Raju Raskauspahoinvointi
millä te äidit olette selättänyt pahoinvoinnin. tiedän ne perinteiset konstit(neljäs raju pahoinvointi taas alkanut) mutta mikään ei auta. onko joku oikeasti saanut aikaan paremman olon jollain mikä ei ole monen tiedossa.auttakaa,en jaksa päivääkään enää ja viikko vasta takana.minulla kestänyt edelliset 6viikolta 20viikolle asti!!
onko joku kokeillut akupunktiota tai jotain?
Kommentit (28)
Mutta mulla auttoikin niiden pois jättäminen. Jossain viikolla 14 nimittäin tajusin, että mulla on raskaudenaikainen refluksi. Niinpä kaikki hedelmät, mehut, jugurtit, ym. raikas ja moni muu juttu, kuten ruisleipä, sekaleipä, makkara, rasva, salaatti, tomaatti, tee, mausteet, sipuli, jne. aiheutti minulle huonon olon.
Kun muutin ruokavalion hyvin miedoksi, niin olo helpotti huomattavasti. Tosin siinä vaiheessa oli myös alkuraskauden pahoinvointi jo ohi, mutta varmasti sekin olisi ollut helpompi, jos olisin älynnyt ottaa tuon ruokavalion aiemmin käyttöön. Nyt kaksi eri pahoinvointia samaan aikaan sai mut sairaslomalle kahdeksi kuukaudeksi.
salaatit ja täysjyväleivät,ruisleivät,kaikki terveelliset ja suht kevyet oksettaa mua nyt ihan kamalasti!! mitä tarkoitat miedommilla ruuilla?? jaksaisitko laittaa esimerkkejä että pääsisin kokeilemaan!
mehujää, niitä sitten imeskelin aikalailla :P
syötkö jotain vitamiineja? tokassa raskaudessa söin vitskuja ja kärsin kammottavasta oksetuksesta 6kk, sitten selvis et johtui niistä...huah. jätin pois niin helpotti. ja nytkin jos on jossain vitskuissa rautaa niin purjo lentää samantien.
paljon voimia, ei ole helppoa olla huonovointinen kokoajan, kun minnekkään ei oikein uskalla edes lähteäkkään sen takia.
edellisissä raskauksissa en syönyt sitä mutta silti ollut aina yhtä kamala olo,ellei pahempikin.
joo pitää koklaa mehujäätä,kiitos:)
että elin muutaman kuukauden lähinnä juustorieskoilla, perunalla ja suolalla maustetulla porsaanlihalla. Lihaakaan ei voinut pannulla paistaa, vaan uunissa, sillä se paistettu oli liian käristettyä mun vatsalle. Maitoakin join, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen, mutta kolme lasillista päivässä pyrin juomaan. Ja uunissa paistettua kalaakin kyllä söin varovaisesti.
Sitten löysin kaupasta venhäkuoriset karjalanpiirakat, ne oli ookoo. Vihanneksia uskalsin aika pian koettaa, ja niistä meni parsakaalit, kukkakaalit ja porkkanat hyvin, paprikaa ei missään nimessä kannata syödä. Ja nuo vihannekset siis kypsennettyinä. Ja taas säilykkeissä on liian tymäkkä liemi, ei käy.
Nyt oon ihan loppuraskaudessa, ja vatsa on jo saanut rauhoittua sen verran, että on alkanut sietää kaali-ananassalaattia. Ihanaa! kun saa yhtä tuoretta juttua syötyä ilman että oksennus nousee kurkkuun!! Mitäs muuta - realia otan nyt joskus puolikkaan siivun ruisleiväksi. Joinain päivinä se menee ihan hyvin ja joskus siitä tulee vatsankivistystä.
Mutta edelleen vatsa tulee tosi kipeäksi, jos syön melkein mitä vain epäterveellistä: sipsit on liian rasvaisia, samoin suklaa, karkit liian happoisia. Mausteista tulee huono olo. Herkkuna mulla on pulla, jossa ei saa olla liikaa kardemummaa. Ja kuivatut luumut. Ne tekee vatsalle hyvää.
Todella ankea ruokavalio on ollut koko talven. Mutta ei ole ollut vaikea sitä noudattaa, kun sillä on säilyttänyt toimintakykynsä. Heti jos menee jotain väärää suuhun, niin makaan loppupäivän tuskissani sohvalla ja yöllä oksennus nousee kurkkuun. Joten mieluummin ankea ruoka kuin huono olo.
Ja iho meni tosi huonoksi, kun ruuassa ei ollut mitään tuoretta. Mutta kun vatsa ei vetänyt niin ei vetänyt. Vitamiinia olen tietysti purkista syönyt, mutta ei se näköjään korvaa oikeaa ruokaa.
Jotenkin ihmetyttää, että mikä ihme tollasen rajun oksentelun aiheuttaa ja miten sitä ei ole voitu tutkia. Samaa en ole kokenut, mutta tsemppiä teille kaikille jotka raskauspahoinvoinnista kärsitte. =(
T: yrjö kerran kolmessa vuodessakin on liikaa
Tsemppiä vaan kovasti teille, jotka kärsitte pahoinvoinnista.
T. neljäs raskaus ilman pahaaoloa
Tsemppiä vaan kovasti teille, jotka kärsitte pahoinvoinnista.
T. neljäs raskaus ilman pahaaoloa
Kirjaa ruokavaliosi tänne myös. Ravinnolla on iso merkitys näissä jutuissa.