Vanhempien ammatit HÄVETTÄVÄT!!
Siis hävettää edes kirjoittaa tästä, mutta
mulla on ihmeellinen häpeän tunne siitä, mitä työtä mun vanhemmat tekevät.
En mielelläni puhu asiasta ainakaan isommassa porukassa
ja joskus jopa "vähin äänin" poistun paikalta kun ammattiasioista
aletaan puhumaan.
Onko kellään vastaavaa vai olenko pinnallinen paskapää????
Ikää on kuitenkin liki kolmekymmentä ja lapsuuteni on ollut suhteellisen vaatimattomista
lähtökohdista huolimatta ihan antoisa ja mukava. Ei me kai mitään köyhiä olla koskaan oltu.
Tuntuu, että kaikki ovat jostain lääkäri-, juristi-, arkkitehti- tai opettajaperheistä.
Niin, mun isä on bussikuski ja äiti on siivooja.
Kommentit (28)
Ole ylpeä että vanhempasi käyvät töissä, sillä niinkään hienosti eivät tosiaan ole kaikilla asiat. Vanhempasi voivat olla esim. tunneälyllisesti fiksumpia kuin nuo lääkärit tai juristit, joten älä turhaan enää häpeä. Sitä paitsi, jos joku ajattelee/kommentoi jotain ikävää vanhempiesi ammateista, olisko niiden syytä hävetä käytöstään? Ja jokaisen ammatinvalinta on monen sattuman summa, joten ei ammatti sanele koko persoonallisuutta.
ja isäni on/oli trukkikuski ja äitini on/oli siivooja/työkyvyttömyyseläkkellä.
Minä olen hieman hävennyt vanhempiani. Ellen ihan hävennyt niin ainakin harmitellut, sillä akatemisesta vinkkelistä katsottuna monet arkiset asiat näyttävät hieman erilaisilta kuin tuolla duunaritasolta katsottuna.
Välillä tuntuu, että on syntynyt väärään paikkaan ja sopeutuminen akatemisuuteen ja sen vaatimuksiin aiheuttaa "lisäponnistuksia".
Omat vanhempani ovat akateemisia, mutta toinen heistä mt-ongelmainen ja siitä on aiheutunut todellista harmia ja häpeää.
oma isäni on ahtaaja. Äitini ammattia en edes tiedä. Aina tehnyt pätkätöitä esim. kaupassa tai satamassa tai sitten ollut kotona lasten kanssa. Nyt sairaslomalla odottamassa eläkepapereita.
Enemmän häpeäsiin vanhempinasi, että niillä on tuollainen jälkeläinen.
Olet kuvottava.
Mulla tuli paska olo lasteni puolesta. Äiti on mt-ongelmainen luuseri eläkkeellä, ja isäkin saattaa vielä joutua työttömäksi.
ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä "tasostanne"