Mies sanoi eilen:
Voisitko sinäkin edes joskus tehdä jotain?!
Tilanne oli se että illalla istuin sohvalla, virkkasin ja katsoin televisiota. Olen päivät kotona kahden alle 2 vuotiaan kanssa ja kun illalla mies tuli töistä istahdin hetkeksi ja annoin lapset miehelle. Molemmat kitisi ja huusi kun isä yritti saada potalle toista ja toinen vollotti sylissä. Minulle tämä vollotus on jokapäiväistä joten en noteerannut, ajattelin että tottahan toki se pärjää, niin tällaisen sammakon päästi suustaan!
Ärsyttää suunnattomasti kun ajatellaan että se kun äiti on lasten kanssa kotona, niin siinnä vain lomaillaan ja laiskotellaan. Minä antaisin mielihyvin isän jäädä kotiin edes viikoksi jos se suinkin vain kävisi. Äitiysloman nimi on harhaan johtava ja se pitäisi muuttaa vaikkapa äitiystyöleiriksi. Olisin niin kiitollinen jos pääsisin edes yhdeksi päiväksi, kahdeksaksi tuntia töihin eikä tarvisi kuunnella tuota kitinää ja narinaa. Vaikka olisi kuinka fyysisesti raskasta työtä niin ei se näin raskasta olisi! Saan täällä ihan hiki naamalla paiskia töitä kahden vaippaikäisen kanssa jotka ei osaa pukea, vaihtaa vaippaa, käydä pissalla, syödä, peseytyä, nukkua tai edes leikkiä yksin.
Voisitko sinäkin edes joskus tehdä jotakin?! -Soi vieläkin päässä enkä tiedä itkisikö vai nauraisi. &¤%/&¤ Nyt tekisi mieli mennä pihalle potkimaan roskiksia muttakun sitäkään ei pääse tekemään!
Kommentit (53)
että saisit iltaisin jonkin verran omaa aikaa jotta voisit käydä vaikkapa kävelylenkillä. Ei varmasti ole miehenkään kiva heti töistä tullessaan alkaa hoitaa kahta kitisevää lasta kun vaimo istuu sohvalla. Eli jos mies saisi vaikka rauhassa ensin syödä, ja lähtisit vaikka sen jälkeen lenkille tai minne ikinä haluatkin. Tai vaikka istuisit siinä sohvalla. Mutta kyllä itsekin nyt töissäkäyvänä huomaan että kaipaisin ihan pienen hengähdystauon kotiin tultuani, sen jälkeen kyllä jaksan taas loppuillan lasten kanssa ihan hyvin.
Miehesi varmaan kuitenkin tarkoitti, että voisit tehdä juuri siinä tilanteessa jotakin. Näin minä ainakin tulkitsisin. Eli kun toinen lapsi huusi sylissä ja yritti saada toista potalle, niin olisi kaivannut siinä tilanteessa apuasi.
Itse yritän välttää sitä, että kun mies tulee töistä, niin luovuttaisin lastenhoidon hänelle. Kyllä siinä on hänelläkin ollut täysi työpäivä takana, niinkuin minullakin täällä kotona. Töiden jälkeen alkaa aika, jolloin molemmat ovat yhtälailla vastuussa lasten hoidosta. Tämä pelaa meillä.
Mies on kyllä ollut lasten kanssa viikonloppuisin kun minä olen käynyt omilla asioilla. Olen vain tehnyt sen itse niin helpoksi.
Kun lähden, koti on siivottu, lapset syötetty, vaipatettu tai laitettu päiväunille. Ruoka on valmiiksi tehty jääkaappiin ja kaikki on valmisteltu niin että varmasti pärjäävät. Ja toisekseen en kyllä ole kovin pitkiä aikoja ollutkaan pois.
Ehkä miestä pitäisi vähän koulia ja jättää ne kaikki tänne täyden sekamelskan keskelle, kerätä vielä kamala tiski/pyykkivuori. Kun mies tulisi töistä, pyyhältäisin vain ovensuusta ja huutaisin että: koita nyt vähän malttaa myös levätä.
Kun tulisin, olisi varmaan soittanut lastenvahdin. :DDD
Ap
En ymmärrä mikä tässä niin rankkaa on?
Miten onnistutte tekemään elämästä rankan? Oletteko vain niin laiskoja ja kärsimättömiä?
Kyllä tämä helpompaa on kuin töissä.
T: 11cm mies
En ymmärrä mikä tässä niin rankkaa on?
Miten onnistutte tekemään elämästä rankan? Oletteko vain niin laiskoja ja kärsimättömiä?Kyllä tämä helpompaa on kuin töissä.
T: 11cm mies
Alle vuoden ikäisen vauvan + uhmaikäisen taaperon kanssa? Jos olet ja väität helpoksi niin en voi sanoa kuin OHO!
Ap
tarkoitus ole auttaa toista vastoinkäymisen kohdatessa? Miksi pitäisi pärjätä yksin vaikeassa tilanteessa, jos ei ole pakko? Mun mielestä sun olisi pitänyt ottaa toinen lapsi ja pyytää mieheltä anteeksi ja selittää, että et tajunnut hänellä olevan hankaluuksia kun tilanne on sulle niin tavallinen.
no voi ziisus! Eikö mies pärjää hetken aikaa kahden pienen kanssa, vaikka itkisivätkin?? Pitääkö äidin heti mennä siihen sotkemaan??? Mun mies oli vuoden koti-isänä kaksosvauvojemme ja 2,5v kanssa, laittoi ruoat, kävivät puistot sun muut, hoiti pyykit ym. ihan samat asiat mitä kotiäidit tekee. Miks pitää lähtökohtaisesti jo ajatella, että mies on se "heikompi" ja idiootimpi sukupuoli, joka ei osaa hoitaa lapsia??? Mä en olis ikinä edes tehnyt lapsia jonkun kädettömän kanssa, joka ei osais potattaa yhtä ja vahtia siinä sivussa toista. Haloo hei?
että saisit iltaisin jonkin verran omaa aikaa jotta voisit käydä vaikkapa kävelylenkillä. Ei varmasti ole miehenkään kiva heti töistä tullessaan alkaa hoitaa kahta kitisevää lasta kun vaimo istuu sohvalla. Eli jos mies saisi vaikka rauhassa ensin syödä, ja lähtisit vaikka sen jälkeen lenkille tai minne ikinä haluatkin. Tai vaikka istuisit siinä sohvalla. Mutta kyllä itsekin nyt töissäkäyvänä huomaan että kaipaisin ihan pienen hengähdystauon kotiin tultuani, sen jälkeen kyllä jaksan taas loppuillan lasten kanssa ihan hyvin.
no tuskin mies joutui heti eteisestä takki päällä potattamaan vauvaa??? Eikö niin ap?
jos kaksi lasta itkee ja toinen vanhemmista istuu sohvalla. Ainakin minulla tympisi jos mies istuisi sohvalla lasten vinkuessa, vaikka sillä olisi ollut sata kertaa raskaampi päivä kuin minulla.
tarkoitus ole auttaa toista vastoinkäymisen kohdatessa? Miksi pitäisi pärjätä yksin vaikeassa tilanteessa, jos ei ole pakko? Mun mielestä sun olisi pitänyt ottaa toinen lapsi ja pyytää mieheltä anteeksi ja selittää, että et tajunnut hänellä olevan hankaluuksia kun tilanne on sulle niin tavallinen.
no voi ziisus! Eikö mies pärjää hetken aikaa kahden pienen kanssa, vaikka itkisivätkin?? Pitääkö äidin heti mennä siihen sotkemaan??? Mun mies oli vuoden koti-isänä kaksosvauvojemme ja 2,5v kanssa, laittoi ruoat, kävivät puistot sun muut, hoiti pyykit ym. ihan samat asiat mitä kotiäidit tekee. Miks pitää lähtökohtaisesti jo ajatella, että mies on se "heikompi" ja idiootimpi sukupuoli, joka ei osaa hoitaa lapsia??? Mä en olis ikinä edes tehnyt lapsia jonkun kädettömän kanssa, joka ei osais potattaa yhtä ja vahtia siinä sivussa toista. Haloo hei?
Kesken kotletin paistoa mies sanoi, että häivy vaikka heti. Minä häivyin ja matkustin 3 tuntia äitini luokse. Voin mennä äitini luo milloin haluan.
No mies oli iisisti, kun tuli kotiin. Taisi sillä lomaillessa tulla hiki, kun kahta pientä poikaa hoivasi. Oli niin kiltti vähän aikaa ja varoitin, että tämä lähtöni voi toistua.
Suosittelen, että annat isällekkin se loman kahden pienen muksun kanssa. Tietää sitten mitä se on.
no tuskin mies joutui heti eteisestä takki päällä potattamaan vauvaa??? Eikö niin ap?
Kun mies tuli töistä aloin tekemään ruokaa niin että taapero oli mukana "apuna" (roikkui jalassa, kaatoi ruokakermat pöydälle ym. rääkyi kun ei saanut maistaa raakaa jauhelihaa) ja mies oli vauvan kanssa. Syötiin ja touhuttiin yhdessä niitä näitä, mutta tämä episodi tapahdui Salattujen elämien aikaan illalla kun mies oli jo saanut syödä ja riisua takin pois päältä :)
Ei se mies olisi varmasti mitään sanonut jos ei molemmat olisi kitissyt samaan aikaan. Mutta ilmeisesti sitä häiritsi silti suunnattomasti kun minä vain istuin. Ja ei siinä tosiaan mitään jos asian olisi muotoillut hieman eritavalla. Tuli sellainen olo että jostakin syvältä tuo nyt kumpusi: Voisitko sinäkin edes joskus tehdä jotakin!?
Ap
Siksi he siivoavat kodin joka päivä. Leikittävät lapsia pihalla yms.
Nainen on vähän laiskempi ja turhaantuu vastoinkäymisistä.
Niin kämppä on siinä kunnossa, ettei toinen sano että tekisit sinäkin joskus jotain.
Se miehensä tappanut 4. lapsen äitihän kuuli noi sanat riidassa jossa eukko tappoi miehensä ja selvästi nainen oli siivonnut joka päivä.. :)
Minä nukun 5-6 tuntia yössä, menen navettaan, tulen kotiin ja samassa ah, ihanaa: Lapset juuri heräävät! Kolme lasta huollettavana ja koti. Vartti ennen iltanavettaa mies tulee kotiin, menemme navetalle, mummo tulee lapsia jälleen hoitamaan. Illlalla, kun tulemme navetasta, olemme lasten kanssa siinä hetkisen ja sitten lapset nukkumaan. Mies nukahtaa väsyneenä samantien. Mutta minä en malta mennä nukkumaan, vaan minun aikani alkaa sitten. Haluan käydä tietokoneella ja vaikka lukea lehdet:RAUHASSA.
Vaikka olen päivät "vaan kotona" en tosiaankaan ennätä lehtiä lukemaan. Kaikki ajattelevat, että helppohan minun on olla, aina vaan kotona...
Kotona olisi helppo olla lasten kanssa, jos ei tarvitsisi mitään tehdä, mutta minun pitää tehdä ruoat ja siivoukset siinä sivussa. Vapaa päiviähän meillä ei ole, ei edes viikonloppuisin. Sitten jos saamme lomittajan (26pv/v) joutuu laittamaan herätyskellon soimaan, että herää aamulla sille kahvinkeittoon!
Joskus minäkin olen suuttunut miehelle ja sanonut, et hyvähän sulla, kun saat edes töitäsi tehdä rauhassa, eikä kukaan roiku jaloissa ja kitise siinä.
Kenties ap.n mies tuntee kuten sinä?
Sitten jos saamme lomittajan (26pv/v) joutuu laittamaan herätyskellon soimaan, että herää aamulla sille kahvinkeittoon!
Meillä ei ole lomittajille kahveja keitelty. Eikä ole kyllä valituksiakaan asiasta tullut. Mutta eipä sitä silti osaa pitkään nukkua, vaikka saisi.
meillä kyllä lomittaja jaksaa mainostaa taloja, joissa ei kahvitarjoilu toimi!
Silloinkinn, kun olin äitiyslomalla ja vauva itki yöllä usein, lopulta nukahti aamun tullessa ja itsekin olis saanut nukkua, niin nouse vaan kahvia laittamaan. Mäkätin miehelle, et mä en ymmärrä tätä kahvin keittoa ollenkaan. Mies vaan tuumasi, et on se sitten raskasta yksi kahvinkeitto!
nro 35
eivät saa edes lomittajaa(26pv/vuosi!!) kannattaisiko pitää mölyt mahassa tai sitten lopettaa se navetta?
eivät saa edes lomittajaa(26pv/vuosi!!) kannattaisiko pitää mölyt mahassa tai sitten lopettaa se navetta?
jyväjemmarit on maailman pahimpia valittajia, mukamas yrittäjiä, kun veronmaksajat maksavat tuon lomittajankin. Miksen minä saa kioskiini lomittajaa, vaikka olen pitänyt sitä viimeiset 4 vuotta auki 7pvä/vko ja pitänyt viikon lomaa, ihan omalla kustannuksella!
[
jyväjemmarit on maailman pahimpia valittajia, mukamas yrittäjiä, kun veronmaksajat maksavat tuon lomittajankin. Miksen minä saa kioskiini lomittajaa, vaikka olen pitänyt sitä viimeiset 4 vuotta auki 7pvä/vko ja pitänyt viikon lomaa, ihan omalla kustannuksella!
Ei taida olla kovin suurta tietopakettia noista "jyväjemmareista"? Suosittelen lämpimästi kirjastosta sellaista kirjaa kuin: Suomalainen emäntä. Tule sen jälkeen kysymään tuo sama kysymys.
just tossa naapurin mieskin ilmoitti vaimolleen, että nyt kun sitten olet vauvan (ja muiden lasten) kanssa kotona niin sulla on sitä aikaa... Että sillä tavalla.
13