen, minkä jälkeen vihdoin pyydettiin anteeksi ja todettiin, että oli toimittu virheellisesti.

Sen jälkeen minä olen uskonut tasan kaikki jutut väärinkäytöksistä, koska tiedän itse, miten järjetöntä se toiminta voi olla!

Vierailija
2/4 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kokeneita perheitäkin on enemmän, joten siksi varmaan asioita puidaankin enemmän. En tiedä. Itsellä ei kokemusta lastensuojelusta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekö sitten auttaa, että tiedostaa tällaisten asioiden mahdollisuuden? Miten kukaan voi toimia arkielämässään toisella tavalla näiden kertomusten ansiosta? Jos joku todella haluaa huostaanottaa lapseni ilman perusteita, enhän pysty siihen vaikuttamaan edes murehtimalla etukäteen.

Vierailija
4/4 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyömättä lyötyä laukomalla, että "ei niitä ilmoituksia turhaan tehdä" jne.

Tasan näet tehdään. Puolet ilmoituksista on turhia.