Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella tyhmä kysymys perinnöistä!

Vierailija
28.02.2011 |

Jos on aviopari, jolla ei ole avioehtoa eikä lapsia, niin eikös toisen kuollessa puoliso peri kaiken? Siis niin että kuolleen puolison vanhemmilla, sisaruksilla jne. ei ole oikeutta periä? paitsi tietenkin jos on testamentti:)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei peri ilman testamenttiä. Vaan lapsettoman parin ollessa, perintö menee kuolleen vanhemmille. Jos vanhemmat kuolleet, niin heidän perikunta (eli lapset, eli kuolleen sisarukset)

Vierailija
2/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei peri ilman testamenttiä. Vaan lapsettoman parin ollessa, perintö menee kuolleen vanhemmille. Jos vanhemmat kuolleet, niin heidän perikunta (eli lapset, eli kuolleen sisarukset)

Aviopari perii toisensa, idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tiedän, että mieheni kuollessa (siis ei toivottavasti ole kuolemassa) appiukko alkaisi vaatia osuutta meidän omaisuudestamme (jota appiukko pitää siis mieheniomaisuutena, koska minä olen hänen mielestään vain onnenonkija).

Vierailija
4/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasinko suoritetaan ja näin puolet koko yhteisestä omaisuudesta tulee puolisolle.

Vierailija
5/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasinko suoritetaan ja näin puolet koko yhteisestä omaisuudesta tulee puolisolle.

Meidän on tehtävä keskinäinen testamentti?

Vierailija
6/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaa enemmän kuin mies.

Vierailija
7/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
8/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos minä ja mieheni omistamme talon ja mies kuolee, omistan sen puoliksi miehen vanhempien kanssa? Vaikka olen jo alunperin omistanut talosta puolet? Eikö se kuuluisi mennä niin että saan pitää omistamani puoliskon, ja miehen puoliskosta puolet perin minä ja puolet vanhemmat????

Vierailija
9/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimääräinen perimysjärjestys rakentuu verisukulaisuuden osoittaman läheisyyden varaan. Lähinnä saavat perinnön rintaperilliset ja kukin lapsista saa yhtä suuren suhteellisen osan perinnöstä. Milloin joku lapsista on kuollut, tulevat kuolleen lapsen jälkeläiset hänen osuuttaan jakamaan. Jos perittävä oli naimisissa eikä häneltä ole jäänyt rintaperillistä, menee jäämistö eloonjääneelle puolisolle. Myös rekisteröidyssä parisuhteessa eläneet rinnastetaan laissa aviopuolisoihin. Lisäksi on syytä mainita, ettei avopuolisolla ole lain mukaan oikeutta perintöön. Perittävä on tietysti voinut määrätä jäämistöstä avopuolison hyväksi testamentilla. Jollei perittävältä ole jäänyt aviopuolisoa tai rintaperillistä, saavat hänen isänsä ja äitinsä kumpainenkin puolet perinnöstä.

Vierailija
10/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole rintaperillisiä eli niitä lapsia.

Mutta kun leskikin joskus kuolee lapsettomana, pääsevät hänen puolisonsa sukulaiset perimään ensinkuollutta eli silloin se appi voi ottaa osansa.

Vierailija
11/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko voi häätää mua ulos kodistani?

Vierailija
12/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko voi häätää mua ulos kodistani?

Vierailija
13/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino taata appiukon ulkoistaminen on keskinäinen testamentti.Maksaa ammattilaisen tekemänä ehkä jopa 90€

Vierailija
14/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Puoliso ei peri ilman testamenttiä. Vaan lapsettoman parin ollessa, perintö menee kuolleen vanhemmille. Jos vanhemmat kuolleet, niin heidän perikunta (eli lapset, eli kuolleen sisarukset)

jos vainajalla ei ole lapsia, niin puoliso perii.

Vierailija
15/15 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopari perii toisensa, idiootti.

Naimisissa olevien henkilöiden omaisuuteen ei ole asiaa vanhemmilla tai sisaruksilla jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi