Miten pukeudun työhaastatteluun:pitäisi näyttää luotettavalta mutta kyseessä ei ole "jakkupukutyö"?
Kyseinen työ olisi ihan työntekijätasoista hommaa, ei mitenkään erityisen vaativaa mutta haluavat työhön jonkun luotettavan ja reippaan henkilön. Mitä laitan ylle? Tarvitsen todella työtä ja nimenomaan tämä paikka sopisi juuri täydellisesti elämäntilanteeseeni joten miten voisin vakuuttaa ulkoisella olemuksella? Miten hiukset?
Kun siis tosiaan jakkupuvut ja vastaavat ovat aivan liian yliampuvia tuohon hommaan, antaisi haastattelussa luultavasti sellaisen kuvan ettei ole valmis tekemään oikeasti hommia ja siirtyy vaan pian parempiin tehtäviin.
Kommentit (7)
Joku twinsetti tai muu sovinnainen neule? Mitenkäs joku arkisehko hame?
vaikka kun menet kaverin kanssa kahville tai leffaan? jos kyse ei ole mistään toimistohommasta, jossa pitää näyttää tietyn kaavan mukaiselta, mene tavallisissa siisteissä vaatteissa.
Itselläni tuo on siistit farkut ja pitkähihainen T-paita/tunika tai hame ja saappaat, paitapusero tms. Eli ei rähjäsitä, pissistä, kovin extremeä (jos et tosiaan ole sellainen 24/7) jne.
Mä laittaisin sellaisen joko hameen tai housujen kanssa, niin ei ole mikään jakkupuku-look :).
pitääkin mallailla niitä jalkaan. Lisää vinkkejä saa antaa ja myös hiuksista. Minulla on pitkät hiukset, mikä olisi siistein kampaus niihin niin ettei mene kuitenkaan överiksi?
T:ap
minulla on farkut, villapaita ja korottomat talvisaappaat. En usko että näytän tarpeeksi siistiltä tai vakuuttavalta niissä.
T:ap
vaikka kun menet kaverin kanssa kahville tai leffaan? jos kyse ei ole mistään toimistohommasta, jossa pitää näyttää tietyn kaavan mukaiselta, mene tavallisissa siisteissä vaatteissa.
Itselläni tuo on siistit farkut ja pitkähihainen T-paita/tunika tai hame ja saappaat, paitapusero tms. Eli ei rähjäsitä, pissistä, kovin extremeä (jos et tosiaan ole sellainen 24/7) jne.
Farkkujen kanssa jakku ei näytä jakkupuku tyyliseltä.
joku suorat housut + paitapusero tyylinen juttu. Siisti neuletakki tai slipoveri voisi sopia kuvaan. Tai sitten ihan vaan suorat housut ja siisti neule.