Tampereelle asumaan perheen kanssa ensi syksynä,,kertokaas hyvistä asuinalueista?
Toiveena kauppa,apteekki,kirjasto,posti lähellä,vauvakerhoja alueella..
Kommentit (28)
Innostunutta ja asiansa osaavaa henkilökuntaa ja monta painotustakin. Ei liian iso. Yläkoulu omalla alueella alkaa Tampereella olemaan kohta harvinaisuus, lukiotkin ja muut 2. asteen koulut on Hervantaa lukuun ottamatta sijoitettu keskustaan.
Alakoulua en niin kehuisi, siellä käydään lähinnä säilytyksessä. Tarha on tosi iso mutta niitä on muutama ympäristössä, pari yksityistäkin, että vaihtoehtoja löytyy.
Tesomalle ollaan sitä paitsi rakentamassa juuri uutta ostoskskusta että palvelut vain paranevat. Ihmisten mielikuvat ovat niin jänniä, kannattaisi nyt ottaa hiukan selvää ennen kuin tuomitsee.
myäs Lielahti-Lintulampi-Ryydynpohja akselia. Ja lisäyksenä nro 15 tekstiin, niin onhan täälläkin useampi uimaranta, ei tarvi Tesomalle lähteä. Ja terveyskeskus laboratorioineen on myös. Myös Reuharinniemeä suosittelen. Itse olen siellä viihtynyt lasten kanssa parhaiten. Ja vauvakerhoja ajatellen noista paikoista on kävelymatka myös Mansikkapaikkaan, jossa perhekehoja yms.
Kaveri asui Tampellan alueella keskustan kupeessa. Ja missä he kävivät yleensä kaupassa? No tietenkin suhauttivat autolla Prismaan kauas keskustasta.
Paljon parempia palveluiltaan ovat kaupunginosat, joissa on oma kunnon keskus ja palvelut siellä. Ovathan nuo Tahmelat, Tampellat ja Pispalat arvostettuja, mutta ei niissä palveluja pahemmin ole.
Kaveri asui Tampellan alueella keskustan kupeessa. Ja missä he kävivät yleensä kaupassa? No tietenkin suhauttivat autolla Prismaan kauas keskustasta.
Paljon parempia palveluiltaan ovat kaupunginosat, joissa on oma kunnon keskus ja palvelut siellä. Ovathan nuo Tahmelat, Tampellat ja Pispalat arvostettuja, mutta ei niissä palveluja pahemmin ole.
Toisaalta sitten kauempaa pitää aina lähteä autolla tai bussilla kun asioi keskustassa. Keskustan tuntumassa kätevää, kun voi kävellä joka paikkaan. Rautatieaseman takana on muuten hyvä isohko s-market, että kauas ei tarvitse kauppaan mennä.
pari valmistavaa luokkaa ja tietysti normiluokillakin. Koulut ovat isoja, 1-9 lk parissa ja sitten normi 1-6 Kanjonissa. Hervannassa on kaupungin parhaat palvelut mutta valtavia kerrostaloja vieri vieressä ja toooosi pitkiä katuja niiden välissä. Laitamilla tosiaan rauhallisempaa, on omakoti- ja rivitaloa. Uudesta Vuoreksesta voi tulla hieno mutta siihen menee vielä vuosia.
Annala Hervannan vieressä vetää porukkaa mutta siellä on huonot palvelut, ei edes pankkiautomaattia. Kaksi alakoulua kylläkin ja kaksi päiväkotia. Rauhallinen alue mutta kuten sanottu, huonot palvelut varsinkin ilman autoa. Yli puolen tunnin bussimatka keskustaan. Aivan valtava yläkoulu Kaukajärvellä, ei hyvä maine. Annalasa saisi tosin montessoriopetusta jos siitä olette kiinnostuneet. Sitä kannattaisi harkita. Uusi asuinalue on rakenteilla Hirvikallioon Annalan ja Hervannan välille Ruskoon mutta siellä ei tosiaan ole mitään palveluja, Rusko on teollisuusalue.
Koulupolkua ajatellen valitsisin ehkä länsi-Tampereen, ala- ja yläkoulut melko lähekkäin ja huomattavasti lyhyempi matka keskustaan vaikka johonkin painotukseen kuin esim. Annalasta. Katselkaapa vaikka Tohloppia tai Kohmankaarta, molemmissa rakennetaan juuri nyt. Jos haluatte omakotitalon ja vanha kelpaa niin sitten ehkä Lamminpää mutta siellä ei ole yläkoulua. Tosin Tesomalla kelpaa kyllä käydä.
Myös Reuharinniemeä suosittelen. Itse olen siellä viihtynyt lasten kanssa parhaiten.
En tiedä nykyään, mutta oli joitakin (kymmeniä?) vuosia sitten ihan ykköspaikka. Nyt osa talokannasta jo ikääntynyttä, mutta paikkana AIVAN loistava. Luonto lähellä ja vain pientaloja, suuri osa tosin isoja sellaisia.
Vehmaisille. Ehdottomasti. Tai Leinola, Linnainmaa. Kotoisia, viihtyisiä alueita. Itse viihdyn ylipäätään Itä-Tampereen puolella. Mutta tämä on se tamperelaisten tauti-useimmat ei vaihta puolta :-)
Hervanta ei todellakaan ole niin paha, mitä maine joskus oli!