Jos autosta on akku loppu, mihin soitan?
Siis jos minun pitää juuri nyt päästä liikkeelle eikä auto starttaa. Autossa on Tapiolan täyskasko, mutta korvaako se starttausapua? Siis sehän selviää soittamalla Tapiolaan, mutta onko teillä kokemusta?
Älkääkä ehdottako tuttuja tai isää...
Kommentit (41)
En usko, että kasko tai muukaan vakuutus korvaa mitään, koska kyseessähän ei ole minkään sortin onnettomuus. Akun tyhjeneminen johtuu yleensä käyttäjän laiminlyönnistä ja olisi helposti vältettävissä panemalla akku ajoissa lataukseen.
Voit soittaa lähimmälle/muuten käyttämällesi autokorjaamolle. Kyllä sieltä joku tulee käynnistyskaapeleiden kanssa. Mut maksaa maltaita. Halvemmaksi tulee tilata taksi.
ideana on, että minun täytyy lähteä juuri nyt,vaikka keskellä yötä klo 04.00, ajamaan vaikka Indokiinaan, jonne ei pääse taksilla. Kenelle siis soitan?
En ole oikeasti minnekään menossa juuri nyt, mutta haluan tietää, miten tällaisessa tilanteessa tuleet toimia.
ap
Googlaa hinausauto tai käynnistyspalvelu. Hintaeroja on jonkin verran, mä maksoin juuri 80 euroa Alppilan Autokuljetukselle.
Sitten kannattaa mennä autohuoltoon ja vaihtaa akku.
Autovakuutus korvaa yleensä keskeytyneen matkan vuoksi tarvitun käynnistyksen/hinauksen, mutta jos on parkkiruutuun kosahtanut, niin harvempi korvaa. Kannattaa se silti tarkistaa.
Vedä akulle piuha ja laita laturiin.
Tai irrota akku ja vie se laturin luokse.
Myös toisesta autosta antaa virtaa akkukaapeleilla.
Jos ei auto lähde käyntiin ja et saa virtaa mistään, niin siinähän sitten on. Voivoi.
Soita taxi.
Mulla on esim.Lataava lämmityskaapeli eli jos aku o loppu kaapeli seinään ja hups kohta o valmis lähtöön.Tai hommaat sellaisen apukäynnitys jutun.Tuskin kantsii soitella kellekään. :D
sen vuoksi, että auto on seissyt liian pitkään parkkiruudussa??? Kyllähän nyt pelkkä virran antaminen ja tunnin ajomatka täyttävät akun.
Onko hinausautokeskus oikea numero antamaan virtaa?
ap
Vaikka en ole nyt lähdössä minnekään, niin tämä asia mietityttää. Faktat ovat nämä:
- Autoon on vaihdettu akku vuosi sitten
- Autoon on tehnyt 1000 eurolla huolto viime syksynä
- Akussa ei ole ollut mitään vikaa
MUTTA
- auto on seissyt tuossa pakkasessa kaksi viikkoa. Jos ja jos se ei nyt käynnisty - mitä teen? Jos minun on pakko lähteä liikkeelle, enkä voi odottaa viikkoa, että isäni ilmaantuu paikalle lataamaan akkua - mitä teen?
Mistä siis saan pika-avun? Vai onko maailmassa liikeidea vapaana pika-avun tarvitsijoille?
Palvelun nimi käynnistyspalvelu. Toi hinausautokeskus on yksi kalleimmista. Falck on asteen halvempi. Googlaa siis tosiaan käynnistyspalvelu tai hinausauto. Noilla on yleensä 24 palvelu.
Jos, niin käyt etukäteen ostamassa akkulaturin. Nykyiset lataa akun jo vartissa.
http://www.defa.com/heating4.php3?aid=8&lang=6&ndid=
Hae netistä joku hinauspalvelu, heillä on yleensä antaa myös virtaa. Näin me teimme juuri viikko sitten.
Saat sitten hankittua itsellesi AL-turvan aika pienellä lisämaksulla ja riittää kun soitat heidän palvelunumeroon, kun olet auton kanssa ongelmissa missä tahansa (ainakin Suomessa).
Vaikka en ole nyt lähdössä minnekään, niin tämä asia mietityttää. Faktat ovat nämä:
- Autoon on vaihdettu akku vuosi sitten
- Autoon on tehnyt 1000 eurolla huolto viime syksynä
- Akussa ei ole ollut mitään vikaaMUTTA
- auto on seissyt tuossa pakkasessa kaksi viikkoa. Jos ja jos se ei nyt käynnisty - mitä teen? Jos minun on pakko lähteä liikkeelle, enkä voi odottaa viikkoa, että isäni ilmaantuu paikalle lataamaan akkua - mitä teen?Mistä siis saan pika-avun? Vai onko maailmassa liikeidea vapaana pika-avun tarvitsijoille?
Olet siis laiminlyönyt auton huollon. Kyllä autollla kannattaisi kerran viikossa ajaa että öljytkin pysyisivät voitelupinnoilla :)
kädetön ja uusavuton nainen: järkyttävää.
Vai ovatko nykyiset akut sellaisia, ettei saa starttikaapeleilla käynnistää? Voisi kuvitella, että taksi voisi tulla rahaa vastaan käynnistysavuksi.
Sellasella Corollalla voi kaapelikäynnistää, muttei uudella autolla.
huoltoasemalla ja ostat uuuden akun, jonka sitten ihan itse omin pikku kätösin vaihdat.
Tai sitten keksit tavan jolla ladata akku, jos ei ole lämpötolppaa, niin osta sitten niin pitkä jatkojohto, että saat sähköt vedettyä jostain muualta käsin.
toki köpötellä sinne autollesi, ja koettaa startata, jotta tiedät onko ongelmaa oikeasti olemassa?? Sitten käyt pienellä huviajelulla, että kone lämpenee.
saa antaa virtaa,kun ne on ns.antavana autona.Niihin saa myös antaa virtaa mutta esim.kipinää ei saa lyödä yhtään.Ja heti kun auto starttaa niin kaapelit pois.
Ehkä naapuri...?