Yöhikoilu ja omega 3 sydämelle, oisko yhteyttä?
Olen alkanut ajoittain hikoilemaan öisin. En nyt ihan litimärkänä herää, mutta aikalailla nihkeän oloinen on lakana. (en käytä yöpukua).
Aloin syömään jokin aika sitten omega 3 sydämelle tabletteja.
Ihan joka päivä en ole syönyt, eikä ihan joka yö ole ollut tätä hikoiluakaan.
Huonosti olen nyt kyllä nukkunut, heräillyt useita kertoja yössä, kun lapset kipeänä ja itsekin taidan olla tulossa kipeäksi.
Kahden edellisen synnytyksen jälkeen minulla on ollut yöhikoilua. Toisen jälkeen todella voimakasta.
Raskaana en ole, en imetä eikä ehkä vielä kyseessä ole menopaussikaan (kun ei muita oireita). Ikää 35v ja ylipainoa on jonkin verran.
Mietin nyt vain, että voikohan nuo omega 3 tabut nyt sitten aiheuttaa minulle tätä yöhikoilua? Jotenkin vain tuntuu, että tämä oire ilmestyi noiden tablettien syönnin kanssa.
Kommentit (2)
Nyt tosin kun eilen olin taas ottamatta niitä.
(siis nimenomaan omega 3 sydämelle; sis. b vitskut 6 ja 12, foolihapon ja e-vitamiinin)
Eikä yöllä hikoiluttanut.
Aika jännä, että kun ottaa noita niin hikoiluttaa yöllä ja kun ei ota niin ei hikoiluta.
Otin nyt sitten tänään kokeeksi b-activea, joka sisältää kyllä e-vitamiinia ja omega 3:a lukuunottamatta samat ainesosat + paljon muuta; kalsiumia,sinkkiä, magnesiumia...
Jos ensi yönä taas hikoiluttaa, niin jokin ei mahda noista ainesosista passata.
Pitää vielä sitten kokeilla ihan pelkkää omega 3:sta tai luustolle suunnattua versiota, sillä saan aivan liian vähän kalsiumia kun en paljoa voi käyttää maitotuotteita.
pitäisi olla.
Sun ikä huomioiden voisi olla eka oireita munasarjojen toiminnan hidastumisesta mikä ei siis kuitenkaa tarkoita vielä vaihtareita.
Mä oon käyttänyt omegoita kauan enkä ole koskaan noin oireillu. Mut yöhikoilut alkoi 36v.ja gyne sanoi että munasarjoista johtunee.
Kokeile lisätä soijavalmisteita ruokavalioon.
pitäisi olla.
Sun ikä huomioiden voisi olla eka oireita munasarjojen toiminnan hidastumisesta mikä ei siis kuitenkaa tarkoita vielä vaihtareita.
Mä oon käyttänyt omegoita kauan enkä ole koskaan noin oireillu. Mut yöhikoilut alkoi 36v.ja gyne sanoi että munasarjoista johtunee.
Kokeile lisätä soijavalmisteita ruokavalioon.