Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kierrätystä, muistaako joku, kun aikoinaan purettiin villapuserot

Vierailija
25.02.2011 |

yms. Meillä rullattiin tuolin jalkojen ympärille, kasteltiin kerä annettiin kuivua ja kudottiin uudelleen sukiksi. Vieläkö tännä päivänä moista ahkeruutta moni harrastaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hätätilanteessa koska olen niin kömpelö käsitöissä mutta kierrätystä kyllä harrastan. Joten risat ja huonokuntoiset villapuserot laitan tätä nykyä pesukoneesen 60 tai 90 asteen villaohjelmaan. Sitten paitojen kuivuttua leikkelen lapsen yövaippojen tehoimuiksi sopivia paloja. Olen tehnyt myös joulukoristeita yms. näistä paloista. Joten sittenkin kun lapsi ei ole vaippaikäinen voin varmaan keksiä noista jämävillavaatteista jotakin, kengän pohjallisia, askartelumateriaalia, pannulappuja, tulisiko muuta mieleen?

Vierailija
22/24 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puran tuttavalta saatua huonosti tehtyä villaista vauvanpeittoa langaksi. Peitto siis "uusi" mutta niin huonosti päätelty ja tehty langanvaihdot että täynnä reikiä pesun jälkeen. En tiedä vielä mitä teen langasta. On laadukasta vauvalankaa.

Ehkä siksi, että se likaantui? Pissa, puklu tms.? Oletko vähän yksinkertainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat villapaidat käytän yleensä siihen kuntoon, ettei niistä oikein ole kierrätettäväksi, mutta tarkistan aina kirppiksillä hyvänväristen paitojen koostumuksen (en osta, jos on keinokuitua) ja pari kertaa on löytynyt edullisesti ruman mallinen, mutta hyvän värinen paita, josta on saanut paitalangat ja vielä ylimääräistäkin.

Ja rikkimenneet ja parsitut lapaset menee vielä aluslapasina, olen myös tarkoituksella huovuttanut jotain risoja neuleita ja tehnyt niistä pannunalusia.

Tietty tää vaatii ehkä vähän paneutumista, varmaan jos ei paljon tee käsillään, niin mieluummin hakee jostain uutta lankaa ja tekee siitä, mutta musta on ihan kiva tehdä välillä näinkinpäin.

Vierailija
24/24 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi valisti minua, että voin katkaista neuleen juuri sen rikkinäisen kohdan yläpuolelta ja neuloa siitä edespäin uuden sukan. Näin ei tarvitse tuhlata lankaa esim uuden pitkän sukanvarren neulomiseen, vaan voi neuloa siitä kantapäästä alkaen.

Kantapäästähän se varsi alkaa(!)

t. Sabohotti-37