Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Grynderi? Mitä grynderi tekee?

Vierailija
04.03.2011 |

kertokaa, että sivistyn

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se grynderi?

Vierailija
2/15 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

grynderi = henkilö t. yritys, joka hankkii tontin, rakennuttaa sille talon t. taloja ja myy sen huoneistot. Etenkin aiemmin sanaa käytettiin moittivassa sävyssä (=hankkii halvalla, myy kalliilla). Joskus on käytetty suomalaisempaa vastinetta "perustaja-rakennuttaja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, olen samaa mieltä. Mitä sitten, kaikki kaupankäynti perustuu juuri siihen, että hankitaan halvalla ja myydään katteella. Mitä luulette, onko lähikaupan kasvokset hankittu samalla hinalla kun myydään?

Vierailija
4/15 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla ketkä sen osaa niin on AMMATTIYLPEYS! pystytkö sinä siihen joka itkee ja valittaa tämän kirjoituksen nähdessää!!:D

terv: 3taloa tehnyt ja ikää 25v!

Vierailija
5/15 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa viestissä vilahti se olennainen, mikä tekee "gryndaamisesta" negatiivista. Yleensä gryndereillä on läheisiä suhteita kaupunkien luottamusmiehiin, lähes poikkeuksetta pyörivät samoissa Kokoomuspiireissä, Leijonissa tai Vapaamuurareissa. Näiden kontaktiensa kautta grynderit saavat tietoa mistä kannattaa ostaa halvalla esim. peltoa, jonka kaupunki sitten kaavoittaa tonttimaaksi. Grynderi sitten myy tontit tai rakennuttaa niille taloja. Voitto on satoja tai tuhansia prosentteja, mukaan lukien lahjukset vihjeidenantajille tai heidän puolueilleen.

Tuli taas ajankohtaiseksi kun hallitus viimein torppasi pakkoliitoslain, joka olisi tullut koskemaan myös Turun seutua. Olisi taas "Turun tauti" päässyt jylläämään...

Vierailija
6/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grynderit on suomalaisen rakennustelloisuuden syöpä. Ne tekee taloja mahdollisimman halvalla. Kaikki tavarat on halvinta paskaa mitä löytyy, ja sitähän löytyy. Älkää hyvät ihmiset ostako taloja näiltä veljiltä.

Vierailija
7/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset ei ensin kokoa asuntoa tarvitsevia yhteen, perusta itse asunto-osakeyhtiötä ja kilpailuta sitten urakkaa talosta.

Säästyisi varmasti sievoinen summa ja laatukin olisi parempi kun sitä kontrolloisi muu kuin grynderi itse

Grynderit on suomalaisen rakennustelloisuuden syöpä. Ne tekee taloja mahdollisimman halvalla. Kaikki tavarat on halvinta paskaa mitä löytyy, ja sitähän löytyy. Älkää hyvät ihmiset ostako taloja näiltä veljiltä.

Vierailija
8/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tulikin jo hyviä määritelmiä. Mutta grynderit voivat ostaa myös tontteja, jotka tietävät, että ennen pitkää niillä on kova hinta, esim. kun kuulevat,, että jotain PK-seudun rataa ollaan jatkamassa x suuntaan. Tai ostavat sieltä taloja ja myyvät sitten eteenpäin, kun hinta on kymmenkertaistunut.

Siis kaiken kaikkiaan paskamaisia bisneksentekijöitä. Ihan laillistahan se on, jos ei mitään kupruja tee. Ikävä kyllä.

Vierailija
9/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset ei ensin kokoa asuntoa tarvitsevia yhteen, perusta itse asunto-osakeyhtiötä ja kilpailuta sitten urakkaa talosta.

Säästyisi varmasti sievoinen summa ja laatukin olisi parempi kun sitä kontrolloisi muu kuin grynderi itse

kuka sen porukan etsisi? Kokoaisi yhteen?

Saisi aikaan sen että järkevässä ajassa tehtäisiin päätöksiä ilman riitoja?

Missä kokoonnuttaisiin? Kenen olisi vastuu? Mitä siitä maksettaisiin ja kenelle?

Eihän taloyhtiöissä saada edes nurmikko leikattua ilman riitoja -miten helvetissä kokonainen rakennusprojekti vietäisiin läpi?

Vierailija
10/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YIT:n vihastunut osakas.

Vierailija
11/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sen porukan etsisi? Kokoaisi yhteen?

Saisi aikaan sen että järkevässä ajassa tehtäisiin päätöksiä ilman riitoja?

Missä kokoonnuttaisiin? Kenen olisi vastuu? Mitä siitä maksettaisiin ja kenelle?

Eihän taloyhtiöissä saada edes nurmikko leikattua ilman riitoja -miten helvetissä kokonainen rakennusprojekti vietäisiin läpi?

Hesarissa oli juttua jo jokin aika sitten, kuinka porukka oli päättänyt rakentaa kerrostalon itselleen.

Niin, ja on ihan tavallista, että sellainen 6-8 asunnon rivari rakennetaan omin voimin. Asuimme hetken aikaa rivarissa, jossa aikoinaan oli saman perheen neljä veljestä rakennuttanut itselleen rivarin + yhden lisäkämpän vuokralle. Kaksi heistä asui edelleen (vanhuksia molemmat jo), muut oli sit myyty uusille omistajille. Tämä siis Hgin Heikinlaaksossa.

Vierailija
12/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit ilmoitus vaikka lehteen että haetaan osakkaita. Perustetaan yhtiö, valitaan hallitus niinkuin taloyhtiössä muutenkin, ja päätöksenteko asunto-osekeyhtiö lain mukaan

Kokoontuispaikkoja nyt varmasti löytyy, löytyyhän niitä olemassa olevillekin taloyhtiöille. Meidän taloyhtiö kokoontuu lähikoululla

En ymmärrä miksi ihmiset ei ensin kokoa asuntoa tarvitsevia yhteen, perusta itse asunto-osakeyhtiötä ja kilpailuta sitten urakkaa talosta. Säästyisi varmasti sievoinen summa ja laatukin olisi parempi kun sitä kontrolloisi muu kuin grynderi itse

kuka sen porukan etsisi? Kokoaisi yhteen? Saisi aikaan sen että järkevässä ajassa tehtäisiin päätöksiä ilman riitoja? Missä kokoonnuttaisiin? Kenen olisi vastuu? Mitä siitä maksettaisiin ja kenelle? Eihän taloyhtiöissä saada edes nurmikko leikattua ilman riitoja -miten helvetissä kokonainen rakennusprojekti vietäisiin läpi?

Vierailija
13/15 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis henkilö ta yritys joka rakennuttaa kohteen ja myy asunnot eteenpäin.

Eli ihan se tapa millä kerrostalokohteet suomessa yleensäkin tehdään.

Mitä ihmettä "ostaa halvalla ja myy kalliilla"? Niinhän kaikki bisnes toimii, oli sitten kukkakauppias, lihakaupanpitäjä tai luomutomaattikauppias. Tietenkin pitää myydä kalliimmalla kuin mitä on ostanut, mitä ihmeen pahaa siinä on?

Vierailija
14/15 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaa senkin hessu retu

Vierailija
15/15 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä tekijää sanotaan grynderiksi.