Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vanhemmat antavat rahaa aikuisille lapsilleen

Vierailija
28.02.2011 |

Olen kateellinen: Äitini vähän väliä ostaa siskoni lapselle kaikenlaista: Turvaistuimista toppapukuihin. Lisäksi kustantaa muitakin siskon perheen menoja. Mutta meille ei mitään. Siskon perheen tulot ovat meidän tuloja pienemmät, mutta mielestäni vanhempien pitäisi kohdella samalla tavalla lapsiaan, vaikka olisivatkin aikuisia. Olen puhunut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika tasapuolinen saa olla. Minä ja veli saatiin kumpikin vanhemmilta koko opiskeluaika vuokrarahat. Asunnot oli suunnilleen samaa tasoa. Olisiko se sitten ollut reilua, että vain minä olisin saanut nuo vuokrat, kun veli kävi opintojen ohessa koko ajan osa-aikatyössä, joten hän olisi pystynyt maksamaan vuokran ilman vanhempien avustustakin. Mun vanhemmat ainakin maksoi silti pikkuveljen vuokran ja perustelivat sitä sillä, että "niin me maksettiin sullekin". Ja minusta tuo oli ihan oikein. Veljen elintaso opiskeluaikana oli paljon parempi, mutta se oli hänen omaa ansiotaan.

Vierailija
2/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskoille syydetään rahaa ja apua, minun puolellani pikkusiskolleni. Meiltä ruikutetaan rahaa ja syyllistetään kun emme "auta" ja "jaa".

Käytännössä ihminen siis palkitaan laiskuudesta ja saamattomuudesta! Ja ahkeraa ja fiksua rangaistaan. To-del-la kannustavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskoille syydetään rahaa ja apua, minun puolellani pikkusiskolleni. Meiltä ruikutetaan rahaa ja syyllistetään kun emme "auta" ja "jaa".

Käytännössä ihminen siis palkitaan laiskuudesta ja saamattomuudesta! Ja ahkeraa ja fiksua rangaistaan. To-del-la kannustavaa...

Vierailija
4/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa.

Sinä olet vain kateellinen ja itsekäs.

Vierailija
5/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat tehdä omilla rahoillaan ihan mitä haluavat aivan kuten sinäkin voit.

Vierailija
6/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

holhouksenalaisiksi ja niiden rahat Palsta Mammojen käyttöön (palstalaisten siskoille ja veljille ei senttiäkään, nih!)

Vierailija
7/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille lapsille pitäisi olla tasapuolinen. Tosin olen miettinyt että jos joku meidän 3sta lapsesta aikanaan olisi paljon pienituloisempi kun 2 muuta lasta, auttaisinko tätä yhtä enemmän rahallisesti. en tiedä?

Vierailija
8/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on selainen tilanne, etta vanhempani tukevat siskoani taloudellisesti paljon enemman kuin minua. Minua tama ei haittaa yhtaan. Siskoni on juuri eronnut ja 3 lapsen yh.

Han kay kokopaivatoissa, mutta tiedan etta taloudellisesti on tiukkaa.

Olen iloinen , etta vahnempani tukevat siskoani, kun han talla hetkella selkeasti tukea tarvitsee.

Itsellani ei ole talla hetkella taloudellisia vaikeuksia, mutta tiedan etta jos olisi vanhempani varmasti tukisivat myos minua.

Vierailija
9/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivat vanhemmat sulla.

Vierailija
10/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kummallekin lapselle on tarjottu samat resurssit elämään, niin miksi rangaistaan sitä, joka on ollut ahkerampi? En tietenkään tarkoita, että toisen perheen pitää kuolla vaikka nälkään, jos ei anna kummallekin, mutta onhan se epäoikeudenmukaista rangaista sitä, joka yrittää ja tekee. Sitähän se rankaisu on, kun toiselle annetaan tasoitus sitten omasta pussista.

Olen läheltä seurannut näitä tapauksia ja on ne epäoikeudenmukaisia. Isäni veli on insinööri (tai eläkkeellä jo) ja vaimonsa patalaiska kotirouva. Mun isä taas opettaja ja äitikin opettaja. Jos me mentiin vaikka Espanjan matkalle, piti mummun heti antaa veljen perheelle matkarahat. Tuntui joskus aika epäoikeudenmukaiselta. Olisi varmaan äitikin päässyt helpommalla, kun olisi jäänyt kotiin ja laittanut mummun maksamaan meidän reissut.

Teistä, jotka olette koko ikänne olleet käsi toisen pussilla tämä tuntuu varmaan oudolta, mutta ymmärrän ap:n pointin. Vanhempien tehtävä ei ole toimia sosiaalitoimistona vaan olla oikeudenmukaisia. Oikeudenmukaista on antaa kummallekin lapselle sama.

Vierailija
11/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni lapsia. Siskoni on eronnut ja lapset näkevät harvoin isää. Kaikki lomat suunnitellaan siskon lapsien mukaan ja järkätään heille tekemistä. Erosta on kuitenkin jo vuosia. Minun lapsiani tuskin näkevät kun, heillä on ihana isä ja meillä on rahaakin niin meitä ei tarvi sääliä.

Vierailija
12/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät vanhempiensa rahoja ominaan. Saa se isä tai äiti antaa rahansa vaikka kissatalolle, jos siltä tuntuu, ei se ole palsta mammalta pois.

Vierailija
13/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni lapsia. Siskoni on eronnut ja lapset näkevät harvoin isää. Kaikki lomat suunnitellaan siskon lapsien mukaan ja järkätään heille tekemistä. Erosta on kuitenkin jo vuosia. Minun lapsiani tuskin näkevät kun, heillä on ihana isä ja meillä on rahaakin niin meitä ei tarvi sääliä.

Kurjaa, että olet noin katkera. Suosittelisin, että juttelet avoimesti tuntemuksistasi vahnemmillesi. Siis siitä miltä sinusta tuntuu, ilman syyttelyä. Uskoisin, että se voisi auttaa.

Viestisi perusteella nimittäin on mahdotonta sanoa, toimivatko vanhempasi jotenkin todella epäreilusti, vai tuntuuko sinusta vain siltä.

Vierailija
14/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanteessa tarvitsee sääliä? Kehtaa vielä ruikuttaa siitä jossain palstalla. Huhhuh!

Vierailija
15/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole, niin ei voi mitään..

Vierailija
16/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa hänen perheelleen, eikä takuulla välittäisi siskostaan paskaakaan.

Vierailija
17/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasapuolinen pitää olla.

Mutta tasapuolisuus ei välttämättä tarkoita sitä, etta kaikki aikuiset lapset saavan aina saman asian tai rahaa tms.. vaan että kaikkia autetaan tasapuolisesti kun tarvetta tulee.

Minulla on kaksi lasta- 6 v ja 8v. Jos esim. 8v tarvitsee uudet talvikengät , mutta 6v ei tarvitse, niin ostan kengät tosiaan vaan sille 8 vuotiaalle, enkä suinkaan molemmille ollakseni tasapuolinen. Se 6 v saa kengat sitten kuin tarvitsee .

Sama juttu pätee mielestäni aikuisena, autetaan kun apua tarvitaan tasapuolisesti, mutta se tarvittava apu voi olla monenlaista ja avuntarve tulee aikuisillekin lapsille eri aikaan.

Vierailija
18/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille rahaa

Vierailija
19/25 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on toisella kolme lasta ja toisella ei yhtään, niin mikä on tasapuolista?

Vierailija
20/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, ymmärrän että haluavat lahjoa lapsenlapsia. Mutta jos ap:lla on lapsia, niin sitten ovat kyllä minustakin epäreiluja. Serkukset jossain kohtaa huomaavat että mummo ostaa noille mutta ei meille.

Toisaalta, miksi ap haluaisit äitisi maksavan tavaroita joihin itselläsi on varaa? Ja haluatko että siskon lapset ovat ilman vaatteita/huonoissa vaatteissa koska heillä ei ole rahaa?