Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen avovaimon roikkuminen rassaa

Vierailija
26.02.2011 |

Olen lasten vuoksi paljon tekemisissä ex:n ja hänen uuden puolisonsa kanssa. Nainen on ihan ok tyyppi, mutta ei tunnu tajuavan, että vaikka on lasten vuoksi tosi kiva, että meillä on hyvät välit, minulla ei ole mitään halua olla hänen ystävänsä ja tavata häntä kahden kesken.

Mutta hän tykkäsi jutella kanssani, pyytelee minua lounaalle arkisin (työpaikkamme ovat lähekkäin ja käymme samoissa keskustan lounaspaikoissa), pyytää illalla kävelemään, saattaa soittaa ja kysyä, olenko kotona, tulisi kahville jne.

Hän juttelee avoimesti asioistaan, myös parisuhteestaan, mutta minä en halua jakaa hänen kanssaan muita kuin minun ja ex:n lapsiin liittyviä asoita. Miksi haluaisin? Miten saan tämän sanottua hänen hienotunteisesti ja loukkaamatta?

Hän suhtatuuu tosi kivasti lapsiini (sekä ex:n ja minun yhteisiin, että tästä uudesta suhteestani syntyneisiin) ja hänestä on iso apua lasten kanssa, sillä lasten isä on muusikko ja usein viikonloppuisin iltaisin poissa. Sinänsä minulla ei ole mitään häntä vastaan, mutta en halua jakaa elämääni enää ex:n kanssa enempää kuin se lasten kannalta on välttämätöntä ja heille hyväksi.

Neuvoja?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaat, niin on aina vaarana, että suhtautuminen lapsiin tulee vaikeammaksi.

Olisiko ideaa, jos puhuisit nätisti hänelle ja sanoisit, että muissa olosuhteissa ehdottomasti haluaisit olla ystävä, mutta jotenkin nyt koet sen kiusallisena. Sanot, että olet liian epäkypsä ihmisenä suhtautumaan häneen ystävänä, koska on eksäsi kanssa.

Mun miehellä taas on vastaava ongelma eksänsä kanssa. Ex-vaimo pitää miestä kaverinaan ja mies ei halua olla eksän kaveri sen suuremmin. Saattaa soittaa parisuhdeongelmistaan, kertoo terveysongelmansa ja keskenmenonsa jne. Mies on tosi nuiva, eikä koskaan jatka juttua. Silti nainen on naivin ystävällinen. Välillä suuttuu miehelle nuivuudesta, mutta sitten taas muutaman kuukauden päästä pökää vaikka työpaikalle juttelemaan kuin vanhalle kaverille. Ja omituisimmaksi tän tekee se, että mies jätti eksän toisen naisen takia (juu, minä en ollut se nainen). Luulisi, ettei ihan ylpeyttään ainakaan halua kertoa nykyisen miehen paskuudesta vaan kulkisi nokka pystyssä "en menettänyt mitään vaan sain paremman" -tyylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla