Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ala-asteikäisellä on illalla 37,1 lämpöä, niin sanotko suoraan että huomenna ei kouluun?

Vierailija
02.03.2011 |

Mun kaveri sanoi tokaluokkalaiselle tytöllensä tänään tolleen, jäin ihan suu auki tuijottamaan. Minä olisin korkeintaan sanonut että katsotaan aamulla tilanne uudelleen ja päätetään onko koulupäivä vai ei.

Tais mamma haluta vaan itse rokulipäivää :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun vielä 37,5 on illalla ihan normaalin rajoissa lapsilla.

Vierailija
2/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaan oloinen, että ainakin yksi päivä on hyvä lepäillä kotona. Olen joka tapauksessa aina itse kotona, joten päätöksiä en tee millään rokulipäivä-perusteella. En myöskään usko, että kaverisi teki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovassa flussassa, makoillut väsyneenä sohvalla/sängyllä koko illan ja sitten mitattuna lämpö on 37,1, niin todellakin kotipäivä.

Jos lapsi sen sijaan on muuten terve ja touhunnut reippaana koko illan, niin lämpö voi nousta ihan vain leikkien takia.

Vierailija
4/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö on lämpöä ja yksi terve päivä pitää lapsella olla ennen kouluun tuloa. Ehdottomasti kotiin, jos yhtään lapsenne terveyttä arvostatte. Noista kouluun pakotetuista lapsista tulee sitten niitä, jotka aikuisena tulevat väkisin töihin ja sitten on koko työyhteisö kipeänä ja vielä työkavereiden perheetkin.

Eli sairaana sairastetaan ja terveenä eletään normaalia elämää. Näin on parasta meille kaikille. Jos lapsi jää kotiin, sillä ei ole kellekään muulle mitään todellista väliä kuin lapselle itselleen, ja omien lasten parastahan me vaan ajatellaan.

Vierailija
5/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 37 on meidän perheen jäsenillä jokaisella kyllä jo selkeästi liikaa lämpöä.

Vierailija
6/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi ei ollut mielestäni sairaan oloinen eikä flunssainen, mutta sanoi olevansa "ihan poikki" kun tuli hengästyneenä ja posket punasina ulkoa. Äitinsä sitten mittasi kuumeen korvamittarilla (37,1) johon totesi että selvä, kuumetta, huomenna ei ole kouluun menemistä.

Vierailija
7/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 37.5 on vielä normaalia. Kuumetta on vasta kun ollaan 38 asteessa ja sitä lääkitään parasetamolilla vasta kun 38.5 on ylitetty.

Vierailija
8/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se 37 on merkitty kuumemittariin punaisella? Eikös se meinaa sitä, että siitä ylöspäin on kuumetta?

Vierailija
9/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin sairastetaan kotona. Kuumetta lähdetään alentamaan vasta kun lähenee 38.

Vierailija
10/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on muuten sairas niin kylla voin sanoakin.

Vierailija
11/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienikin lämpö kyllä tarkoittaisi kotipäivää. Ei kyllä vaikuttaisi mun omaan päivään mitenkään kun aina olen täällä kotosalla. Mutta kun joillain voi olla pientä lämpöö tosi usein niin tulis aika paljon poissa oloja.

Vierailija
12/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienikin lämpö kyllä tarkoittaisi kotipäivää. Ei kyllä vaikuttaisi mun omaan päivään mitenkään kun aina olen täällä kotosalla. Mutta kun joillain voi olla pientä lämpöö tosi usein niin tulis aika paljon poissa oloja.

että jos on ollu kuuumeessa ja sen jälkeen on vielä pientä lämpöö niin varmasti kannattaa olla kotona ainakin yks täysin kuumeeton päivä.

Vierailija
13/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen tasolle 37,2-37,4 illalla yli kolmeksi (3 !!) viikoksi.Ja todellakin lapsi meni kouluun. Ihan lastenlääkärin sanomaa on että tuo ei ole kuumetta, vaan lämmönnousua. Eri asia tietysti on, jos lapsi kovin sairaan oloinen, mutta silloin löytyy muukin syy (kuten poskiontelontulehdus, korvatulehdus jne).

Turhaa hysterisointia tuo iltalämpö 37,1 ja koulusta pois. Typerää.

Vierailija
14/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin pidän kotona turhaan, kuin laitan kouluun puolikuntoisena. Katsotaan päivä kotona, ja kouluun sitten seuraavana päivänä.

Itseasiassa eskarilaiseni oli alkuviikon kotona 36,7:n lämmöllä, kun kuitenkin flunssa oli häiritsevä ja pärski sinne tänne, silmät valui ja kurkkuun koski.

Vierailija
15/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan jonkin verran eikä tuo 37.1 nyt kyllä varsinaisesti lämpöä ole. Vasta kun lämpötila ylittää kainalosta mitattuna 37.5 puhutaan lämmöstä tai kuumeesta.

Lämpö tai kuume ei myöskään ole paras indikaattori sairaaksi toteamisessa, kyllä pikemminkin yleistilaa tulee seurata. Eli kyllä meidän perheestä muuten hyväkuntoinen koululainen lähtee kouluun, jos lämpöä 37.1;)

Vierailija
16/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpö on yli 37. Koittakaa nyt tajuta, että ihmisillä on erilaisia normaaleja lämpöjä.

Vierailija
17/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kurja flunssainen olo, niin kai se on sama onko lämpöä 36,8 vai 37,3

Vierailija
18/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla lapsilla (moneen kertaan todettu) normaalilämpö 36,8 ja jos yli 37 menee niin lämpöä on. Jos menee yli 37,5 niin saatan antaa lääkettä, riippuen muuten jaksamistilasta. Edes todella sairaana (lääkärissä käyty, ei jaksa pysyä hereillä, ei jaksa reagoida lääkäriinkään) ei kummallakaan kuume ole ikinä noussut tuonne 38 asti, vaikka on oikeasti ollut jo todella huonossa kunnossa.

Jopa 37.5 on vielä normaalia. Kuumetta on vasta kun ollaan 38 asteessa ja sitä lääkitään parasetamolilla vasta kun 38.5 on ylitetty.

Ap:n kaveri toki voisi koululaiselta tarkistaa lämmön aamulla ja yleisvoinnin. Jos on kipeän oloinen niin yksi kotipäivä, vaikka sitten ei kuumeessa, ei tee pahaa.

Vierailija
19/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä vielä ole mitenkään merkityksellistä onko "tavanomainen" lämpötila 36,5 vai 37,0. Vasta jos lämpöä on yli 37,5 puhutaan lämmöstä sen varsinaisessa merkityksessä. Ja edelleenkään tuo lämpötila ei kerro juurikaan henkilön yleistilasta tai voinnista- tai työkyvystä- vaikka olisikin "normaalia" kehon lämpötilaa hieman korkeampi. Yleistila ja muut mahdolliset oireet ovat paljon merkityksellisempiä.

Vierailija
20/22 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on väsynyt ja kipeän oloinen, niin hän jää kotiin vaikka ruumiinlämpö olisi 36,5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi