Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää äitini ja veljeni käytös!!! *purkaus*

Vierailija
28.02.2011 |

äitini piti tulla lapsenvahdiksi isommille (4 ja 6v), kun menen kuopuksen kanssa lääkäriin, niin soitti sitten kasilta aamulla, että meneekin veljelleni, kun veljenpoika (10v) oli soittanut, ettei halua olla yksin ja mummo ei nyt sitten ollut osannut sanoa mitään kuin, että no mummo tulee!!

Ja kun olisi edes ainut kerta, mutta ei, kun kaikki lomat mitä koululaisilla on, niin äitini ravaa hoitamassa 10- ja 8-vuotiaita, kun eivät halua olla yksin. Veljeni ja vaimonsa molemmat yrittäjiä ja eivät edes viitsi järjestää lapsille leirejä tai muuta, kun teitävät, että mummo tulee, kun lapsi soittaa. Kälylläni on nyt vielä todella hiljaista töissä, niin ehtisi olla lastensa kanssa, mutta ei viitsi. Viime kesänä ärähdin asiasta, kun mummo oli luvannut pojalleni monta kertaa, että ensi viikolla mennään sinne ja tänne ja joka kerta homma peruuntui, niin sitten kerran sanoin äitini taas luvatessa jotain, että älä tee lupauksia, joita et pidä, kun siitä tulee sitten turhaa harmitusta meille.

Tämä ei vaan tule koskaan muuttumaan, nään jo sieluni silmin, että veljeni lapset pompottavat mummoa aina halutessaan olivat ties minkä ikäisiä...ja arvatkaa kuka se on, joka sitten huolehtii äidistä hänen vanhetessaan? Niin, ei ainakaan veljeni...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Ehkä kannattais miettiä miten olet äitiäsi kohdellut.

Vierailija
2/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaset ihmiset täällä vastaa? Aina jaksaa hämmästyttää tämä empatian määrä tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kilttinä aina antanut olla ja niellyt tilanteen. Se ei kannata, ahneet vievät aina kaiken ja osaavat kyllä tarvittaessa esittää reppanaa, sillä yrittäjä on yrittäjä -aina. Ts. euron on paras olla omassa lompakossa. Leirit maksaisivat.. Unohda äitisi, unohda veljesi. Älä aina vastaa heidän soittoihin, älä kutsu luoksesi. Äläkä välttämättä mene vaikka kutsuttaisiinkin. Nyt sä sanot että sun lapses kärsivät kun ei ole mummoa. Ehkä vähän, mutta tosi vähn verrattuna ainaisiin pettymyksiin. Näytä että olet aikuinen ja elät omaa elämääsi. Kun tarvitset lastenhoitajaa turvaudu muihin kuin äitiisi. Ole kaverille joskus vahtina niin voit sitten pyytää häneltä vastapalevlusta, niin se homma menee. Ja äiti saa sityten vanhana ostaa niitä hoitajapalveluita..

Vierailija
4/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jösses mikä tilanne. Mä olisin varmaan sanonu tossa vaiheessa mummolle seuraavan kerran kun on tulossa kylään ettei tartte tulla. Menköön hyysäämään poikansa lapsia. On se aika perseestä kun mummo lupailee (ja vielä lapselle) ja sitten ei pidä lupauksiaan. Ja informoisin myös hyvin selvästi että jos mummo joskus tarvitsee omaishoitajaa niin voi sitten soitella pojallensa kun selvästi on niin lämpimät välit hänen kanssaan.

Vierailija
5/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ainakaan huonommin kuin veljeni, mutta jostain syystä se veli on voittanut aina meidät tytöt. Ehkäpä minä pääsen sitten kysymään äidältäni asiaa, kun vaihdan hänen vaippojaan vanhainkodissa, jossa en usko veljeäni näkevän.

Halusin nyt vain purkaa pahaa oloani ja pettymystä, sori jos pilasin sun päivän. Toivottavasti sinä olet kohdellut vanhempiasi hyvin, vastauksestasi päätellen toivon, että metsä vastaa myös sinulle ansaitsemallasi tavalla!

Kiitos muille vastaajille :)

Vierailija
6/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt loppui, mutta sitten kun aikaa kuluu, niin annan taas periksi. Lisäksi vuoden vaihteessa sain tietää miehen siskon sairastavan syöpää, niin se on jotenkin vaikuttanut ajatusmaailmaani niin, että haluaisin pitää hyvät välit kaikkiin, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Enkä pysty kylmettämään itseäni äitiä kohtaan, veljeäni kyllä, mutta en äitiäni...koska lopulta hänellä ei sitten ole ketään muuta.

ap

Vierailija
7/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pysty kylmettämään itseäni äitiä kohtaan, veljeäni kyllä, mutta en äitiäni...koska lopulta hänellä ei sitten ole ketään muuta.

ap

Vierailija
8/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt loppui, mutta sitten kun aikaa kuluu, niin annan taas periksi. Lisäksi vuoden vaihteessa sain tietää miehen siskon sairastavan syöpää, niin se on jotenkin vaikuttanut ajatusmaailmaani niin, että haluaisin pitää hyvät välit kaikkiin, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

ap

Minä arvostan myös kiltteyttä ja yritän olla riitelemättä ihmisten kanssa. Joskus siitä kieltämättä seuraa se, että muut kuvittelevat voivansa kohdella miten vain kun en ihan vähästä ala sanoa takas.

On tottakai tärkeää ossta pitää puolensa, niin ettei kukaan pääse oikeasti loukkaamaan tai käyttämään hyväksi. Ja äitinä pitää tietysti myös uskaltaa tarvittaessa pitää lasten puolia.

Noin yleisesti kuitenkin ajattelen, että kiltteys on vahvuutta. En arvosta kovin korkealle ihmisiä jotka eivät voi koskaan joustaa ja joiden pitää aina kertoa negatiiviset mielipiteensä suoraan. Sanovat sitä rehellisyydeksi, mutta enpä olis ihan varma onko se se perimmäinen vaikutin...

Itse olen ajatellut niin, että mulla on asiat hyvin kun mun ei tarvitse olla ilkeä tai riitaisa. Mulla on siis varaa antaa joskus jonkun asian mennä toisesta korvasta ulos, tai antaa joskus periksi kiukuttelijoille. Ja jotenkin uskon myös karman lakiin :)

Tsemppiä ap. Tosi kurjasti käyttäytyvä äiti sulla. Yritä pitää huoli siitä, ettei pääse loukkaamaan lapsiasi tai ettei heille tule kuvaa että ovat vähemmän tärkeitä. Muuta tuskin voit tehdä. Tai voit tietysti yrittää puhua äidillesi, mutta jos käyttäytyy noin niin en usko että puhe auttaa.

Vierailija
9/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voikko tämä olla tottakaan? Aika outo äiti sinulla kyllä... Miksi ihmeessä ei sitten ottanut veljesi lapsia teille siksi aikaa, kun käyt lääkärissä? Tai mennyt sen sun reissun jälkeen niille... Minä kyllä sanoisin jos mun äiti tekis tommoset temput.

Vierailija
10/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin asian puheeksi äitini kanssa asiallisesti. Hyvä että olet jo kerran hänelle sanonut, mutta voisit vielä jutella napakasti mutta ystävällisesti. Älä vedä lastenhoitokorttia pöytään vaan sano että et halua tuottaa lapsillesi jatkuvia tahallaan tuotetuja pettymyksiä. Ja lapset todellakin vaistoavat sen jos heistä ei pidetä yhtä paljon kuin muista serkuksista, varsinkin kun ikää tulee lisää. En tarkoita etteikö lapsen pitäisi sietää pettymyksiä mutta katteettomia lupauksia ei tarvitse sietää.

Uhkailu ei varmastikaan kannata mutta voisit ehkä silti kysyä äidiltäsi, haluaako hän että lapsesi eivät muutaman vuoden päästä enää suostu edes vierailemaan mummolassa? Niin siinä nimittäin saattaa käydä kun lapset tarpeeksi monta kertaa pettyvät.

Vierailija
11/11 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo sanasi ja 11 taidan tehdä juuri niin kuin neuvoit ja puhua äidin kanssa kunnolla. Toisaalta tiedän miksi äitini käyttäytyy näin veljen lapsia kohtaan - äitini ei kestä sitä kasvatustyyliä ja "vapautta", joita veljeni ja kälyni lapsille antavat ja äiti yrittää varmasti omalla käytöksellään parantaa lasten oloja ja luulen, että ajan myötä äiti on ajatellut minun kestävän ja hyväksyvän asian...yritän nyt ottaa asian puheeksi ja kiitos kun sain purkaa tänne oloani, mies ainakin on onnlellinen, kun en kippaa tätä kaikkea heti hänen niskoilleen, kun tulee töistä kotiin :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan