Järkyttävää olla läski!
En todellakaan kuvitellut koskaan tulevani läskiksi. Olen aina ollut "tavallinen", en lihava enkä laiha, bmi n. 22. Ekan raskauden aikana tuli painoa 20 kg, mutta sain laihdutettua sen pois ja enemmänkin vuodessa. Nyt toisen raskauden jälkeen painoa on edelleen liikaa enkä saa itseeni minkäänlaista otetta. Ja lapsi on sentään jo 3-vuotias. Voin todella huonosti, en halua mennä mihinkään juhliin tai viihteelle, töissä käyminenkin on tuskaa, kun ei huvita mennä vaateostoksille ja kuljen vanhoissa retkuissa. En ymmärrä itseäni, tiedän että elämäni olisi paljon helpompaa hoikempana, mutta en vain saa laihdutettua. Tuntuu, että elämäni pyörii vain tämän asian ympärillä, vaikka tiedän kyllä, että paino ei merkitse kaikkea. Aloitan laihdutuskuurin joka päivä ja puolen päivän jälkeen jo lopetan. En ole edes mikään valtava valas, hiukan ylipainoinen vaan (162/66), mutta en voi hyväksyä itseäni tällaisena. Haluaisin muuttaa autiolle saarelle pariksi kuukaudeksi, että en kerta kaikkiaan voisi syödä. Auttaisiko tähän joku terapia vai mitä voin itselleni tehdä? Näinkään en voi elää tai eristäydyn kohta kaikesta. Liikuntaakin harrastan 4 tuntia viikossa, mutta syömisestähän tämä on kiinni.
Kommentit (3)
Mä olen saman pituinen kuin sinä ja painan nyt viimeisilläni raskaana pari kiloa vähemmän.
ja näytät varmasti hoikalta silloin. Turhaan sä kyllä heittelet päällesi tuhkaa ja säkkiä..näytät varmaan ihan hyvältä ja naiselliselta. Oletko vähän sairastunut naistenlehtien 0-koko-juttuihin?
Mulle kävi kuten sulle, 20 kiloa per muksu - mutta ne ei lähteneet pois.
Mulla on painoa nyt karmeat 98 kiloa, niin että hiukan hikotuttaa toi eka kommentti...
Mulla ei kestä nivelet, selässä on pahat kulumat ja lapsuudesta perintönä lievä skolioosi, kohta varmaan toppaa haimakin. Laihdutan ilmaisessa Kiloklubissa yksinkertaisesti kirjaamalla päivän syömiseni ylös ja lopetan mussutuksen kello 21. Aloitin tammikuun 1. päivä ja olen laihtunut nyt 11 kiloa. Aloitan huhtikuussa puolen vuoden vuorotteluvapaan, aikomuksena hoitaa sinä aikana vaakaan lukema, joka alkaa seiskalla tai kutosella. Arvelen, että en syksyllä enää voi lasketella mäkeä kuin lumipallo.
Laihtumiseen ei auta muu kuin syömisen vahtiminen. (Liikuntakaan ei auta. Minä rakastan uintia ja pyöräilyä) Ensin pitäisi tietää, mikä menee ruokavaliossasi pieleen. Kiloklubissa voisit vähän itse valvoa asiaa.
Mulla se näkyi olevan roskaruoka, jota mies kantaa kotiin. On ollut melkoista kädenvääntöä, että mä en syö enää keksejä, pitsaa, lihapiirakoita enkä hampurilaisia.
pidempi ja painan 50 kiloa. Kauheaa olisi kantaa noin paljoa lisäkiloja.
Mutta mitä tulee laihdutukseen, niin en tiedä, miten onnistuisi kun en ole koskaan itseäni lihottanutkaan (3 lasta). Jos vain auttaa, niin se on ihan oikeasti totta, että elämä on parempaa hoikkana, kun vaatteet istuu, ei tarvitse häpeillä itseään, ei olla kömpelö eikä läskimakkarat taitu vyötäröllä kun istuu jne.