Miten sanoa aikuisvieraille käsien pesusta vessareissulla?
Ensinnäkin, meillä on pieni asunto ja olohuone ihan vessassa kiinni joten kuulee kuuntelematta jos siellä ei lutrata veden kanssa.
Yksi ystävistäni ei koskaan pese käsiään vessareissulla ja mua ällöttää, en oikein viitsi häntä meillekään kutsua enää saati käydä itse heillä kylässä (maistelemassa hänen leipomuksiaan, hyi yök!) - tapaammekin usein ravintolassa. Jokin aika sitten hän käytti kainalosauvojakin, en voinut olla miettimättä mitkä bakteerit niissä käsiosissa muhii. Ällötys *kylmät väreet*
Lasten kavereilta kehtaan kysyäkin "Jäikö käsipesu?" jos tulevat vessasta ilman että hanaa on edes pidetty päällä ja menevätkin kiltisti pesemään kädet muistuttaessa.
Mutta tuo ystävä - avaisi edes hanan muodon vuoksi (kylässä varsinkin!) kuin pokkana palaa kahvipöytään pissareissun jälkeen!
Kommentit (9)
ei hän sielläkään pese käsiään (edes muodon vuoksi kun muut näkee) kuten minä jään lavuaarin ääreen. Mikä hätä ja hoppu takaisin pöytään, en tajua.
ap
Huikkaa reippaasti, että sininen pyyhe on vieraille ja punainen omalle porukalle. Tää on kohtelias tapa muistuttaa käsien pesusta -toineen luulee vaan neuvoks.
että kuinka ällöä on kun aikuinen ei pese käsisään ja miten paljon paskaa voikaan elää käsissä yms. ujuttaisin väkisin kommenttini johonkin mistä puhuisimme.
Mites se muodon vuoksi hanan avaaminen sulle riittäis, eihän se niitä kammoksumiasi pöpöjä poista..?
julisteet oviin ja vessan peiliin ystävän vierailun ajaksi
http://www.terveinkansa.fi/pese-kadet.html
Mites se muodon vuoksi hanan avaaminen sulle riittäis, eihän se niitä kammoksumiasi pöpöjä poista..?
Enkä mä nyt oikeasti ole mikään pöpökammoinen, mutta kyllä peruspuhtaanapitoon kuuluu pestä kätensä vessassa käytyään, that's it. Ollaan muuten molemmat vieläpä hoitajia ja aseptiikkaa opiskelleita... ap
Altaan viereen seinälle iso koristeellinen muistutusteksti "Muistithan pestä kädet?"