Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murehdin jo valvomiseen ja itkemiseen asti tulevaa kesää :´´(

Vierailija
28.02.2011 |

Hirveä dilemma kun olisi todella tarvetta työsuhteeni jatkumiselle edes kesäkuun ajaksi vielä, mutta missäs lapset sitten ovat?? mies ei voi koko kesäkuuta pitää lomaa työnsä luonteen ja pienen tiimin vuoksi, minä olisin töissä ja lapset ovat siis nyt 1-ja 3-luokalla.

Ainoa erittäin hyvä ja läheinen naapuri jolla lapsiemme parhaat kaverit lapsina, muuttavat pian jonkin matkan päähän eikä sekään olisi sanottua että voisivat olla edes viikkoa yhdessä vaikka äitinsä onkin kotona.

Mummoja, vaareja, sukulaisia, kummeja tms ei ole käytössä kuten ei koskaan muulloinkaan.

Leiristä en tiedä, tuossa 5km päässä on eräällä koululla ollut hyvä leiri klo9-15 mutta pääsiskö lapset samalle leirille (+kustantaisi 400e) ja mites kuljetus koska meillä yhteinen työmatka ja työaikani on klo8-15.40

Ja eipä se leirikaan kattaisi kuin sen 1vkon tuosta kesäkuusta.

Tiedän että tämä purkaukseni ärsyttää joitakin täällä mutta en kaipaa nyt ilkeilyä, tämä on oikeasti juuri noin paha tilanne joten koetapa ennen ilkeilyäsi miettiä miltä itsestäsi tuntuisi tässä tilanteessa, on aika helvetin epätoivoinen olotila:´´(

Sitä en edes jaksa nyt miettiä miten jaksan taas uuden työpaikan hakua ja itseni siihen myymistä jos ei nyk työni jatku elo-syyskuussa, vuosien ajan tätäkin epävarmuutta jo jatkunut.

Kai ne sitten olisi juuri 8v täyttänyt ja 9½v kaksin kaikki päivät, kamala ajatus sekin mutta...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina kesät kotona.(ei en ole ope enkä kouluavustaja) Syksllä on aina löytynyt jotain töitä. Aina palkka ei ole ollut hyvä, mutta olen kokenut, että on se sen arvoista kun saa olla ilman lastenhoito huolia. Tätä olen jatkanut kohta 15v ja olen hyvin tyytyväinen. Joskus jos on ollut kesän ylittävä työsopimus niin olen ollut palkattomalla vapaalla. Ikinä ei ole ongelmia ollut. Naapurien lapsia en periaatteessa enää vahdi. Aluksi tein sitä hyvähyvyyttäni, mutta haukut saa ilmankin(väärää ruokaa, liian tiukat säännöt, olimme itsekkäitä kun emme kustantaneet naapurin lasten huvipuistolippuja-emme olleet luvanneet ottaa heitä mukaan)

Toki olen joskus naapuriin poliisit ja palokunnan soittanut, mutta siihen se jää

Vierailija
22/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä nyt useampi kuin yksi leirien järjestäjä? Entäs kerhot, päiväleirit, seurakunta, MLL, leiri.fi jne. Hyviä ehdotuksia tullut monelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muodostuu siitä että olen vuodesta toiseen 3kk työttömänä. Puhumattakaan siitä ainaisesta paperirumbasta ja työkkärissä ravaamisesta asiaan liittyen yms mikä tosin on ollut jokavuotinen "ilo" heinä-ja elokuun suhteen jo yli 6v ajan.

Meidän taloutemme kun ei salli sitäkään että pistäisimme sen muun vuoden rahaa sivuun kesää varten, kaikki menee mitä tulee eikä siis edes osteta alkoholia, tupakkaa tms.

ap

olen aina kesät kotona.(ei en ole ope enkä kouluavustaja) Syksllä on aina löytynyt jotain töitä. Aina palkka ei ole ollut hyvä, mutta olen kokenut, että on se sen arvoista kun saa olla ilman lastenhoito huolia. Tätä olen jatkanut kohta 15v ja olen hyvin tyytyväinen. Joskus jos on ollut kesän ylittävä työsopimus niin olen ollut palkattomalla vapaalla. Ikinä ei ole ongelmia ollut. Naapurien lapsia en periaatteessa enää vahdi. Aluksi tein sitä hyvähyvyyttäni, mutta haukut saa ilmankin(väärää ruokaa, liian tiukat säännöt, olimme itsekkäitä kun emme kustantaneet naapurin lasten huvipuistolippuja-emme olleet luvanneet ottaa heitä mukaan)

Toki olen joskus naapuriin poliisit ja palokunnan soittanut, mutta siihen se jää

Vierailija
24/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoja ei tunnu alueella olevan kuin tuo 1 jota ei nyt siis järjestetäkään, muut kerhot ovat alle kouluikäisille ns perhekerhoja.

Minnekään kauemmaksi ympäri vuorokauden kestäville leireille muksut eivät vielä koe olevansa halukkaita, varsinkaan tuo 1-luokkalainen.

ap

Kai siellä nyt useampi kuin yksi leirien järjestäjä? Entäs kerhot, päiväleirit, seurakunta, MLL, leiri.fi jne. Hyviä ehdotuksia tullut monelta.

Vierailija
25/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voitte jonkun toisen perheen kanssa yhdessä palkata teinin olemaan lasten kanssa 4t/pv. Tai sitten ihan vaan teidän perhe voi palkata.

Vierailija
26/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaatte lapsenvahdin.

Vai oliko tarkoituksesi kysellä, kuka hoitaisi lapsesi ILMAISEKSI?

Vierailija
27/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulle ei käy tuo teinin palkkaaminen hoitajaksi? Vastaa please!

Vierailija
28/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sulle ei käy tuo teinin palkkaaminen hoitajaksi? Vastaa please!

AP:n unohtui sanoa ettei halua maksaa mitään ylimääräistä kenellekään lastensa hoitamisesta. No, jos asenne on tuo, niin sitten pitää vaan jäädä töistä pois. Jos ap ei itse suostu hoitamaan lapsiaan, miksi hän kuvittelee että joku muu tekisi sen ja vielä ILMAISEKSI.....

Vierailija
29/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu vinkit kelpaavan

Vierailija
30/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoja, vaareja, sukulaisia, kummeja tms ei ole käytössä kuten ei koskaan muulloinkaan.

Olette kumpikin ainoita lapsia joiden vanhemmat ovat kuolleet tai erittöin iäkkäitä? Sukunne ei ole kuulunut kirkkoon moneen sukupolveen ja myöskin vanhempanne ovat ainoita lapsia? Eikö teillä ole yhtään ystäväperhettä edes millään muulla paikkakunnalla jonka kanssa voisitte yrittää yhdessä sumplia hoitojaksoja?

Vierailija
31/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan työaikaa päivässä on noin 4 tuntia. Viikon ovat isänsä kanssa ja viikon keskenään tai sovitusti kavereilla (ethän oleta, että joku kotona oleva äiti hoitaa lapsesi ilmaiseksi, jos et itsekään suostu palkastasi edes omien lastesi vuoksi luopumaan?)

Vierailija
32/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo isot lapset, he eivät tarvitse jokahetkistä valvontaa ja osaavat ruuankin lämmittää mikrossa.

Sulla on ruhtinaallisesti aikaa etsiä luotettava hoitaja kesäksi. Eläkeläismummo tai opiskelija varmasti ottaa noin helpon työn.

Relaa. Ja muista, KAIKKI muutkin joutuvat miettimään lasten kesähoidon, ihan kaikki.

Vierailija
33/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesätöidensaanti joten palkkaa joku nuori. mutta ei nekään ilmaiseksi tule. oiskohan MLL palkka 8 euroa tunti mutta koska kyse viikosta tai kahdesta niin neuvottele hinta. könttäsumma.

Vierailija
34/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama tilanne.

Laitoin paikallisen terveysaseman seinälle, päiväkotiin, kaupan seinälle ja otin yhteyttä paikalliseen marttayhdistykseen ja nuorsiotoimeen.

Nyt yksi mummo 68v on ilmoittanut olevansa vapaa kesällä kesäkuussa eli lapset saavat nukkua kotona pitkään, ja osaavat syödä aamupalan. Sitten voivat mennä mummon luo tai mummo tulla meille.

Heinäkuussa nuoristoimen puolelta sain yhden nuorisoohjaajaksi opiskelevan katsomaan lapsia 4h päivässämeille.

Vierailija
35/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei ole yh, mutta voihan se muillekin tehdä tiukkaa maksaa kuukaudeksi lastenhoitaja! Kallista on..

onneksi ei ole enää sitä ongelmaa!!!

Vierailija
36/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en luonnollisesti ilmaiseksi. Eli valitettavasti jos et ole valmis mitään maksamaan, joutuvat lapset olemaan keskenään.

Kyllä kaikki leirit yleensä jotain maksaa.

Vierailija
37/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko provo vai voiku joku nykyään olla noin tollo

haloooooo

ei tääl pääkaupunkiseudulla ole edes kouluikäisille mitää hoitoa, edes koulupäivän jälkeenn, mun lapsi joulukuussa syntynyt ja siis ekalle mennessä oli 6,5v

ja ei mitääääään hoitoa koulun jälkeen

kai nyt kaks isoo koululaista pärjää keskenään, ekös nuo ole normaali koulupäivänkin jälkeen ihan vaan keskenään???

johan noilla on seuraaa toisistaan

jos ei , niin sitten palkkaan teinin jokuseks tunnils, lapsesi nukkuu todennäköisesti myöhään, joten seuraa vailla ovat vain sen keskipäivän, eli noin 4 tuntia palkkaa teinille on noin 32 e

ja koska lapsesi noin vanhoja, niin tuskin työ kovan kummosta, joten halvemmallakin löytyy teinejä varmasti

turhaa siis itket ja valitat ap, kokoa itsesi tai hae apua mielenterveystoimistosta

Vierailija
38/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin oikein ap, olet työttömänä heinä-elokuun? Laita ilmoitustaululle tms. lappu, että joku perhe hoitaisi teidän lapsia kesäkuussa ja sinä vastaavasti heidän lapsia heinä- tai elokuussa?

Vierailija
39/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tarjoutua hoitajaksi edullisesti.

Vierailija
40/61 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat kaapiin valmiiksi. videoita askartelu juttuja, kirjoja, pelejä ja tietenkin kännykkä. Miksi ton ikäiset eivät pärjäisi? Vai kuljetko heidän perässään aina ja kaikkialla?