Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole kauhean kivaa tulla nykyisin av:lle,

Vierailija
25.02.2011 |

kun täällä pyörii sellainen ketju, jossa minua haukutaan. Olin kouluaikoina kiusattu ja luulin jo, että pääsin eroon niistä tunteista, mutta nyt ne on tulleet takaisin kaiken tämän haukkumisen myötä.

Te jotka kirjoitatte ilkeitä sanoja, niin miettikää hetki ennen sitä enterin painamista. Ei mulla muuta eikä tää niin iso asia ole, kun muuten av:lla on ihania ja fiksuja ihmisiä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoita yleensä ilkeästi mutta välillä kärkkäästi kylläkin asiasta riippuen.

Vierailija
2/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

En kirjoita yleensä ilkeästi mutta välillä kärkkäästi kylläkin asiasta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhöjä nyt on joka paikassa. Katso valoon päin!

Vierailija
4/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikkia viestejä ole pakko lukea.

Ei sekään oikein ole, että yksi henkilö rupeaa rajoittamaan keskustelua. Onhan täällä paljon paskaa, en mä sillä, mutta toisaalta ihan yhtä paljon asiallisia ja hyviä avauksia.

Vierailija
5/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noi voi sanoa. Nykykäsityksen mukaan kiusaamiseen pitä äaina puuttua. Vai sanotko noin lapsellesi, jos hän valittaa, että häntä kiusataan?

ei ap

Vierailija
6/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri tavoin.

Mäkin oon ollut koulukiusattu.

Vierailija
7/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noi voi sanoa. Nykykäsityksen mukaan kiusaamiseen pitä äaina puuttua. Vai sanotko noin lapsellesi, jos hän valittaa, että häntä kiusataan?

ei ap

sanoa missä ketjussa kiusataan ja millä tavalla.

Vierailija
8/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla ei hoksottimet pelaa ihan samalla tavalla kuin muilla ihmisillä. Yritin mm. opiskelemaan erästä alaa 5 kertaa, mutten päässyt. No, ihan kunnon ammatin onnistuin itselleni hankkimaan siitä huolimatta ja olen ylpeä itsestäni. On hieno mies ja lapsetkin.

Oon huomannut, että ärsytän monia ihmisiä ja jotkut mielipiteeni ovat "vääriä". Aina sanotaan, että pitäisi olla oma itsensä, mutta minun tapauksessani se ei kannata.

Kiitos kuitenkin kannustavista viesteistä!

ap

Vierailija
9/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ilkeitä ketjuja yh-äideistä, lihavista, etä-äideistä, ls-asiakkaista ja tiettyjen ammattien edustajista. Ei tulisi mieleenikään ajatella, että koska olen yh-äiti ja lihava, tuo ketju haukkuu minua. Enemmänkin siinä haukutaan yleisellä tasolla, kun eivät ne haukkujat voi tietää minusta mitään faktaa: eivät tiedä, miksi olen yh, miksi olen lihava, miksi en laihdu jne. Ei se edes noita haukkujia kiinnosta, koska muistathan sen perusseikan kaikista kiusaajista: kiusataan, koska oma itsetunto on heikko.

Sen sijaan ongelma on se, että otat niistä itseesi. MIksi et näe niitä ketjuja sellaisina kuin ne ovat: heikolla itsetunnolla varustetun ihmisen epätoivoisia yrityksiä? Minua säälittää nuo ketjut enkä avaa niitä, jos en halua. Enkä ota itseeni. Siinä ei puhuta minusta. Jotain asioita voi olla minullakin, mutta kokonaisuutena siinä ei haukuta minua eikä se ketju ole minusta.

T. Koulukiusattu minäkin

Vierailija
10/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini on täällä vitsi, mutta ei se minua haittaa :) Oli vähän toisentyyppinen ketju kyseessä. ap

Täällä on ilkeitä ketjuja yh-äideistä, lihavista, etä-äideistä, ls-asiakkaista ja tiettyjen ammattien edustajista. Ei tulisi mieleenikään ajatella, että koska olen yh-äiti ja lihava, tuo ketju haukkuu minua. Enemmänkin siinä haukutaan yleisellä tasolla, kun eivät ne haukkujat voi tietää minusta mitään faktaa: eivät tiedä, miksi olen yh, miksi olen lihava, miksi en laihdu jne. Ei se edes noita haukkujia kiinnosta, koska muistathan sen perusseikan kaikista kiusaajista: kiusataan, koska oma itsetunto on heikko.

Sen sijaan ongelma on se, että otat niistä itseesi. MIksi et näe niitä ketjuja sellaisina kuin ne ovat: heikolla itsetunnolla varustetun ihmisen epätoivoisia yrityksiä? Minua säälittää nuo ketjut enkä avaa niitä, jos en halua. Enkä ota itseeni. Siinä ei puhuta minusta. Jotain asioita voi olla minullakin, mutta kokonaisuutena siinä ei haukuta minua eikä se ketju ole minusta.

T. Koulukiusattu minäkin

Vierailija
11/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ilkeitä ketjuja yh-äideistä, lihavista, etä-äideistä, ls-asiakkaista ja tiettyjen ammattien edustajista. Ei tulisi mieleenikään ajatella, että koska olen yh-äiti ja lihava, tuo ketju haukkuu minua. Enemmänkin siinä haukutaan yleisellä tasolla

mutta ap, sanoit, ettei asia ole niinkään. Siis onko täällä joku ketju, jossa nimenomaan sinua ihmisenä haukutaan? Miten se on mahdollista?

Vierailija
12/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä ketjussa lypsetään ja lypsetään, että mikä se ketju nyt taas olikaan, jossa ap:tä niin julmasti kiusattiin. Kerro kerro kun olet niin päähänpotkittu ja erityinen...

Oma arvaukseni on että ap on palstapersu, joka on huomannut, ettei ihan kaikkia mielipiteitä kannattaisi edes nettiin kirjoittaa.

Vierailija
13/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä ketjussa lypsetään ja lypsetään, että mikä se ketju nyt taas olikaan, jossa ap:tä niin julmasti kiusattiin. Kerro kerro kun olet niin päähänpotkittu ja erityinen...

Oma arvaukseni on että ap on palstapersu, joka on huomannut, ettei ihan kaikkia mielipiteitä kannattaisi edes nettiin kirjoittaa.

Vierailija
14/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua haukuttu henkilökohtaisesti, niin että kirjoitukset viittaavat sinuun tunnistettavasti vai onko kyseessä vain mielipide-erot? Kaikki ääripääthän täällä ovat kärkkäästi huutelemassa joka asiasta, mutta henkilökohtaisuuksiin ei voi mennä tai ketjut poistetaan.

Vierailija
15/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siitä on kyllä ollut monta ketjua juttua, ei ainoastaan yhtä.

No, olet kuka olet, niin sanoisin että kaikkia ei vain yksinkertaisesti voi miellyttää, ei kukaan! Joten älä turhaan ota stressiä, keskityt positiivisiin asioihin elämässä ja annat nettikirjoittelujen olla. Tai jos yrität hakea hyväksyntää ja kehuja (kuten monet koulukiusatut tekevät, minussakin on se vika), niin kannattaa hakea sitä muualta kuin nimettömien nettikirjoittelijoiden joukosta. Täällä moni käyttää karua kieltä ihan vain ilkeyttäänkin, vaikka sitä ei välttämättä tarkoitakaan..

Vierailija
16/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on mennyt loppupäästä ihan pelkäksi nälvimiseksi. Oon ilmeisesti onnistunut loukkaamaan ihmisiä, vaikka ihan leikkimielellä kysyin asiaa alunperin. Joillekin se vaan tuntuu olevan niin haudanvakava asia. Mut ei siitä sen enempää, meen nyt ulkoilemaan :) ap

sinua haukuttu henkilökohtaisesti, niin että kirjoitukset viittaavat sinuun tunnistettavasti vai onko kyseessä vain mielipide-erot? Kaikki ääripääthän täällä ovat kärkkäästi huutelemassa joka asiasta, mutta henkilökohtaisuuksiin ei voi mennä tai ketjut poistetaan.

Vierailija
17/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siinä on selkeät kiusaamisen tunnusmerkit.

Ap kysyii ihan yksinkertaisen kysymyksen, johon kukaan ei kuitenkaan voinut vastata asiallisesti, vaan siinä kyllä tehtiin ihan selkeästi pilkkaa ap:stä.

Jos ap ei oikeasti tiedä, onko hän akateemine vai ei, niin eikös siihen kysymykseen olisi voinut vastata ystävällisesti ja asiallisesti? Suurin osa kommenteista oli asiattomia!

Vierailija
18/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän kyllä täytyy vastata, että olen muistavinani lukeneeni täältä tai Perhe-lehden keskusteluista jonkun vitsi-ketjun, jossa joku vitsillä kysyi onko hän akateeminen jos mieskin on (Porvoosta päivää-tyylillä) joskus vuosia sitten. Voisiko ihmisille tulla tämä sama assosiaatio? Jos heti tuli mieleen, että tämän on pakko olla samanlainen muka-vitsinä keksitty aihe jolla yritetään provota ihmisiä..

Mutta harmi, että ketju sitten meni siihen suuntaan, että pelkäksi haukkumiseksi meni. Jos kuitenkin elämä on muuten kunnossa, niin mikäs hätä sinulla on! :)

- 17 -

Vierailija
19/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän sitä ihan tosissaan varmasti esitetty. Ja jos esitettiin, niin pieni nälviminen kuuluu asiaan. Minua ainakin nauratti kovasti ajatus perheen sisällä vaihdettavissa olevista tutkintotodistuksista ja alkuperäisestä viestistä huokuva 1800-lukulainen 'akateemisuuden' ihailu, jonka luulin siis olleen provoamista.

Ja monet vastaukset olivat oikeasti hauskoja. Meidän kotikylässä oli tapana nimittää papin vaimoa papittareksi, eikä se mitään kiusaamista ollut.

Vierailija
20/20 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läppänä(provona) otin sekä kysymyksen että vastaukset.

Ja vielä enemmän on pakko sanoa että jos heittää "leikkimielellä" minkä tahansa kysymyksen ova varauduttava siihen että kaikki eivät ota sitä samalla tavalla, sekä siihen että muutkin vastaavat "leikkimielellä".

Nettikirjoittelun a ja o on se että toiset ihmiset eivät tiedä että onko kirjoittaja huumorimielellä vai vakavissaan.

Ja tosiaan kun täällä ei ole pelkästään noin 30-vuotiaita ihmisiä vaan eri ikäluokista ja eri huumorilla varustettuja ihmisiä.

Jos olisit eräälle 60+, paremman sanan puutteessa, sukulaiselleni esittänyt saman kysymyksen, olisit saanut järkyttävän saarnan siitä että mitä kaikkea akateeminen koulutus pitää sisällään. Luultavasti samalla haukkunut tyhmäksi.

Joo no minut on täällä joskus haukuttu pystyyn siitä että epäilin sitä että pitääkö mieheni vielä minua viehättävänä, vaikka kiloja oli tullut miljoona liikaa ja vauvareppumaha roikkui nilkoissa asti (yhtään liioittelematta). Olin huono vaimo ja muuta schaipaa koska kuulemma en pitänyt mieheäni minkään arvoisena.

Että näin.

Ja jos susta nyt oikeasti tuntuu pahalle niin pidä useamman kuukauden tauko täällä käymisestä.

Vaikka itsekin olin pitkäään koulukiusattu, en enää jaksa ottaa itseeni muiden ihmisten _mielipiteistä_. Mielipiteet kun eivät ole absoluuttisia totuuksia,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi