Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vanhemmat antavat rahaa aikuisille lapsilleen

Vierailija
28.02.2011 |

Olen kateellinen: Äitini vähän väliä ostaa siskoni lapselle kaikenlaista: Turvaistuimista toppapukuihin. Lisäksi kustantaa muitakin siskon perheen menoja. Mutta meille ei mitään. Siskon perheen tulot ovat meidän tuloja pienemmät, mutta mielestäni vanhempien pitäisi kohdella samalla tavalla lapsiaan, vaikka olisivatkin aikuisia. Olen puhunut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita sitä, että sisaruksille jaetaan viivottimen kanssa samanlainen summa rahaa.

Vaan että silloin, kun on tarvetta, niin autetaan lapsia, mikäli se vanhempien tilanteessa on mahdollista. Mun sisarusten kanssa on mennyt näin, elämäntilanteen mukaan vanhemmat on auttaneet huonoimman ajan yli. Ja kaikilla on ollut vähintään opiskeluaika sellaista.

Sitten, jos olisi yksi, jota aina autettaisiin tilanteesta huolimatta, niin ymmärtäisin valituksen epätasa-arvosta. Ja vaikka se tilanne ottaisi muakin päähän todella paljon, niin ne ois kuitenkin vanhempien rahoja käyttää miten he tahtoo.

Vierailija
22/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten isovanhemmat auttavat eniten niitä rikkaimpia lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Ihailevat kai niin kovin heitä. Tavaran ja työn ja hoitoavun muodssa.

Meillä myös mies osallistuu tasapuolisesti ja on ok isä. Jos hän tekisi pitkää päivää ja olisimme näi nnollen rikkaita joilla mammonaa ja varaa mökkeihin ja autoihin, ehkä meitäkin autettaisiin? Nyt emme tarvitse mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsilla on ok isä, eivät tarvitse isovanhempien mielestä isovanhempia.

Näillä toisilla on myös ok isä, mutta enemmän rahan perään kuin lasetnsa. Onhan se helppoa tehdä töitä, kun mummot tekevät kotityöt ja lastenhoitotyöt.

Vierailija
24/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitini tukee pienituloista veljeäni taloudellisesti.

Itse en taloudellisa tukea tarvitse, mutta toisinaan tarvitsen hoitoapua. Esim. lasten sairastuessa. Äitini tuleekin mielellään hoitamaan lapsiani tarvittaessa.

Mielestäni tämä on tasapuolista kohtelua. Kumpikin lapsi saa sitä tukea mitä tarvitsee.

Vierailija
25/25 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitini tukee pienituloista veljeäni taloudellisesti. Itse en taloudellisa tukea tarvitse, mutta toisinaan tarvitsen hoitoapua. Esim. lasten sairastuessa. Äitini tuleekin mielellään hoitamaan lapsiani tarvittaessa. Mielestäni tämä on tasapuolista kohtelua. Kumpikin lapsi saa sitä tukea mitä tarvitsee.

Meillä kaikilla sisaruksilla ja miehen sisaruksilla on perhe. Mutta vain osa saa kaiken. Hoitoavun ja taloudellisen avun.