Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullataikinan ainesten järjestys, apuuva!!!!

Vierailija
04.03.2011 |

Ihan ajatuksissa heitin lämmitetyn maidon kevyesti vatkatun munan päälle, ja vasta sitten lisäsin sokerin. Liuotin sokerin kyllä hyvin. Menikö pieleen?!!!

Normaalisti siis sekoitan sokerin munaan, sitten vasta maito, hiivat, mausteet, jauho ja rasva...

Siis kysymys kuuluu, että onko järjestyksellä väliä vai jääkö meidän perhe nyt ilman laskiaispullaa?? :´(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lämmitän pullataikinaan aina ensin maidon ja lisään siihen sitten hiivan ja muut aineet. Ei tuo mitään haittaa.

Vierailija
2/5 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoon. Sitten sekoitat kuivat aineet keskenään ja pikkuhiljaa sekoitat kuivat aineet maitoon. Lopuksi rasvasula ja kananmunalla voidellaan liinan alla nostetut pullat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi ne aineet miten päin tahansa, kunhan hiiva ja sokeri on hyvin liuenneet ja hiivalle on riittävästi happea.

Minä teen niin, että laitan kaikki nesteet ensin taikinakulhoon, myös sulatetun rasvan, pistän koneen päälle ja lisään sitten jauhot. Hyvää tulee.

Vierailija
4/5 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsi tällä kertaa sekin että teen taikinan ekaa kertaa kuivahiivasta.... aina ennen olen leiponut tuorehiivaan. Nyt sitten ajatus pyöri siiä prkleen hiivassa ja sitten meni ainekset sekaisin :/

Hiivan lisäsin jauhoihin.

Mutta luotan teihin, että pullat onnistuvat :)

ap

Vierailija
5/5 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pehmeämpi taikina (pullat) ja säästyt hermoilulta sen suhteen :)