Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateellisena katselen vl-äitejä, jotka monen lapsen jälkeen

Vierailija
25.02.2011 |

edelleen näyttävät niin pirteiltä ja hyväkuntoisilta. Itse olen kolmen lapsen äiti ja voin sanoa, että rankkaa on ollut eikä enempää lapsia tule. Kuinka lestadiolaiset jaksavat kymmenenkin lapsen kanssa? eikö heitä ollenkaan väsytä ja rasita pikkulapsiarki?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään itsestäkin vielä ainakin sen verran huolta, ettei päästä lihomaan. Siellä seuroissa kun pitää aina olla kaikki tip-top. Lapsilla merkkivaatteet, miehellä Gant -merkkinen paita ja itse trimmissä kunnossa hiukset ponnarilla. t. vl, joka ei yllä tuohon normiin.

Vierailija
22/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait kun hoidattavat lapsensa vanhemmilla sisaruksilla.

Siis vanhimmilla lapsillaan. Eikä mitään väliä jos koulu tai muu elämä jää niiltä sivuun kun kuitenkin ite alkavat tehtailemaan lapsia muutaman vuoden päästä. Siis tytöt ainakin.

... katkeerien kateellisten puheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhimmilla lapsillaan. Eikä mitään väliä jos koulu tai muu elämä jää niiltä sivuun kun kuitenkin ite alkavat tehtailemaan lapsia muutaman vuoden päästä. Siis tytöt ainakin.

Ja toki piti vanhempia auttaa kotitöissä ja hoitaa pienempiä tarvittaessa, mutta huh huh mitkä raivarit vanhempani aikoinaan saivat kun en mennytkään lukion jälkeen yliopistoon.

Ja tiedän lukuisia vl-perheitä joissa esim 10lasta joista jokainen sukupuolesta riippumatta on lukenut itsensä lääkäriksi. Yleensä vl-piireissä arvostetaan koulutusta. Vaikka itse en kyllä ymmärrä miksi naisia/tyttöjäkin patistetaan lukioon ja huippu arvosanoihin jos sit kuitenkin jäävät kotiäideiksi suuriosa..

No, jokatapauksessa empä ole vielä törmännyt vl-perheeseen jossa koulu ei olisi tärkeä asia!

Usein se on jopa liiankin tärkeä..

Vierailija
24/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rajua vaatia kaikkia taipumana samaan kaavaan kun ihmiset on näissä asioiss aniin hirmusen erilaisia.

Eivätkhän kaikki ihmiset edes pidä lapsista. Siis niin paljon että oikeasti haluaisivat itselle valtavan ison perheen! Ja just tällaisilekkin sitten vaan "tulee" niitä pienokaisia joka vuosi.

Se on tragedia lapsille. Se on tragedia vanhemmille.

Vierailija
25/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki piti vanhempia auttaa kotitöissä ja hoitaa pienempiä tarvittaessa, mutta huh huh mitkä raivarit vanhempani aikoinaan saivat kun en mennytkään lukion jälkeen yliopistoon. Ja tiedän lukuisia vl-perheitä joissa esim 10lasta joista jokainen sukupuolesta riippumatta on lukenut itsensä lääkäriksi. Yleensä vl-piireissä arvostetaan koulutusta. Vaikka itse en kyllä ymmärrä miksi naisia/tyttöjäkin patistetaan lukioon ja huippu arvosanoihin jos sit kuitenkin jäävät kotiäideiksi suuriosa.. No, jokatapauksessa empä ole vielä törmännyt vl-perheeseen jossa koulu ei olisi tärkeä asia! Usein se on jopa liiankin tärkeä..

Erittäin hyvä kirjoitus, kiitos...teki hyvää saad alukea ajatuksiasi! Olen samaa mieltä että se on ehkä jokin menestymmisen "pakko" joka koskee erityisesti meitä "tunnollisia" tyttöjä vl-perheessä.

Se ahkeruuskaan ei ooiekin riitä, kun pitäisi kait jotain vl-vanhempien omia täyttymättömiä haaveita pystyä täyttämään...ei saisi olla mikä on...mitä elämästlä ITSE tahtoo.

Vierailija
26/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksista on aikuisena eniten iloa. Kun vanhemmat vanhenee ja alkaa sairastamaan ei huoltovastuuta tarvi kantaa yksin.

Vierailija
27/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei ole julkisesti lupaa valittaa/olla väsyneitä/lihavia tms. vaan pitää olla "täydellinen" ja aina jaksaa.

Niin monta mista perhettä kun minäkin tunnen niin on niilläkin ongelmansa ja ihan samanlaisia kun meillä muillakin.

Vierailija
28/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kai just tuntuu että vl-piireissä just arvostetaan eniten väsyneitä äitejä. Mitä väsyneempi oot ni sitä parempi äiti. Jos et jaksa itsestä huolehtia, näytät rentulta, ni oot hyvä äiti koska oot antanu kaikki voimasi lapsille.

Ja sanon vielä tuohon ku joku sano että on kaikkien pakko opiskella kovasti, ni ei todellakaan. Meillä meni yks ainut yliopistoon, kaks kävi lukion, muut ihan perus amista?

T. vl-äiti joka huolehtii itsestään, eikä ole montaa lasta, eikä aio tullakaan.

Vierailija
29/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huonot ennakkoluulot sen suhteen.

Se joka dissasi vl:ä

Vierailija
30/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.tyhmä:)

Vierailija
31/32 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki piti vanhempia auttaa kotitöissä ja hoitaa pienempiä tarvittaessa, mutta huh huh mitkä raivarit vanhempani aikoinaan saivat kun en mennytkään lukion jälkeen yliopistoon.

Ja tiedän lukuisia vl-perheitä joissa esim 10lasta joista jokainen sukupuolesta riippumatta on lukenut itsensä lääkäriksi. Yleensä vl-piireissä arvostetaan koulutusta. Vaikka itse en kyllä ymmärrä miksi naisia/tyttöjäkin patistetaan lukioon ja huippu arvosanoihin jos sit kuitenkin jäävät kotiäideiksi suuriosa..

No, jokatapauksessa empä ole vielä törmännyt vl-perheeseen jossa koulu ei olisi tärkeä asia!

Usein se on jopa liiankin tärkeä..

Tai oikeinkirjoitusta nyt ainakaan. Ja mä tiedän lapseni koulukaverin, ekaluokkalaisen pojan, jonka äiti on just saanut sen kymmenennen. Ei tuon pojan koulunkäynnistä ainakaan välitetä paskan vertaa, lapsi oli jo syksyllä harva se perjantai tekemässä rästiin jääneitä läksyjään jälki-istunnossa.

Eikä ole ainoa, kyllä niistä lestaperheistä tulee ihan joka sortin sakkia, pari kunnon rupunistiäkin tiedän.

Vierailija
32/32 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up