JATKUVA hiiva raskausaikana! Onkohan tämä nyt enää edes normaalia????? Apuja kaivataan!
Mulla on ollut n. rv22 saakka lähes jatkuva hiivatulehdus. Canesten auttaa, mutta heti päivä pari kuurin loputtua alkaa taas hillitön kutina ja kirvely. Sanoin tästä neuvolassa, mutta sanoi vain, että jos Canesten auttaa niin sitä sitten. Itse nyt kuitenkin mietin, että onko jatkuvasta hiivalääkkeen käytöstä jo jotain haittaa??? Ja voisikohan tämä olla nyt jotain muuta kuin hiivaa? Nyt on menossa rv38 ja synnytyskin lähenee, voiko hiivatulehdus aiheuttaa synnytyksessä ongelmia tai synnytyksen jälkeen kun on mahdollisesti tikkejäkin...? Onko kellään kokemuksia tai tietoa?
Kommentit (15)
..Söin 3 tai 4 Canestan kuuria ja yritin aina olla lääkkeittä niin pitkään kuin mahdollista. Yritin myös karsia hiivat ja sokerit pois tai ihan minimiin, mutta mikään ei auttanut.
Kun vauva viimein syntyi, niin hiiva loppui siihen kertaheitolla, vaikka suklaata aloinkin taas syödä.
Nuo hiivatulehdukset johtuu siitä että raskaushormoni vaikuttaa emättimen pH arvoon ja sitä kautta ne hyvät bakteerit siellä ei ole tasapainossa joten tulehduksia tulee helposti.
Suosittelisin sinua kokeilemaan Vagi-C emätinpuikkoa joka on luonnontuote ja lähinnä C vitamiinia. Se on täysin turvallinen käyttää raskausaikana ja pitääkin ne hiivatulehdukset poissa, kun taas Canesten ei paranna tuota bakteerikasvustoa joten uudet tulehdukset tulee monesti perään. Uskon että löydät avun tuosta.
Tässä linkki tuosta, käyhän lukemassa:
http://www.apteekkituotteet.fi/Vagi-C-emaetinpuikko-6-kpl
Kannattaa saada tuo hoidettua ennen synnytystä. Voi olla todella tympeä sitten.
Lapselle tuosta ei mitään vaara ole, voi tosin saada kiusallisen sammaksen suuhunsa :/
Mutta se tosiaan voi tulla ilman hiivatulehdustakin.
Otin kaikkien raskauksien aikana gefilus-kapselin kerran päivässä ja vältyin hiivoilta.
en ottanut moisia lainkaan eikä silti ollut hiivaa. Ja söin paljon sokeria (tosin en koko raskautta) ja vehnää. Toisaalta en myöskään ollut juurikaan mieheni kanssa "silleen". Se kuulemma edesauttaa hiivatulehduksen saamista, jos ei käytä kumia.
Toisin sanoen hiivoilta välttyminen voi johtua myös geeneistä ja/tai tuurista eikä juuri gefiluksesta, vaikka miksei sitä voi kokeilla, jos hiivaa jo on.
en ottanut moisia lainkaan eikä silti ollut hiivaa. Ja söin paljon sokeria (tosin en koko raskautta) ja vehnää. Toisaalta en myöskään ollut juurikaan mieheni kanssa "silleen". Se kuulemma edesauttaa hiivatulehduksen saamista, jos ei käytä kumia.Toisin sanoen hiivoilta välttyminen voi johtua myös geeneistä ja/tai tuurista eikä juuri gefiluksesta, vaikka miksei sitä voi kokeilla, jos hiivaa jo on.
Jollakin voi olla yksi raskaus ettei tule ollenkaan ja toisessa taas tulee jatkuvasti.
gefilus-kapselin kerran päivässä ja vältyin hiivoilta.
onko teillä mieskin hoidettu? Meinaan, että jos ei ole hoidettu ja jos teillä on seksiä, niin mieshän tartuttaa sen sinuun takaisin joka kerta... Tämä on kai se yleisin syy noihin jatkuviin hiivoihin...
Sitten kiinnittäisi huomiota ruokavalioon. Noita maitohappobakteereita kannattaisi syödä. Lisäksi paljon hapanta (esim greippejä) Lisäksi sokerit pois, syöt jugurtit maustamattomana ja tietty valkoiset viljat pois. Näillä pystyy vaikuttamaan paljon.
elimistö on käymistilassa, eikä hiiva pääse pois. pitkä juttu, en kirjoita tänne mutta ota selvää. sellainen kuin hiivasyndrooma!
vk 31 ja jatkuvasti hiivaa :P
rupee niin kyrsii ja nauroinkin miehelle, et mitähän ne myyjätkin ajattelee apteekissa kun meikäläinen ramppaa siel jatkuvasti :D
huah.miten miestä voi hoitaa hiivalta??jos nyt vaan ihan kokeilis sitäkin? täytyypä hakea noita maitohappoja huomenna ja ruveta syömään.
.miten miestä voi hoitaa hiivalta??jos nyt vaan ihan kokeilis sitäkin? täytyypä hakea noita maitohappoja huomenna ja ruveta syömään.
ei tarvii sitä puikkoo tunkee mihinkään =)
Mulla ne ovat auttaneet, voi laittaa monta kertaa päivässä. Apteekista saa. Sitten on vielä ne lactal-tuubit.
Itse kärsin myös jatkuvasta hiivasta viimeisessä raskaudessa. Canestenista oli apua vain sen aikaa, kun sitä käytti. Gynekologi suositteli jättämään sokerin, hiivan ja vaaleat jauhot minimiin, syömään gefilusta ja kokeilemaan toisen merkkistä hiivalääkettä. Kokeilinkin sitten Gyno-Daktarinia, kolmen puikon pakkaus, ja se auttoi!! Ei enää hiiva vaivannut loppuraskauden aikana.
Mulla on se käsitys, että jos äidillä on hiiva synnytyksen aikana, niin se voi aiheuttaa vauvalle esim. silmätulehduksen. Varma en tästä ole, joten kannattaa kysyä neuvolasta.
melko moni raskauden aikana siitä kärsii. Itselläni auttoi ruokavalion muuttaminen niinkuin moni täällä siitä onkin jo maininnut. Kuten myös maitohappobakteerit on hyvä lisä.
Itselläni hiiva ärtyi joka kerta yhdynnän jälkeen vaikka miehellä ei hiivaa ollutkaan, limakalvot olivat vain sen verran herkät ja sperma altistaa hiivalle, ei niinkään aiheuta hiivaa mutta antaa hiivalle erittäin hyvän kasvuympäristön :) joten esim. kondomin käyttö tai keskeytetty yhdyntä ovat tähän hyvät ratkaisut jos kaikki muu on jo käytössä.
Raivostuttava vaiva joten kestämistä ja toivottavasti näistä on apua!
Vagi c: n tuoteselosteessa lukee että voi pahentaa hiivan oireita ja on tarkoitettu bakteerivaginoosin hoitoon. En siis hiivaan käyttäisi
Itse aikoinani kävin asiasta oikein lääkärissä. Se määräsi sekä minulle että miehelle suun kautta otettavan kuurin, paikallisen hoidon lisäksi. En yhtään muista mikä aine oli kyseessä, mutta hiivan ping-pong loppui siihen. Hoidon aikana ei seksiä.