SosiaaliDEMOKRAATTISEN puolueen Urpilainen sanoi radiossa hämmentävästi
"Kaikkien oppilaiden tulee lukea ruotsia, myös Itä-Suomessa. On tärkeää, että nuoret saavat rakentaa uraansa ja työelämäänsä ruotsin avulla. Ja Suomessa tarvitaan ruotsia. En halua mitään kokeilua Itä-Suomen kouluihin."
Mielestäni demokratia on sitä, että kun yli 2/3 suomalaisista vastustaa pakkoruotsia, niin silloin demokraattiseksi itseään kutsuvan puolueen tulisi asialle jotain tehdä. Urpilaisen ajattelutapa ei ole demokratiaa vaan diktatuuria.
Kommentit (26)
Virkkusesta sisäpiiritietoa, jota minulla ei ole. Oletin hänen kuitenkin ymmärtävän, mitä luki siitä paperista. Mutta ehkä hän vain lausui avustajansa latelemia sanoja ymmärtämättä asiasta yhtään mitään.
Ruotsinkielinen tv-toimittaja yritti kerran haastatella Virkkusta ruotsiksi. Virkkunen sanoi pari ulkoaopeteltua pakkoruotsia puolustavaa lausetta, mutta sen jälkeen kieltäytyi kokonaan puhumasta ruotsia!
Siinäpä onkin tosi uskottava pakkoruotsin puolustaja! :)
Tuo mainitsemasi ruotsin vaatimus huippupaikoilla on sellainen vanha tapa ja jäänne, joka ei enää vastaa todellisuutta. Mm. Talouselämä-lehdessä kerrottiin, että vaikka monet yritykset vaativat ruotsin taitoa, kyse ei ole useinkaan oikeasta tarpeesta vaan piintyneestä tottumuksesta ts. ennen "herrat" olivat ruotsinkielisiä ja tämä kummittelee edelleen mielissä.
Urpilainen on Kokkolasta ja joutuu siksi puhumaan myönteisesti ruotsin kielestä. On sen verran tiukkaa päästä demarin siitä vaalipiiristä eduskuntaan.
Urpilainen on Kokkolasta ja joutuu siksi puhumaan myönteisesti ruotsin kielestä. On sen verran tiukkaa päästä demarin siitä vaalipiiristä eduskuntaan.
Tämän taktiikan toimivuus onkin hyvin luettavissa SDP:n gallup-kannatuksesta! :)
johtoportaassa.
Ei ruotsia vaadita kuin jossain asiakaspalvelutehvävissä. Mutta Stockmannillakaan ei ole enää läheskään kaikilla ruotsin lippua rinnuksissa.
Virkkusesta sisäpiiritietoa, jota minulla ei ole. Oletin hänen kuitenkin ymmärtävän, mitä luki siitä paperista. Mutta ehkä hän vain lausui avustajansa latelemia sanoja ymmärtämättä asiasta yhtään mitään.
Kai minä sitten olen höperö ruotsifani ja täysin irti oikeasta todellisuudesta. Ja toki on myös niin, että ne jotka aivan huipulle haluavat, oppivat kyllä myöhemminkin elämässä ruotsin, jos huomaavat sen sittenkin tärkeäksi.
Omasta puolestani pitäisi olla se ja sama, jos 2/3 suomalaisista ei enää opiskelisi ruotsia lainkaan. Sehän olisi vain oma etuni, koska silloin minulla olisi yksi harvinainen, mutta yhä kohtuullisen usein arvostettu taito plakkarissa.