Töihin kesken hoitovapaan??
Hei mites tässä nyt kuuluis toimia??
Olen hoitovapaalla ja jäljellä olis vielä kaksi vuotta, mutta sain niin loistavan työtarjouksen, etten kertakaikkiaan voi kieltäytyä..
Nyt on sitten ongelmana, että miten mä käytännössä hoidan tän töihin siirtymisen. Joo, kelan sivuilta varmaan löytyy ohjeet, kun tarpeeks penkoo, mutta jos joku haluais mulle suht selvällä suomenkielellä kertoa..:)
Eli hain jo tarhapaikkaa lapselle, sitten pitäis varmaan ilmoittaa kelaan, vanhaan työpaikkaani ja kaupungille, että olen menossa töihin. Ja uus verokortti hommata...olenko unohtanut jotain oleellista...? :)
Kommentit (10)
Onnea myös sulle ap uudesta työpaikasta!
jo hoitovapaalla, vai ymmärsinkö oikein?
Jos noin on, sun on ensimmäisenä otettava yhteys alkuperäiseen duunipaikkaasi, koska siirtyminen toisen työnantajan palvelukseen vaikka vain hoitovapaalla, saattaa olla irtisanomisperuste. Näin on etenkin jos kyse on samalla alalla toimivasta yrityksestä tai tahosta.
vaikka sitten työskennellä toiselle työantajalle, ei kuulu työnantajalle mitenkään!
Hoitovapaalla saa tehdä mitä tahtansa
Jos noin on, sun on ensimmäisenä otettava yhteys alkuperäiseen duunipaikkaasi, koska siirtyminen toisen työnantajan palvelukseen vaikka vain hoitovapaalla, saattaa olla irtisanomisperuste. Näin on etenkin jos kyse on samalla alalla toimivasta yrityksestä tai tahosta.
vaikka sitten työskennellä toiselle työantajalle, ei kuulu työnantajalle mitenkään!
4.3 Työnteko muualla vanhempainloman tai hoitovapaan aikana
Vanhempainloma tai hoitovapaa on tarkoitettu käytettäväksi lapsen hoitami-seen. Työskentely vapaan aikana on siten mahdollista vain, jos se voi tapah-tua niin, ettei lapsen hoito esty tai häiriinny. Esimerkiksi iltatyö voi olla mahdol-lista, jos työ normaalisti on päivätyötä ja lapsen hoito on järjestetty iltaisin.
sanoo että jos kerran on noin kova hinku töihin, niin tulet sitten meille takaisin ja jos ei kiinnosta, joutuu sitten irtisanoutumaan.
vaihtamassa työpaikkaa tässä hoitovapaan aikana. Kyse on aivan eri alan töistä, tämä uusi duuni on siis oman alan töitä :)
Periaatteessa mulle on siis ihan sama, vaikka mut irtisanoisivatkin vanhasta duunista, en aio sinne mennä enään takaisin..
Hän kiittää kauniisti onnitteluista :)
ap
AP:n voi käydä niin että alkuperäinen työnantaja sanoo että jos kerran on noin kova hinku töihin, niin tulet sitten meille takaisin ja jos ei kiinnosta, joutuu sitten irtisanoutumaan.
ja siellä olevat edut juoksee, joten työnantaja sanelee säännöt. (lain ja tessin puitteissa)
sanoo että jos kerran on noin kova hinku töihin, niin tulet sitten meille takaisin ja jos ei kiinnosta, joutuu sitten irtisanoutumaan.
tosin tuossa tilanteessa se irtisanoutuminen ei oo ongelma. hoitovapaa on todellakin vapautus lapsen hoitoa varten.
vaihtamassa työpaikkaa tässä hoitovapaan aikana. Kyse on aivan eri alan töistä, tämä uusi duuni on siis oman alan töitä :)
Periaatteessa mulle on siis ihan sama, vaikka mut irtisanoisivatkin vanhasta duunista, en aio sinne mennä enään takaisin..
Hän kiittää kauniisti onnitteluista :)ap