Miksi vastustatte Natoa, en ymmärrä? Venäjän uhka ei väisty koskaan.
Eikös Nato olisi hyvä turva Suomelle, ettei Suomi jäisi taas yksin, kuten kävi toisessa maailmansodassa. Suomalaiset luulivat olevansa turvassa, kun oli se maailmanliitto (=nykyään yk) Yk:lta ei kuitenkaan tosipaikan tullen saatu mitään sotilaallista apua. Vain sympatiaa saatiin.
Miksi ihmeessä jotkut vastustavat Natoon liittymistä, en ymmärrä. Venäjältä kun on tultu tänne tasaisin väliajoin.
Kommentit (28)
Kunhan nyt mainitsin kun sopi aiheeseen
olen olettanut, että Usa tukee sotilaineen myös oikeudenmukaisempaa hallintoa ja vakaampaa maailmaa samalla, kun tukee halpaa bensaa. Voin olla tässä toki väärässäkin, mutta näin olen ajatellut. Vainko tuo halpa öljy tosiaan voisi olla usan sotien pääsyy.
On minusta kurjaa, että Suomea myydään Venäjälle pala palalta, mutta vielä kurjempaa olisi valtaus kokonaisuudessaan siten, että venäläiset saisivat meistä alusvaltionsa ja määräämisvallan täällä. Sitten alkaisi riisto ja suomalaisten köyhtyminen.
ap
olen olettanut, että Usa tukee sotilaineen myös oikeudenmukaisempaa hallintoa ja vakaampaa maailmaa samalla, kun tukee halpaa bensaa.
Ja tästä on esimerkki esim. Guantanamo, jossa pidetään ihmisiä vangittuina määrittämättömiä aikoja ilman oikeudenkäyntiä. Oikein malliesimerkki demokratiasta, jota voi sitten bensakanisterit kourassa viedä muihin maihin?
tässä asiassa on kohtia, joita en ole ymmärtänyt / tullut ajatelleeksi.
ap
olen olettanut, että Usa tukee sotilaineen myös oikeudenmukaisempaa hallintoa ja vakaampaa maailmaa samalla, kun tukee halpaa bensaa.
Ja tästä on esimerkki esim. Guantanamo, jossa pidetään ihmisiä vangittuina määrittämättömiä aikoja ilman oikeudenkäyntiä. Oikein malliesimerkki demokratiasta, jota voi sitten bensakanisterit kourassa viedä muihin maihin?
minkaan valtion lipun alla eivatka ole minkaan laillisen asevoiman univormussa? Kuitenkin ampuvat kaikkea mika liikkuu. Eivat kuulu Geneven sopimuksen piiriin. Mita tekisit lakiasiantuntija?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2011 klo 06:09"]
pitäisi liittyä NATOon juuri nyt, kun asiat menevät hyvin ilmankin? Välit Venäjään ovat hyvät tällä hetkellä.
[/quote]
Niinkö.
Te muut paitsi Ap ette taida tietää mitään Natosta.
Turha sotkea tuota kielijuttua tähän. On täysin normaalia, että 140 miljoonan asukkaan valtion pikkuisessa naapurissa haluttaisiin opiskella kyseistä kieltä ennemmin kuin jotain useimmille tarpeetonta pientä vähemmistökieltä. Mitään pakkovenäjää ei ole tulossa, vaan vaihtoehtoja ruotsille.