Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persut, demarit ja vasurit vastustavat eläkeiän nostoa

Vierailija
02.03.2011 |

Sanovat, että "ehkä myöhemmin muttei nyt" kun muutos olisi pitänyt tehdä jo eilen, niin että se olisi ehtinyt koskea suuria ikäluokkia. Onpa kiva kuulua ikäluokkiin, jotka maksavat tuon jättiporukan golffaamisen 25 vuodeksi raatamalla itse töissä yli 70-vuotiaaksi - sillä kyllä se eläkeikä tästä aivan pakosti nousee, muuten loppuvat Suomesta eläkeläisten jättilauman ylläpitäjät.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei niitä kiinnosta pääseekö 60-70-80-90 luvuilla syntyneet koskaan eläkkeelle

Vierailija
2/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vihon viimeinen temppu, että kun ei viitsitä eikä uskalleta rohkeasti leikata menoja niin ruvetaan karruttamaan tulopuolta pitämällä vanhuksia työelämässä. On se hienoa kun on 70 vuotias palomies, lääkäri, poliisi, tehdastyömies, rakennuspeltiseppä, nuohoajan tai oikeastaan ihan mikä homma tahansa.

Minulle tuo on tärkeä asia, samoin pakkoruotsista luopuminen, koska haluan lapselleni vapauden valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

63-vuoden, hyvähän se on paperia pyöritellessä miettiä miten pitkään sitä jaksaa tehdä. Mietipä sairaanhoitajaa/lähihoitajaa joka kiskoo vääntää ja kääntää yli 120kg ihmisiä kuinka vanhaksi sitä jaksaa, oli sitten suurta tai pientä ikäluokkaa.

Vierailija
4/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vihon viimeinen temppu, että kun ei viitsitä eikä uskalleta rohkeasti leikata menoja niin ruvetaan karruttamaan tulopuolta pitämällä vanhuksia työelämässä. On se hienoa kun on 70 vuotias palomies, lääkäri, poliisi, tehdastyömies, rakennuspeltiseppä, nuohoajan tai oikeastaan ihan mikä homma tahansa. Minulle tuo on tärkeä asia, samoin pakkoruotsista luopuminen, koska haluan lapselleni vapauden valita.

luuletko oikeasti että kun nykyiset 60 vuotiaat tuhlaa eläkerahaston että sä voit jäädä sitten kanssa edes 64 vuotiaana eläkkeelle?

Nyt puhutaan eläkeiän nostosta 65 vuotiaaksi, ei 70 vuotiaaksi, ja se olisi riittävä toimi että meille nuoremmillekin jäisi eläkkeitä

Taidat olla itse juuri tuollainen 60 vuotias.

Sairaat ja työkyvyttömät ovat erikseen, heille on ja tulisi jatkossakin olemaan työkyvyttömyyseläke joka on TÄYSIN eri asia kuin vanhuuseläke.

Vierailija
5/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

63-vuoden, hyvähän se on paperia pyöritellessä miettiä miten pitkään sitä jaksaa tehdä. Mietipä sairaanhoitajaa/lähihoitajaa joka kiskoo vääntää ja kääntää yli 120kg ihmisiä kuinka vanhaksi sitä jaksaa, oli sitten suurta tai pientä ikäluokkaa.

Vierailija
6/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään todella vaikea päästä.

1980-1990-luvulla oli ihan tavallista jäädä eläkkeelle 55-vuotiaana.

Kyllä hieman jurppii, kun on koko ikänsä tullut näiden pullamössöikäluokkien perässä ja nyt sitten pitää vielä maksaa heidän köllöilynsäkin...

Minäkin olen ollut työelämässä jo 35 vuotta ja näköjään ei mikään riitä!

Tuossa pitäisi olla jokin raja sen mukaan, kauanko pitää olla töissä. Ei siis iän vaan työpanoksen mukaan.

Vierailija
7/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat jäädä eläkkeelle jo viimeistään 60 vuoden iässä, eikö niin?

Vierailija
8/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vihon viimeinen temppu, että kun ei viitsitä eikä uskalleta rohkeasti leikata menoja niin ruvetaan karruttamaan tulopuolta pitämällä vanhuksia työelämässä. On se hienoa kun on 70 vuotias palomies, lääkäri, poliisi, tehdastyömies, rakennuspeltiseppä, nuohoajan tai oikeastaan ihan mikä homma tahansa. Minulle tuo on tärkeä asia, samoin pakkoruotsista luopuminen, koska haluan lapselleni vapauden valita.

luuletko oikeasti että kun nykyiset 60 vuotiaat tuhlaa eläkerahaston että sä voit jäädä sitten kanssa edes 64 vuotiaana eläkkeelle?

Nyt puhutaan eläkeiän nostosta 65 vuotiaaksi, ei 70 vuotiaaksi, ja se olisi riittävä toimi että meille nuoremmillekin jäisi eläkkeitä

Taidat olla itse juuri tuollainen 60 vuotias.

Sairaat ja työkyvyttömät ovat erikseen, heille on ja tulisi jatkossakin olemaan työkyvyttömyyseläke joka on TÄYSIN eri asia kuin vanhuuseläke.

Ei ole todellakaan minun vikani jos eläkeyhtiöt ovat sijoitusinnossaan hassanneet miljardeja. Ensin on leikattava menoja, kohta noi sekopäät alkavat säästämään VIELÄ lisää koulutuksesta ja terveydenhoidosta kun se on nyt jo kuralla. Suomen pitää tehdä rohkeita liikkeitä, menot nopeasti kuriin, virkamiesarmeija ulos ja mamutuksen miljardit myös hyötykäyttöön. Tällä menolla me olemme töissä vielä 80 vuotiaana. Ne kun nostaa iän ensin vaikka 65, sitten 68 ja kohta se onkin 70 vuotta. Et ole hirmuisesti ilmeisesti politiikkaa seurannut?

Vierailija
9/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtaa vaan siihen, että ihmiset jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle silloin, kun olisivat aikaisemmin jääneet eläkkeelle. Aletaan pikemminkin verottamaan suuri/jättituloisia niin kuin kuuluu! Siellä se veronkierto on arkipäivää.

Äänestäkää vaan kokoomusta niin köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu!

Vierailija
10/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko oikeasti että kun nykyiset 60 vuotiaat tuhlaa eläkerahaston että sä voit jäädä sitten kanssa edes 64 vuotiaana eläkkeelle? Nyt puhutaan eläkeiän nostosta 65 vuotiaaksi, ei 70 vuotiaaksi, ja se olisi riittävä toimi että meille nuoremmillekin jäisi eläkkeitä Taidat olla itse juuri tuollainen 60 vuotias. Sairaat ja työkyvyttömät ovat erikseen, heille on ja tulisi jatkossakin olemaan työkyvyttömyyseläke joka on TÄYSIN eri asia kuin vanhuuseläke.

Ei ole todellakaan minun vikani jos eläkeyhtiöt ovat sijoitusinnossaan hassanneet miljardeja. Ensin on leikattava menoja, kohta noi sekopäät alkavat säästämään VIELÄ lisää koulutuksesta ja terveydenhoidosta kun se on nyt jo kuralla. Suomen pitää tehdä rohkeita liikkeitä, menot nopeasti kuriin, virkamiesarmeija ulos ja mamutuksen miljardit myös hyötykäyttöön. Tällä menolla me olemme töissä vielä 80 vuotiaana. Ne kun nostaa iän ensin vaikka 65, sitten 68 ja kohta se onkin 70 vuotta. Et ole hirmuisesti ilmeisesti politiikkaa seurannut?

Lasketaan eläke nyt 55 vuoteen ja seuraava sukupolvei ei mene eläkkeelle ollenkaan. Ihan sama mulle, tehdään vaan just niin kuin teille suurille ikäpolville ja teidän puolueillenne sopii. Kyllä me nuoremmat pärjätään ilman eläkkeitä

Vierailija
11/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitella, että eläkeiän nosto on ratkaisu suurten ikäluokkien hoitoon. Sitä paitsi ei tämän hetkinen eläkeiän nosto enää vaikuta mitenkään nuorempien ikäluokkien eläkkeen saantiin. Kyllä ne aina nuoremmat ikäluokat maksavat vanhempien eläkkeen. Vaikka jos nyt oikein asiaa kaivellaan, niin jokainenhan sen oman eläkkeensä on jo maksanut. Valtio vaan sijoittaa varat minne huvittaa ja hups, eipä olekaan rahhoo, mitä eläköityville maksaa. Että laitetaan lisää rahaa Kreikkaan ja sit Espanjaan jne... Tai leikataan vaikka terveydenhuollosta! Just!

Ihan vaan huomautukseksi mitä noihin puolueisiin tulee niin katsokaa nyt tarkkaan, mitkä puolueet näitä ehdotuksia nostaa esiin ja niitä varoja siellä arkadianmäellä pyörittää! Itselleni on aikalailla selvää, mitä puoluetta en aio äänestää! Itse olen vielä alle 30v., mutta soisin jokaiselle työntekijälle myös kunnon eläkeajan!

Vierailija
12/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voitaisiin alkaa tekemään sillä tavalla, että kun hekilö jää eläkkeelle, niin eläjuhlien päätteeksi työntekijä viedään takapihalle ja työnantaja antaa niskalaukauksen.

Ei menisi eläkkeisiin rahaa, ja ihmiset olisivat työelämässä veronmaksajina siihen saakka kun kyllästyvät elämäänsä.

Mikäs puolue ajaisi ehdotusta eteenpäin?

Vierailija
13/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kuvitella, että eläkeiän nosto on ratkaisu suurten ikäluokkien hoitoon. Sitä paitsi ei tämän hetkinen eläkeiän nosto enää vaikuta mitenkään nuorempien ikäluokkien eläkkeen saantiin. Kyllä ne aina nuoremmat ikäluokat maksavat vanhempien eläkkeen. Vaikka jos nyt oikein asiaa kaivellaan, niin jokainenhan sen oman eläkkeensä on jo maksanut. Valtio vaan sijoittaa varat minne huvittaa ja hups, eipä olekaan rahhoo, mitä eläköityville maksaa. Että laitetaan lisää rahaa Kreikkaan ja sit Espanjaan jne... Tai leikataan vaikka terveydenhuollosta! Just!

Ihan vaan huomautukseksi mitä noihin puolueisiin tulee niin katsokaa nyt tarkkaan, mitkä puolueet näitä ehdotuksia nostaa esiin ja niitä varoja siellä arkadianmäellä pyörittää! Itselleni on aikalailla selvää, mitä puoluetta en aio äänestää! Itse olen vielä alle 30v., mutta soisin jokaiselle työntekijälle myös kunnon eläkeajan!

sillä silloin ymmärrät, ettei nuorempien ikäluokkien maksukyky riitä jättisuuren eläkeläisporukan eläkkeisiin, tai että valtio EI maksa eläkkeitä.

Vierailija
14/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos jokin on kaksipiippuinen juttu. Konttorirotta tai esimiehen johtajan ja lääkärin hommiin kyllä pätee jotta eläkeikää pitää nostaa (itse asiaas nehän tosiaan jatkaa useimmat työntekoa eläkkeelläkin..) Raksalla taasen 65 vuotias betonimies saattaa vähintäänkin herättää ihmetystä, samoin ihmetystä herättänee tuo betonimies golffaamassa ja varsinkin jos hän golffaa tuon "jättiporukan maksamilla rahoilla.." eli eiköhän ne golffaajat golffaile ihan ilman jotta eläkeikää nostetaan.

Mitenkäs olisi veronkorotus? Verojahan nuokin ovat maksaneet ja käsittääkseni niistä on tarkoitus noita eläkkeitä maksaa? Sitten on vielä se kirosana PROGRESSIIVINEN (eli isompituloiset maksaa enemmän veroja ja vastaavasti saavat isompaa eläkettä) Ja kaikille taataan kuitenkin elintaso kun noita ei tasamääräisenä koko kansalle laitettaisi.

You may say i'm a dreamer... but i'm not the only one, laulaa joku laulussaan ja noinhan se taitaa nykysuomessa hieman ollakkin.

Katainenkin muuten oli tilannut tutkimuksen ja nykyisen hallituksen veropolitiikka kuulemma on tasoittanut tuloeroja? Uskooko tähän kuinkakin iso osa suomalaisista, itseä kyllä arveluttaa, mutta minähän en usko edes maapallon ulkopuoliseen elämään..

Vierailija
15/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä menevät VALTIOLLE, joka sijoittaa varat minne lystää???? Eihän valtiota ole olemassa ilman veronmaksajia!

Sehän se ongelma onkin, ettei nuoria työntekijöitä riitä verotettavaksi niin paljon, että suurien ikäluokkien eläkkeet tulisivat maksetuiksi. TÄSTÄ SYYSTÄ VEROTUSTA ON UUDISTETTAVA! Pelkkä eläkeiän nosto on turhaa ja lyhytnäköistä! Vaikka tehdään mitä tehdään niin ei tässä maassa rikkaat köyhtymään pääse muuta kuin alkoholisoitumalla.

Vierailija
16/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät valtiolta.

Vierailija
17/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät valtiolta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_el%C3%A4kej%C3%A4rjestelm%C3%A4

Puolustusvoimatkin toki suojaavat ja hyökkäävät, mutta valtion alaisuudessa sekin toimii. Samoin kuin eläkejärjestelmämme, vaikka onkin eriytetty.

Vierailija
18/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät valtiolta.

Eläkeyhtiöt maksaa yksityisten työntekijöiden eläkkeet.

Vierailija
19/19 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistorotta, lääkäri, lakimies, tai vastaava sais tehdä 65-vuotiaaksi töitä, kun taas joku palomies tai raskaan työn tekijä voisi jäädä vaikka 55-vuotiaana eläkkeelle.

Periaatteessa kyllä vastustan eläkeiän nostoa. Jos ei ruveta tuota jaottelua tekemään.

Ainahan voi ihminen itse tehdä työnsä ja myydä omaisuutensa 50-vuotiaana ja lähteä golffaamaan omilla rahoillaan Aurinkorannikolle varsinaisia eläkepäiviä odottelemaan, ei siellä töissä ole mikään pakko käydä. Moni ihminen muuten kuolee jo 70-vuotiaana, kiva sitten 65v asti painaa töissä, ei ehdi paljon eläkepäivistä nauttimaan. Suuret ikäluokat sitä paitsi ovat sairaampia kuin nykyiset 80-90-vuotiaat. Tuskin elävät niin pitkään. Omista sukulaisistani voin sanoa ainakin sen, että eivät varmaan näe 70-vuotispäiviään tai ihme on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän