Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitolapseni ovat 2v-4v ja kaikki osaavat pukea tosi hienosti itse!

Vierailija
01.03.2011 |

Pienimmät tarvitsevat kengissä apua ja kaikilta lapsilta tarkastan, ettei nilkat, selkä, ranteet tai kaula ole paljaana.

Mutta, mutta!

Mikä siinä on, että vanhemmat kun tulevat hakemaan lapsiaan niin nappaavat aina lapsen syliin ja pukevat hänet?

Kiireestä se ei ainakaan johdu koska jäävät usein jaarittelemaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eivät opi pukemaan..? Ihan yhtä helppohan ne hanskat on ensin laittaa (jos ei helpompikin) pelkän hihan päälle kuin haalarin. Jossain tiukkahihansuisessa talvihaalarissa oli vaikeuksia vetäistä hiha hanskan päälle, mutta ei muuten. Tämä tietenkin edellyttää, että päähine ja kengät on jo valmiina, hanskojen kanssa vaikeampaa.

Vierailija
22/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eivät opi pukemaan..? Ihan yhtä helppohan ne hanskat on ensin laittaa (jos ei helpompikin) pelkän hihan päälle kuin haalarin. Jossain tiukkahihansuisessa talvihaalarissa oli vaikeuksia vetäistä hiha hanskan päälle, mutta ei muuten. Tämä tietenkin edellyttää, että päähine ja kengät on jo valmiina, hanskojen kanssa vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne itkee ja parkuu? Ei meillä ainakaan mitään, vaikka hanskat käskenkin laittaa ennen hihoja. En siis pue lapsia, vaan pukevat itse (3 ja 4-vuotiaat).

Vierailija
24/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte opettaneet ne lapset tohon, että eka hanskat käteen. Itkua ja porua sitten aina kun mennään ulos.

kuka olet, niin voin laittaa päivähoitohakemukseen, että osaan välttää.

Lapsi menee aikaisintaan vuoden päästä hoitoon, joten aion kyllä jatkaa pukemista noin enkä katsella tippuvia hanskoja vuotta vain siksi, että päivähoitotäti ei ehkä tykkää. Voihan niiden hanskojen ja haalarin järjestyksen vaihtaa sitten vuodenkin kuluttua, ei kai sitä loppuelämää ole pakko pukea samassa järjestyksessä kuin 2-vuotiaana? Luulisi 3-vuotiaan oppivan tuon pukemisen jo paljon helpommin, vaikka nyt vielä 2-vuotiaan puenkin.

t. kotiäiti

Vierailija
25/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pitää lasta sylissä, kun olen ollut pitkän päivän poissa. Ja lapsikin tykkää, kun saa pientä hemmottelua. Kotona yleensä pukee itse, jossain jutuissa pitää auttaa (kengät, toisen hanskan vetskari).

Vierailija
26/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huolissani oppiiko alle 2v lapseni pukemaan itse, laitan hanskat ensin käteen ja haalari siihen päälle; näin on lapsen helpointa leikkiä ulkona. Meillä ei seisoskella tumput suorina ulkona, lapsi haluaa keinua, leikkiä leluilla ym. ei noin pieni vielä osaa pitää kiinni keinussa, jos ei saa peukaloita myöten kunnon otetta!

En ole koskaan kuullut, että yhdenkään tavis-lapsen vanhempien olisi pitänyt käydä kesken koulupäivän pukemassa lastaan, että pääsee välitunnilla ulos, on ne kaikki oppineet siihen mennessä jo pukemaan.

Tietysi meilläkin lapsi tykkää laitella kenkiä jalkaan, avata vetoketjuja ja harjoitella pukemista, mutta ei siinä auttamisessa ole mielestäni mitään pahaa, hyvin ehtii oppia vielä omatoimiseksi!

Vierailija
27/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne itkee ja parkuu? Ei meillä ainakaan mitään, vaikka hanskat käskenkin laittaa ennen hihoja. En siis pue lapsia, vaan pukevat itse (3 ja 4-vuotiaat).

Meidän lapset opetettiin päiväkodissa laittamaan eka hanskat ja sitten vasta haalarin yläosa. Kieltämättä hieman saattaa tulla uhmiksen kanssa itkua ja parkua jos tyhmä äiti yrittää auttaa kiireessä haalaria eka päälle ja sitten vasta hanskat. Kun ne hanskat pitää laittaa eka lasten mielestä.

Hyvin siis osaavat molemmilla tavoilla pukea itse.

Vierailija
28/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa pukeilee sukkahousuja ja housuja. Ulkovaatteet lahkeet ja vetoketjut menee. Hihat hakusessa... Pipo ja kauluri menee.

Parasta hommaa tällä hetkellä vaatteiden kanssa "sählääminen". Tarhassa tuetaan ymmärtääkseni pukemista ja samaa tehdään kotona. Aamut yhtä hymyä eikä kiukuttelua oo, kun 15 min saa vaatteiden kanssa touhuta :)

Nyt uhma pukkaa päälle ja jos hermot menee - äiti auttaa.

Vierailija
29/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pysyvät ja peukkukin on kunnolla.

Vierailija
30/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pysyvät ja peukkukin on kunnolla.

Meidän 2 v:llä ei pysy hyvin. Miten sen, että sinun lapsellasi hanskat pysyvät hyvin pitäisi vaikuttaa siihen, että meidän lapsella ei pysy?

Lisäksi lapsella on välillä hinku kiskoa hanskojaan pois ulkona, hihan sisästä ei saa niitä ainakaan helposti.

t. kotiäiti

Vierailija
31/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä ketjuja joissa 2-vuotiaan tulisi olla kaikista riippumaton ja itsenäinen, käydä hoitopäivän päätyttyä kaupassa ja laittaa perheelleen monipuolinen, mahdoliisesti vähähiilarinen gourmet-illallinen.

Antakaa niiden lasten olla lapsia. Kyllä sitä saa elämässä myohemminkin taistella ihan tarpeeksi.

Vierailija
32/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit tulla pukemaan meidän 2- vuotiasta poikaa niin se nostaa metelin!

Joskus ei edes apu kelpaa kun tarttee saada ITSE puettua! :)

18, jonka lapset silti on lapsia vaikka siivoaa ja pukee.

Vierailija
33/33 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pukee ensin haalarin sekä lakin ja sen jälkeen kengät (ovat tarralliset, ei voi pukea käsineet kädessä). Viimeisenä lapset laittavat itse käsineet käteen ja minä laitan haalarin resorin käsineen päälle. Näin lapsi voi pukea itse käsineitä lukuun ottamatta kaiken ja lisäksi käsineet ovat tukevasti kädessä.

Vielä neljävuotiastakin joudun auttamaan kenkien riisumisessa. Lumisia lenkkejä on vaikea saada kengän alta pois. Lumisen/märän haalarinlahkeen nostaminen on myös vielä lapselle hankalaa. Kenkiä ja haalaria kun ei voi riisua palomiestyylillä, koska kengät ovat tukevasti tarroilla kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan