Jos teillä on lapsia, miksette ole naimisissa?
Jos mies ei ole kosinut, se on sen merkki, ettei hän halua sitoutua SINUUN.
Jos ei olla naimisissa, jompi kumpi haaveilee salaa että tulee vielä " se oikea" jonka kanssa tulee häät.
Typerää tehdä lapsia avoliittoon.
Kommentit (42)
Arki jatkuu samanlaisena juhlan jälkeen, oltiin naimisissa tai ei. Mulle nuo instituutiot ovat sanahelinää. Joku paperi ei pidä ketään yhdessä pahan kriisin tullen - onhan se nähty.
Ymmärrän toki, että vahvasti konservatiivisessa ympäristössä kasvaneiden ihmisten on vaikea ajatella näitä asioita omilla aivoillaan. Luullaan, että joillakin riiteillä on oikeasti merkitystä. Merkitystä on vain sillä, mitä ihminen itse tahtoo. Vai luuletteko tosissanne, että joku kuusi kertaa naimisissa ollut julkkistaiteilija on ollut suhteissaan enemmän tosissaan kuin parikymmentä vuotta yhdessä ollut, yhteisiä lapsia halunnut avopari?
paremmin kuin sinulla. Nyt haluat sitten näpsäyttää ja tuottaa pahaamieltä kaikille avoliitossa asuville. Niin ja olen avoliitossa ja ei ole tullut vain mentyä naimisiin. Enkä ole menossakaan.
eli mies ei halua naimisiin eli hän ei siis halua sitoutua, mitä teen? Meillä on kaksi lasta, hajoitanko tämän toimivan perheen sen vuoksi????
Mutta sama asiahan on pariskunnat jotka ovat naimisissa, mutteivät tee lapsia. Miksi siis mennä naimisiin???
ollaan puhuttu kihloista ja mieheni sanoi et mennään vain...kysymys jäi leijailemaan ilmaan ja ollan puhuttu naimisiin menosta,ja mies huvituneena lupas pyytää kättäkin mun isältä:)mitään ei vain tapahdu ja en halua jankuttaa asiasta!!mut tekis mieli ees jotain sopia!!meillä on 3kk vanha poika,asiat on hyvin ja olisi ihanaa mennä kihloihin,vaikka miehenikin haluaa silti hän kysyy minulta että mitä se muuttaisi?ja eikö yhteinen lapsi tarkoita sitä että ollaan yhdessä aina?no minulle se toisi tietynlaista varmuutta ja olisi mukava jos kaikilla meillä olisi sama sukunimi.onko ehdotuksia??
On se kiva varmaan sitten joka pennun jälkeen olla isyydentunnustuksessa!
On ihana olla avioliitossa ja synnyttää lapsia avioliitossa.
mutteivät haittoja. Fiksut haluavat elää yhdessä, mutteivät jakaa eron tullen omaisuuttaan toiselle.
MIkäs siinä ollessa, kun muija passaa ruuat, siivouksen ja ymmärtäjän ja rakastajattaren roolit ja hoitaa vielä jälkeläisenkin äijälleen - hyvähän sitä on olla. En mäkään kosisi tai haluaisi avioon.
enkä minä mene naimisiin ilman sitä.
tv nro 30 ( 12 vuotta kihloissa )........ :)
Vierailija:
ollaan puhuttu kihloista ja mieheni sanoi et mennään vain...kysymys jäi leijailemaan ilmaan ja ollan puhuttu naimisiin menosta,ja mies huvituneena lupas pyytää kättäkin mun isältä:)mitään ei vain tapahdu ja en halua jankuttaa asiasta!!mut tekis mieli ees jotain sopia!!meillä on 3kk vanha poika,asiat on hyvin ja olisi ihanaa mennä kihloihin,vaikka miehenikin haluaa silti hän kysyy minulta että mitä se muuttaisi?ja eikö yhteinen lapsi tarkoita sitä että ollaan yhdessä aina?no minulle se toisi tietynlaista varmuutta ja olisi mukava jos kaikilla meillä olisi sama sukunimi.onko ehdotuksia??
Avioliitto on jumalan siunaus parisuhteelle.Jos sillä ei ole merkitystä ihmiselle,ei ole avioliitollakaan.
se ero ei ole avoeroon nähden kuin kaksi paperilappusta ja 105 Euroa rahaa... Ei avioliitto sido yhtään enempää kuin avoliitto. Jos on yhteistä omaisuutta ja vaikka lapsia, niin ne on paljon isompia juttuja!
Ei haluta naimisiin. Mies aina sanoo, että jos asia on mulle tärkeä, niin mennään, muttei mitään hinkua kyllä ole mullakaan. Ehkä ollaan sen verran anarkistisia?
Vierailija:
Olen eronnut ja se kävi teknisesti tosi helposti, josta ihan yllätyin. Yksi paperilappunen vaan maistraattiin ja lakimies väsäsi osituskirjan.Uudelle miehelleni ilmoitin heti, etten halua uudestaan naimisiin, koska nuo olemattomat avioitumisen muotoseikat eivät vaikuta pätkääkään enää omiin mielikuviini parisuhteen kestävyyttä parantavina tekijöinä. Avioituminen on siis ihan olematonta humpuukia. Suomessa on hyvin helppo erota. Ei sitten niin minkään maailman kaipuuta mennä uusiksi naimisiin. Meidän pysyvä suhde ja halu olla yhdessä perustuu puhtaasti rakkauteen.
Avioehto kuitenkin pitäisi tehdä.
Vierailija:
mutteivät haittoja. Fiksut haluavat elää yhdessä, mutteivät jakaa eron tullen omaisuuttaan toiselle.MIkäs siinä ollessa, kun muija passaa ruuat, siivouksen ja ymmärtäjän ja rakastajattaren roolit ja hoitaa vielä jälkeläisenkin äijälleen - hyvähän sitä on olla. En mäkään kosisi tai haluaisi avioon.
Itse en viitsinyt sinkkuna kahta kertaa katsoa, jos tiesin että mies oli naimisissa.
romantiikkaa.. onnellisia kyllä ollaan, ainakin useimmiten .Mies ei halua naimisiin ja itse en sitä enää järkkää. jos ei kosi, ni ei kosi. ehkä joku muu kosii joskus =) meille kihlaus ei ollut miehen puolelta lupaus naimisiin menosta.. tylyä.
ja aina niistä ajattelin, että ehkä sit joskus joku kosii, voisi sitä parempikin olla, vielä mä lähden.. jne. Nyt olen naimisissa ja päättänyt, että tämä juttu kestää.
En ole koskaan edes asunut avoliitossa. Lisäksi sen verran omaisuutta
minulla etten mene köyhän miehen kanssa naimisiin.
Tarkoittaa sitä, että kun miestä velkasaneerataan, niin avopuolison tulot ei vaikuta maksettavaan. Sen sijaan aviopuolison vaikuttaisi. Minä olen meistä siis se isompi palkkainen.
Vierailija:
Itse en viitsinyt sinkkuna kahta kertaa katsoa, jos tiesin että mies oli naimisissa.
ja ukkoja, jotka pettävät vaikka olisivat kuinka naimisissa (ja vaimojakin). Ei se naimisiinmeno petturia miksikään muuta, että se nyt ei ainakaan ole syy mennä naimisiin :O
" Avioehto = todellista rakkautta!
Köyhempi osapuoli tekee selväksi että haluaa vain tämän ihmisen, ei rahaa! :D "
Nimenomaan.... vähän realismia peliin tänne. Kyllä se avioehto kannattaa tehdä vaikka rakastaisikin.