Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisiko seuraavanlaiselle mielestänne tarvetta?

Vierailija
01.03.2011 |

Hei!

Olen 22 vuotias yhden lapsen äiti ja olen suunitellut avaavani paikkakunnalleni "Perhe kahvilan" koska täällä vastaavanlaista ei mielestäni ole, tai en ainakaan sellaista löytänyt omana raskausaikanani.

Suunnitelmat ovat siis aivan alussa, mutta ensin olisi hyvä selvittää että kaipaavatko ihmiset tälläistä. Itseäni ainakin raskaana ollessa harmitti, kun ei ollut paikkaa minne olisi voinut toisten vartoovien ja äitien kanssa mennä juttelemaan ja jakamaan kokemuksia. Varsinkin kun esikoista odottaessani kaikki oli muutenkin niin uutta, ihmeellistä ja välillä peloittavaakin...

Tarkoituksena olisi siis avata Leipomo-kahvila lapsiperheille ja odottaville äideille, missä lapset voisivat leikkiä sillävälin kun äiti juo kahvit muiden aikuisten kanssa. Paikka missä ei mulkoiltaisi kun yllättäen lapsi tarvisikin imettää, tai missä lasta ei tarvitsisi jatkuvasti hyssytellä, jottei muut häiriinny.

Tarjolla olisi siis myös leivonnaisia ja kakkuja voisi tilata juhliin. Omatekoista vauvan ruokaa olisi myös ostettavissa.

Kokkaus kursseja ja iltoja olisi myös tarjolla kaiken ikäisille.

Viimeyöltä meni ihan unet kun tätä mietein :D

Joten miten on, olisiko tälläiselle kysyntää?

Kaikki kommentit ja rakentava palaute otetaan vastaan!

Kiitos jo valmiiksi!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kommentoinkin sitä sisustus puolta :D

Miten olisi, jos lasten leikkialue olisi keskellä ja pöudät siinä ympärillä.

Ja oikeastaan nyt tuli mieleen, että mitä jos se oliskin tavallinen lapsillekin sopiva kahvila (normalaia isompi leikki paikka, enemmän touhuttavaa tms) ja klo 10-11/13-15 tai jotian vastaavaa olisi perhekahvila aika.

Vierailija
22/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tuollainen varmasti olisi jo.

Ja se että se olisi sekä lounaspaikka että perhekahvila yhtä aikaa - no ei toimi. Ei kai kukaan bisnestyyppi halua lastentarhaan tulla lounaalle?

Ja leipomotuotteet, hmm ylikilojen kanssa kamppailevat synnyttäneet mammat ei kaipaa pullaa, vaan ennemmin tervelllisiä voileipiä ja salaatteja.

Jos tuollainen paikka olisi, niin siellä pitäisi olla kuitenkin jotain teemajuttuja eli verkostoituisit vaikak neuvolan jne. kanssa että saisit sinne vierailijoita silloin tällöin kertomaan tärkeistä aiheista.

Ja voisi olla myös jotain kotimyyjien kutsuesittelyjuttuja (me&i yms.).

Sitä iltaohjelmaa en ymmärtänyt,mitä siis? Ei kai lapsiperheillä ole iltaisin aikaa tuollaiseen, meillä ei ikinä ole menestynyt mitkään mll:n jne. järkkäämät iltaperhekahvilat yms. vaikka ilmaisia.

Iltaisin perheet tekee muita juttuja yhdessä (kauppa, harrastukset, ulkoilu).

Synttärit yms. tilausjutut kuitenkin hyvä idea, niitä voisi olla aukioloaikojen ulkopuolella eli iltaisin ja vk-loppuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon onnistumisesta, mutta asiakaskunnan laajentamista kannattaa harkita.

Lapsiperheet olisivat paikalla varmaan pääasiassa n. 9-11:30, jonka jälkeen lähtevät päiväunille. Töissä käyvät lounastajat taas syövät pääasiassa klo 11-13 välillä. Ja lapsiperheet saattaisivat tulla iltapäivästä uudestaan ja ehkä alkuillasta töistä pääsevät?

Eli jos perustaisit ensisijaisesti lounaskahvilan työlounastajille, joka on myös lapsiystävällinen, niin että saat lisätuloja varsinkin aktiivisten lounasaikojen ulkopuolella. Sillä konseptilla tuo saattaisi toimia, sillä nämä kaksi ryhmää ovat pitkälti liikkeellä eri aikoihin.

Ongelmana tosin voi olla, että lapsiperheet ovat vielä paikalla lounasajan alkaessa, jolloin lounastajat vierastavat paikkaa, joka on täynnä lapsia.

Vierailija
24/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minä olen suunnitellut samankaltaista kahvilaa. Minä mietin vaan samaa, ettei kotiäideillä välttämättä ole rahaa jatkuvaan kahvilassa istumiseen, joten minä suunnittelin sinne lisäksi nuoriso ja eläkeläisiä innostavia juttuja. Eihän äiti-lapsi juttuja tarviis olla kuin vaikka pari kertaa viikossa. Kyllä eläkeläisetkin voi parkeerata pitkäksi aikaa tarinoimaan keskenään, eikä siitäkään rahaa tule. Mulla olis pääomaa ihan "taskussa" joten lainaa en tarviis ja riskit epäonnistua tietenkin olis, mut en ihan koko elämääni kaatais, jos menis yritys nurin. Mä olen kans niin täpinöissäni ollut ja vielä pienempi paikkakunta kyseessä, mä kyllä uskon, et Porissa kahvila menestyis, varsinkin kun otat muut kohdferyhmät täysillä huomioon. Mä itse ajattelin erikoisruokavalioset yhdeksi pointiksi, leivon itse ihan kaikkea ja ne vois tuoda uusia asiakkaita.

Vierailija
25/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on suloinen, mutta niin ovat nuo raa'at totuudet totta, että ei ihan tuollaisenaan tule menestymään.

Mutta. Minä kaipaisin sellaista, että olisi kahvila/ravintola, josta voisi ostaa tavallista kotiruokaa, syödä siellä tai ottaa mukaan. Ravintolaruoat ovat mielestäni liian "hienoja" ja kalliitakin. Jos kotiruokaa voisi ostaa rasiaan kohtuuhinnalla mieleisensä määrän ja sillä tavalla ruokkia perhe terveellisesti kiireisenä päivänä, olisin iloinen. Yhtenä päivänä ei tarvitsisi olla kuin paria ruokaa tarjolla ja viikon ruokalista näkyvissä, jotta tietää minä päivinä on itseä miellyttävät ruoat.

Tällaista kaipaisin pikaruokaravintoloiden varsin epäterveellisten tarjontojen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän