Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotiaani haluaa kesätöihin.pakko laittaa kirjat kotoa kesäksi pois??

Vierailija
26.02.2011 |

eli jos nuori menee kesätöihin,niin asumistuki laskee.

palkkani on niin pieni,että joudun asioimaan sossussa,joka avustaa loppuvuokran kanssa.

onko siis ainut vaihtoehto tosiaan laittaa lapsi pois kirjoilta kotoa,jonnekkin poste restanteen kesäksi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän perustuu syrjäytymisen ja köyhyyden periytyminen. Työnteon pitäisi aina kannattaa.

Kyllä 19 -vuotiaan pitää tietää missä mennään eli suosittelen tosiaan ap:ta avoimesti kertomaan lapselleen miten asiat ovat.

Vierailija
42/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen töissä,pienipalkkaisessa työssä ap

että asutteko liian suuressa/kalliissa asunnossa?

Kuinka pieni palkkasi oikein on? Itsellä on myös omasta mielestä aika pieni, 1200e/kk brutto, eli noin tonni käteen. Ja jos miettisin että kaksi lasta, joista toinen ilmeisesti alaikäinen? Eli tuloja siitä n. 250e/kk päälle, ja isomman lapsen opintotuki niin itsellä se tekisi jo 1350e/kk käteen. (Olen parisuhteessa kyllä, mutta teoriassa)

Ja siitä kolmion vuokra täällä päin, toki vaihteleehan se, mutta sitten pienempään, olisi 600e/kk niin siitä jäisi elämiseen ja muihin laskuihin kuitenkin 750e/kk. Kyllä sillä säästeliäästi pitäisi pärjätä? jos ei nyt juhlitakaan.

Mutta palkkasi onkin varmaan huomattavasti pienempi kuin minun kun saat kerran jo asumistukia ja vieläpä toimeentulotukeakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra 800e.

selittänee?

ap

Vierailija
44/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on palsta täynnä provoilijoita ja katkeria ihmisiä jotka ovat ajettu kotoa liian nuorina pois. Olet mahtava tyyppi ap kun pidät lapsestasi huolta vaikka on jo täysi ikäinen. Joidenkin on vain niin vaikea käsittää ettei se äidinrakkaus siihen lopu kun lapsi täyttää 18v ja on muka aikuinen.

Monet varakkaathan tekevät sitä, että vuokraavat armeijaan menevälle muutamaa kuukautta ennen oman kämpän. Saavat sitten armeijan ajalta valtiolta kaikki vuokra, säkhö,vesi ja muut pakolliset asuntokulut(jotkut saavat jopa nettimaksut)

Sitten vuokraavat asunnon pimiästi jollekkin tutulle tai lapsen sisarus asuu siinä.

Vierailija
45/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra 800e. selittänee? ap

Vuokra on jotain aivan uskomatonta... Teille olisi kannattavampaa muuttaa jonnekin pikkupaikkakunnalle jossa olisi vuokra pienempi ja nostaisit siellä työttömyystukea niin kauan että löytäisit töitä uudestaan.

Saanko vielä kysyä että mistä ihmeen työstä maksetaan noin vähän???

Vierailija
46/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäivätyöstä.

Vierailija
47/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa luultavasti sinunkin elämänlaatuasi, kun ei ole häpeän ja valheen verhoa teidän välissä.

Eli kerrot rehellisesti miten se työnteko vaikuttaa (ja otat sen etukäteen oikeasti selville, nimittäin jos jaetaan 12, niin tuskin vaikuttaa sitä 500e/kk). Toisekseen voitte sitten miettiä mitä teette: maksaako poika osuutensa vuokrasta tai vaihtaako kirjat muualle.

Älä missään nimessä opeta sitä, että mielummin lapsi on tekemättä työtä (ja saamatta elintärkeän rivin sinne cv:n alkupäähän), kuin kerrot lapillesi tarvitsevasi toimeentulotukea!

Vierailija
48/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa luultavasti sinunkin elämänlaatuasi, kun ei ole häpeän ja valheen verhoa teidän välissä.

Eli kerrot rehellisesti miten se työnteko vaikuttaa (ja otat sen etukäteen oikeasti selville, nimittäin jos jaetaan 12, niin tuskin vaikuttaa sitä 500e/kk). Toisekseen voitte sitten miettiä mitä teette: maksaako poika osuutensa vuokrasta tai vaihtaako kirjat muualle.

Älä missään nimessä opeta sitä, että mielummin lapsi on tekemättä työtä (ja saamatta elintärkeän rivin sinne cv:n alkupäähän), kuin kerrot lapillesi tarvitsevasi toimeentulotukea!

Vierailija
49/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen yh, teen töitä sen verran kuin pystyn ( reuma ) yleensä sen verran, ettei tarvi sossuun mennä. Mutta sitten kun ja jos pitää, ne laskisi mun 14 vuotiaani lehdenjakopalkan mukaan :O Siis huvittavaa, että tuollainen noin 50-70e on sossun mielestä niin iso summa et on pakko laskea tt-tukeen :D

Eli yhtä hyvin voisin pojalleni sanoa, ettei kannata , lopeta duuni niin annan sulle itse sen 50 kuussa...

Mutta hän kuitenkin haluaa tehdä tuota työtä, joten...

Vierailija
50/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä ymmärrän, sä haluat siis opettaa lapsellesi, että on hyväksyttävää ja jopa toivottavaa valehdella viranomaisille, käyttää verorahoja väärin ja kusettaa systeemiä. Ihan vaan oman hyvinvoinnin maksimoimiseksi. Tän takia me vähänkin enemmän yrittävät saamme maksaa näiden loisijoiden elämän. Hienoja arvoja ap opetat lapsillesi. Saisi purkaa koko tämän kestämättömän tukijärjestelmän, jota kuitenkin väärinkäytetään koko ajan.

Täysin samaa mieltä

Vierailija
51/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä ymmärrän, sä haluat siis opettaa lapsellesi, että on hyväksyttävää ja jopa toivottavaa valehdella viranomaisille, käyttää verorahoja väärin ja kusettaa systeemiä. Ihan vaan oman hyvinvoinnin maksimoimiseksi. Tän takia me vähänkin enemmän yrittävät saamme maksaa näiden loisijoiden elämän. Hienoja arvoja ap opetat lapsillesi. Saisi purkaa koko tämän kestämättömän tukijärjestelmän, jota kuitenkin väärinkäytetään koko ajan.

Täysin samaa mieltä

Vierailija
52/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä

jos taloudessa on kaksi työssä käyvää ihmistä, joiden tulot yhteensä ylittävät tulorajat, niin silloin ei ole oikeutta tukiin. Vai olisiko hyväksyttävää että pistäisin avopuolison kirjat pihalle ja haettaisiin tuet perustuen ainoastaan omiin tuloihini?

Vierailija
53/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tälle kyseiselle nuorelle jää siitä työstä silloin mitään iloa. Ei hän saa säästettyä ajokorttinsa esim. jos joutuu vuokriin ja muihin kuluihin osallistuun. Mun mielestä se on kohtuutonta vaatia semmosta ja jos sen voi kiertää niin minä kierrän ja opettasin nuorellenikin.

Minulla onneksi on mies, emmekä muutenkaan saa tukia, mutta olen itse yh perheestä ja tiedän mistä puhun. Enkä tunne häpeää järkevyydstä. 20 euroakin on ISO raha.

Vierailija
54/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ( nro 49 ) vai ap:lle? Vai mitä tarkoitit et otan pojalta vuokraa siis 14 vuotiaalta? :O

Vierailija
55/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tälle kyseiselle nuorelle jää siitä työstä silloin mitään iloa. Ei hän saa säästettyä ajokorttinsa esim. jos joutuu vuokriin ja muihin kuluihin osallistuun. Mun mielestä se on kohtuutonta vaatia semmosta ja jos sen voi kiertää niin minä kierrän ja opettasin nuorellenikin. Minulla onneksi on mies, emmekä muutenkaan saa tukia, mutta olen itse yh perheestä ja tiedän mistä puhun. Enkä tunne häpeää järkevyydstä. 20 euroakin on ISO raha.

paljon mainitsemasi käytös maksaa vuodessa veronmaksajille? Ymmärrätkö että se summa on muualta pois, esimerkiksi terveyden- ja vanhustenhoidosta?

Syyksi kerrot ajokorttiin säästämisen, tärkein asia elämässä. Halvalla myyt itsesi.

Vierailija
56/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tälle kyseiselle nuorelle jää siitä työstä silloin mitään iloa. Ei hän saa säästettyä ajokorttinsa esim. jos joutuu vuokriin ja muihin kuluihin osallistuun. Mun mielestä se on kohtuutonta vaatia semmosta j.

p

Eihän minullekaan aikuiselle, jää palkka käteen puhtaana. Tottaki siitä maksetaan vuokrat , verot ja lopulla eläminen. Miksi ihmeessä nuorille pitäis palkka tipahtaa kokonaisuutenaan ns omaksi rahaksi jolla maksetaan vain omat huvit???

Vierailija
57/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttiasia oli vain esimerkki. Minä säästin aikoinaan johonkin muuhun, mitä en olisi ilman säästämistä ja työntekoa saanut. Äitini sit kuitenkin maksoi myöhemmin takaisin kaikki asumistuet mitä ylimääräistä oli saanut. Kaksi vuotta kituutti asian vuoksi ja jos olisin tällä järjellä ollut varustettu silloin, olisin kiertänyt asian.

Kesätyöt on erittäin tärkeitä nuorille, ihan miltä tahansa kantilta katsottuna. Tämä järjestelmä ei vaan tue siihen millään tavalla. Naapurin lapsi ostelee kesätyörahoillaan mitä haluaa ja toisella menee se elämiseen. Kuitenkin jos nuori asuis yksin, elämiseen menis palkka silti, mutta tulis asumistuet päälle etc...

Anteeksi jos loukkasin jotakuta, ei ollut tarkoitus. Näin mä vaan ajattelen.

Nyt täytyy alkaa ruoan laittoon. Palaan myöhemmin lukemaan vastauksia...

Vierailija
58/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne omatkin kesätyörahat meni. Kesät töissä, talvet opiskellen niillä rahoilla mitä kesällä tienasi, lisäksi opintotuki ja opintolaina.

Kyllä nykynuorien olisi syytä oppia rahan arvo. Voi voi jos naapurin muksut ostelee rahoillaan mitä vaan, kaikille ei pysty yhteiskunta samanlaista korkeaa elintasoa maksamaan. Sen kanssa on vaan elettävä ja ilot etsittävä muualta.

Vierailija
59/59 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ap oikeasti luule, että ydinperhe on se, joka tuo rahaa.

Köyhiä meissäkin on.

Terveisin akateeminen pätkätyöläinen/työtön, jolla duunarimies

Juu, tämmöstä justiinsa meillä on... XD XD

täytyy sanoa,että olisi mukava,jos olisi ydinperhe ja rahaa ovista ja ikkunoista,sijoitusasunto antaa hopeatarjottimella lapsen käyttöön ym,mutta eipä ole ei.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän