G: Olisiko sinulla varaa asua nykyisessä kodissasi, jos miehesi kuolisi?
Kommentit (24)
minkäälaista taloudellista huolta, sillä ei ole enää vuosiin ollut velkaa ja säästöjä on paljon. ainut ongelma olisi tämä puulämmitteinen talo eli pitäisi keksiä uusi lämmitysmuoto
ja minä muuttaisin johonkin sijoitusasunnoistani.
saisin maksettua lainan pois. Samoin mieheni voisi halutessaan kuoltuani käyttää henkivakuutusrahat lainan maksuun.
koska olen opiskelija. Joutuisin todennäköisesti muuttamaan sukulaisten luo, jos niin kävisi.
Pystyn kevyesti hoitamaan asumiskulut, mutta sitä voisi sitten miettiä olisiko mitään järkeä asua näin isossa asunnossa.
mutta todellakaan en tähän haluaisi jäädä
Pihatöitäkään en yksin pystyisi tekemään. Myydä pitäisi.
tosin sit pitäis kyllä kulutusta laskea. Harrastuksia ja muita menoja karsia.
Asuntolainaa on jäljellä vielä 130 000€ joten pitäisi lainanlyhennystä pienentää.
Olen opiskelija, mutta enää vuosi jäljellä. Lainaa on jotain 80 t€ ja säästöjä + miehen vakuutus tekee sen verran että ehtisin valmistua ja mennä johonkin töihin.
Mutta pakko olisi jotenkin selvitä, sillä ei ole sellaista vaihtoehtoa, että muualle muutettaisi. Henkivakuutus menisi varmaan kokonaan lainanmaksuun, mikä olisi siitä huono juttu, että sitä tarvittaisi siinä tilanteessa varmasti muuhunkin.
No joo, oon miehelle kyllä sanonut moneen kertaan, että sen pitäisi ottaa itselle lisävakuutus. Ja meillä puuttuu vielä hallintaoikeustestamenttikin, siitä on vain puhuttu syksystä asti, mutta kun kaikki hommat roikkuu, niin nämä myös.
ellen pystyisi neuvottelemaan lainanmaksuaikataulua uudelleen.
Tosin tuskin jäisin yksin lasten kanssa isoon omakotitaloon, kun siinä on aina puuhaa, vaikka uusi talo onkin.
Tuskin siis jaksaisin yksin huolehtia talosta kaikkien muiden pakollisten hommien lisäksi.
Joka ei sivota mihinkään oikeeseen rahojaan!
Vakuutusrahoilla sais maksettua velat pois - ja taitaisi tuota jäädä vielä säästöönkin.
Ihan pelkkien palkkatulojenkin perusteella, tietysti on myos vakuutus. Mutta jos ma kuolisin, miehella ei todennakoisesti olisi varaa asua tassa koska ma en saa pitka-aikaissairaana henkivakuutusta ja koska hanen palkkatulonsa ovat paljon pienemmat kuin mun. :-/
Joo. Miehelle ei ehkä olisi mahdollista jos meillä ei olisi mitään lainan takaisinmaksuvakuutuksia eikä henkivakuutuksia, mutta onneksi on.
Mutta talo jota alamme keväällä rakentamaan olisi minulle yksin liian arvokas.
jos työ ja palkka sama kuin nyt (pätkätyöläinen)
ja miehen henkivakuutus on 200 000 e. Toinen asia sitten on, jaksaisinko yksin hoitaa vanhaa taloa.
henkivakuutus toki auttaisi