Melkein 2 vuotta ja edelleen tuttipullo
tosin vain öisin ja sisältää vain vettä.
Pitäisikö siitä jo hankkiutua eroon?
Kommentit (11)
mutta toisaalta tuosta voi olla kyllä aika helppo päästä eroonkin. Pullo vaan kokonaan pois, heittäkää vaikka yhdessä roskikseen. En usko, että kauan jaksaa perään itkeä. Haittaa siitä nyt ainakin on siinä vaiheessa, kun pitäis vaipoista päästä eroon, vaikeaa oppia yökuivaksi, jos lipittää pitkin yötä vettä...
että olisi hyvä päästä eroon...
Meillä oli jo alle vuotinen ilman tuttipulloa, ja öisin ei ollut, kun ihan vauvana.
Mistä juo päivisin? Ja miksi tarvii yö-pulloa?
Eräässä tilanteessa minulle tuntematon äiti esitteli 5-vuotiaan poikansa. Aikansa touhuttuaan poika kävi päiväunille. Unikaveriksi äiti kaivoi tuttipullollisen mehua.
Oli pokassa pitelemistä. Ja tämä tarina on tosi. Eli ei teillä vielä ole hätää. Ehkä pullosta olisi hyvä luopua, ettette ajaudu tuohon pisteeseen :)
5 vee ja juo iltamaitoa tuttipullosta. Aikoo kuulemma luopua siitä sitten kun hampaat vaihtuu. :)
janojuomat nokkamukista (saattaa hilata sitä mukanaan)
Yöpullo on vähän niinkuin varalta. Usein ei koskekaan, mutta jos sattuu yöllä heräämään, ottaa muutaman huikan, vetää peiton korviin ja jatkaa uniaan. Jos sitä ei ole käsillä, joudun itse nousemaan, menemään rauhoittelemaan ja peittelemään takaisin unille. Eli silkkasta laiskuudesta annan pullon viereen yöksi :P
ap
Eihän janojuomina ole mitään mehuja? Toi on meinaan järkyttävintä mitä tiedän, että tuttipulloon mehua!!
On niinku valistukset menny perille...
Kyllähä meilläki vielä on tutti päikkäreillä ja yöunilla.
Muuten siitä kyllä jo yritetään luopua, eikä sitä kaipaakkaan, jollei näe.
Sitten ku tuntuu vähemmän laiskalta, voithan tuota yrittää "vierottaa" :)
...hölmöjä nuo tutti- ja tuttipullo- ja pottapohdinnat.
Sitten jää pois kun on siihen kypsä!
Maalaisjärkeä.
Yksikään lapsi ei varmaan ole mennyt esikouluun vaipoissa, kouluun tutti kaulassa eikä nauttinut tuttipullosta 18-vuotiapäiviensä kunniaksi olutta.
mutta mitä pidemmälle sen tuttipullon/tutin poisjättämisen vie niin sitä vaikeampaa se on. Kuopukselta otin pois just 2v, kun itse nukkui ensin 3 yötä mitään pyytämättä, sitten ajattelin että mitäpä niitä enää antamaan, muutamana yönä hieman kitisi, nyt se on ohi.
Edellisen päästin juomaan liki 3 veeksi ja oli parin viikon projekti saada se pullo pois.
lapsi nyt reilu 2-vuotias ja edelleen annan yöllä maitoa pullosta jos hän herää itkemään. Käytännössä siis melkein joka yö ja kun sairastaa niin useamman kerran. Itse olen niin väsynyt, etten pysty tällä hetkellä kestämään sitä parin yön huudatusta, mikä pullon poisjättämisestä seuraisi. Toisaalta taas en olisi niin väsynyt, jos ei joka yö tarvitsisi herätä. Isältään hän ei suostu maitoa ottamaan ja sen vuoksi minä hoidan yösyötöt, saa ainakin esikoinen nukkua yönsä rauhassa kun ei tarvitse huutoon herätä.
Lapsi on erittäin pienikokoinen ja sen takia yösyötöt on jatkuneet näin pitkälle, nyt tosin se maidon määrä on niin vähäinen ettei sillä ole kyllä varsinaisesti merkitystä. Jaa, miehellä ja lapsilla on pian lomaa, joten pitäisköhän sitä kuitenkin yrittää kestää sitä huutoa muutama yö...
janojuomat nokkamukista (saattaa hilata sitä mukanaan) Yöpullo on vähän niinkuin varalta. Usein ei koskekaan, mutta jos sattuu yöllä heräämään, ottaa muutaman huikan, vetää peiton korviin ja jatkaa uniaan. Jos sitä ei ole käsillä, joudun itse nousemaan, menemään rauhoittelemaan ja peittelemään takaisin unille. Eli silkkasta laiskuudesta annan pullon viereen yöksi :P ap
Entä jos siirtyisitte yölläkin nokkamukiin? Tosin eipä tuo kovin vakavalta tuo teidän tilanne kuulosta. On meilläkin koko perheellä vesilasit yöpöydällä, joskus alkaa yöllä yskittää tai suuta kuivata. Pääasia, ettei litratolkulla lipitä juuri tuon vaippa-asian takia.
Vois yöllä sitten ihan vaan nukkua.