Tampereelle asumaan perheen kanssa ensi syksynä,,kertokaas hyvistä asuinalueista?
Toiveena kauppa,apteekki,kirjasto,posti lähellä,vauvakerhoja alueella..
Kommentit (28)
Kaupungin levottominta aluetta.
Hyviä paikkoja, myös palvelujen puolesta: Tampella, Onkiniemi, Amuri, Epilä, Etelä-Hervanta. Tahmela, Käpylä, Pispala tietysti huippupaikkoja mutta kalliita. Uusi Vuoreksen alue mukava muttei palveluita vielä.
paljon opiskelijoita sekä maahanmuuttajia, jollei se häiritse niin muuten sieltä löytyy kaikki palvelut. tesomasta samaa mieltä 2kanssa, haukiluoma kuuluu samaan alueseen
löytyy Hervannasta, ainoa vaan, että Hervannalla on huono maine. Itse olen kyllä viihtynyt täällä ja mielestäni maine on huonompi kuin todellisuus, varsinkin kun Hervanta on niin iso, että Hervannan sisältäkin löytyy monenlaista aluetta. Suosittelen esim. jotain Hervannan "laidalla" olevaa aluetta, niissä enemmän rauhallisia omakoti- ja rivitaloalueita.
Löytyy monta kunnollisen kokoista ruokakauppaa (S-Market, K-Supermarket, Valintatalo, Lidl ja vielä monta pienempää), apteekki, kohtuullisen kokoinen kirjasto, posti, monta eri vauvakerhoa, kahviloita.
Neuvola sekä terveyskeskus laboratorioineen, hammashoitola sekä yksi tai kaksi yksityistä lääkäriasemaa ja yksityisiä hammaslääkäreitä. Peruskouluja ja päiväkoteja on useampi sekä lukio ja ammattikoulu. Niistä en osaa tarkemmin kertoa, kun omani on vielä niin pieni. Paljon hyviä leikkipuistoja.
Linja-autoyhteydet erittäin tiheät myös keskustaan. Useampi uimaranta sekä paljon lenkkipolkuja ja hiihtolatuja.
Hervannan laidoiltakaan ei ole kuin kilometri tai pisimmillään pari Hervannan keskustaan, jossa suurin osa noista sijaitse. Mutta maine täällä valitettavasti on yhä huono ja n. 20000-30000 hengen kaupunginosasta löytyy myös ihmisiä vahvistamaan niitä huonoja kokemuksia. Mutta itse olen viihtynyt täällä vauvan kanssa erinomaisesti. Kaveri taas ei, kun sattui asumaan Hervannan keskustassa ihan pubin vieressä.
Itse asuin 5 v tampereella sinkkuna, mutta jos perheellisenä olisin ollut niin ehkä Kaukajärvi, Pispala, Amuri,ehkä Turtola. Onhan niitä muitakin.. En kyllä muuttaisi Hervantaan, Tesomalle, Lielahteen.
Vauvakerhoista en tiedä, mutta ennen vanhaan siellä oli kyllä seurakunnan muskareita vauvoillekin.
Siellä on myös luontoa ja hyvät liikenneyhteydet.
Vehmaisissa ja tykkään.
On koulu, kauppa, asiamiesposti, seurakuntatalo kerhoineen. Uimarantakin sisältyy Vehmaisten alueeseen.
seurakunnan muskari, mutta nyt myös konservatorion. Saattaa olla, että Ahjolalla ja/tai työväenopistollakin oli muskareita.
Lisäksi vauvauintia on ainakin Hervannan uimahallissa ja olikohan se joku yksityinen joka pitää vauvauintia vielä jossain toisella uima-altaalla.
Ei ole tarvinnut vauvan kanssa kotona tai puistossa yksin kyhjöttää, en ole edes läheskään jokaiseen vauva-aktiviteettiin täällä ehtinyt.
t. 5
Sielä asuu kaikenlaista epämäärästä porukkaa ja kaikki menee siitä ohi, liikennettä löytyy.
Pispalaan tai Amuriin en myöskään muuttaisi perheen kanssa.
Olen asunut Hervannassa (on palkittu vuoden kaupunginosanakin, siis todella eri maineessa kuin 70- luvulla).
Asutaan nykysin Tesoman vieressä ok- alueella ja tosi rauhallista ja mukavaa. Mutta jotkut pelkää hyviä metsälenkkipaikkoja joten ymmärtäähän pelon! ;)
Lietsu on ihan turha paikka. Kiva käydä kaupuilla mutta asua?
Enempi asuisin vaikka Haukiluomassa ja kävisin Lietsussa ostoksilla..
Toinen hyvä paikka on muuttaa Atalaan tai pidemmälle Olkahisiin. Sielä ei ole kaikkia mainitsemiasi asioita, mutta lapsiperheelle hyvä paikka. Hyvät kulkumatkat.
näihin voisin muuttaa perheineni, ja kahdessa näistä olen elämäni aikana asunutkin.
On nykyään ihan rauhallinen paikka asua. Esikoisen kanssa käytiin vauvakerhossa 2008 tesomalla, nykytilannetta en tiedä... Ikuri ja kalkku on myös kivoja alueita ja tesoman palvelut lähellä. Hyhky, epilä, haapalinna on kivaa seutua kans ja lielahden palvelut kivenheiton päässä... Mutta jos pätäkkää riittää, niin ehdottomasti pispalaan tai tahmelaan!!! :)
on paljon omakotitaloja ja lapsiperheitä, kaikki palvelut 1-2km päässä.
Hervannalla on ollut huono maine 80-90-luvulla. Nykyään on tosi kiva paikka asua :)
Rientolassa ihana muskari, vauvakerhoja löytyy eikä uimaankaan Tesomalle ole pitkä matka. Näsijärven uimaranta melko lähellä. Rauhallista aluetta, paljon lapsiperheitä. Bussit kulkevat keskustaan hyvin.
Lielahteen avataan keväällä Prisma, muutenhan siellä onkin jo ihan kaikki palvelut. Myös uusi Lielahtitalo rakennetaan parin vuoden kuluessa, siihen tulee sitten kirjasto ja muistaakseni terveysaasemakin.
on oikein mukavaa aluetta asua, löytyy kaikki nuo ja keskustaan lyhyt matka, hyvät bussiyhteydet. Ja oikein mukava päiväkoti jossa ihanat hoitajat. Suosittelen!
Amuri, Pispala, Pyynikki, Armonkallio, Petsamo, Kaleva. Ehkä Kissanmaa. Sen kauemmaksi en itse suostuisi muuttamaan, Atala ja Olkahinen on ihan maalla, siinähän on jo ihmisten kesämökit vieressä! Tampereen keskusta on niin mukava, että itse haluan asua kävelyetäisyydellä.
Pitääkö jo miettiä kouluja, tai aiotteko asua niin kauan, että joka tapauksessa ajankohtaista jossain vaiheessa.
Hervannan ja Tesoman koulut viimeisenä listalla.
Keskustan kouluissa rauhallisempaa.
Tietysti ratkaisee myös haluatteko vuokralle vai omaan, kerrostaloon, vai rivi- tai omakotitaloon? Ja mitä hintaluokkaa? Missä päin käytte työssä? Länsi-Tampereelta ruuhkaa keskustaan päin.
Amuri, Pispala, Pyynikki, Armonkallio, Petsamo, Kaleva. Ehkä Kissanmaa. Sen kauemmaksi en itse suostuisi muuttamaan, Atala ja Olkahinen on ihan maalla, siinähän on jo ihmisten kesämökit vieressä! Tampereen keskusta on niin mukava, että itse haluan asua kävelyetäisyydellä.
3v ja toinen tuloillaan :) Eli koulu asiat ei vielä ihan hollilla mutta ei kauaa mene,haluamme asetua jonnekin nyt joksikin aikaa,kunnes ostamme oman. Hervannasta olen nykyiseltään kuullut paljon hyvää. Joku mainitsi että hervannan koulut on ihan not..mikä mättää niissä??
valitettavasti se näkyy kouluissakin.
Hyviä paikkoja, myös palvelujen puolesta: Tampella, Onkiniemi, Amuri, Epilä, Etelä-Hervanta. Tahmela, Käpylä, Pispala tietysti huippupaikkoja mutta kalliita.
Asun Onkiniemessä, mutta toisin kuin äskeisessä viestissä väitettiin, tämä on kyllä todella huono asuinpaikka palveluiden suhteen. Ei täällä ole muuta kuin kuntoklubi, Hoplop ja Kotipizza. Ei ole edes mitään lähikauppaa tai kioskia.
Pistit pahan, mä en ole asunut kun Länsi-Tampereella. Tesomalta taitaa nuo kaikki löytyä, vauvakerhosta en ole varma. Lisäksi tesomalta löytyy terveyskeskus. Tesomalla on myös pieni kiva järvi puiden ja lenkkipolkujen keskellä, siinä on kaksi pientä hiekkarantaa ja kesällä vesi lämpimämpää kuin siinä isommassa järvessä lähistöllä, Tohlopissa. Järvi on paikan mukaan ihan Tesomajärvi. Huonona puolena sitten on vanhat kerrostalolähiöt. Mutta kyllä Tesomalta omakotitalojakin löytyy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tesoma
http://www.mansetori.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=195&I…
Keskustasta varmaan kaikki löytyisi.
Joku muu varmaan osaa vastata Itä-Tämpereen puolen alueisiin.