(Lähes) sairaalloisen mustasukkainen miesystävä. Jäädä vai lähteäkö suhteesta?
Tuntuu, että hän keksimällä keksii, mistä voisi epäillä minua. Muuten niin valtavan ihana mies ja erityisesti juuri sen takia, ettei minun tarvitse pelätä hänen käyvän käsiksi tai haukkuvan alentavasti. Mutta silti jatkuvasti hän löytää jonkun jutun mistä alkaa kyselemään, mikä johtaa siihen että vedän herneet nenääni, koska syytökset on joka kerta niin kaukaahaettuja ja vainoharhaisia.
Hän tuntuu ajattelevan, että koko maailma on häntä vastaan, eikä kukaan voi häntä rakastaa aidosti ja omistautuvansa suhteeseen hänen kanssaan. Olen kaikin keinoin yrittänyt osoittaa hänelle suunnattoman rakkauteni häntä kohtaan. Puhein ja teoin. Käytöksessäni ei ole mitään, mistä normaalisisti kukaan alkaisi mitään epäilemään.
Hän on hieno mies, jossa on potentiaalia hyväksi puolisoksi. Mutta tämä turha mustasukkaisuus raastaa minua. Hän ei huuda, hauku tai raivoa, ole agressiivinen, hyökkäävä tai väkivaltainen, vaan kysyy asiallisesti ja alkaa sen jälkeen mököttämään, kun olen sanonut tuommoisten olevan turhaa ja että olet niin hakoteillä noiden syytösten kanssa.
Hälytyskellot soivat, lujaa. Se miksi olen tässä suhteessa ollut ja pysynyt, on se että suhde on vielä melko tuore, emme asu yhdessä, ja olen toivonut mustasukkaisuuden laantuvan ajan myötä. Että hän lopulta tajuaisi, etten ole kiinnostunut olemaan kenenkään muun kans kuin hänen.
Olen ihan umpikujassa. Jäädä vai lähteä. Sitä olen pyöritellyt päässäni, mutta ajatukset ovat liian solmussa. Suurinosa ajastamme on oikein ihanaa ja auvoisaa, mutta sitten taas tulee jokin, joka saa hänet varpailleen. Loppuuko tuo koskaan?
Kommentit (38)
jätä ainakaan ilman että annat hänelle mahdollisuuden parantaa käytöstään. Puhukaa asiasta , sano että tämä vaivaa sinua niin että pahimmillaan se johtaa teidän eroon. Sano että mustasukkaisuuteen ei ole syytä ja ettet todella halua muita miehiä kuin hänet. Onko häntä aiemmin petetty pahasti josta on jäänyt arvet ? Minun mieheni oli alkuaikoina todella mustasukkainen mutta nyt hän on kuin eri mies ! Eli kyllä voi muuttuakin. Puhukaa ja anna hänelle mahdollisuus!
Mikä sai miehesi muuttumaan? Aika ja puhuminen vai terapia? Tätä minäkin olen ajatellut, että en ainakaan varoittelematta lopeta suhdetta, vaan ensin puhuttelu, ehdot ja se viimeinen varoitus. Mies hakee itselleen apua, jos haluaa suhteen jatkuvan. Vielä nyt en ole sitä viimeistä varoitusta antanut suhteen tuoreuden takia, mutta maininnut olen, että jokainen turha epäilys ja syytös repii meitä erilleen. ap
terapiassa mutta kasvoi (olimme parikymppisiä) ja sain puhumalla hänet vakuutettua etten muuta miestä halua.
Ap kenties kertoa esimerkkejä näistä syytöksistä? Jos ne kovin järjettömiä ovat, enpä usko että millään ukaaseilla paranee. On pikkuisen eri asia aiemmissa suhteissaan loukatun olla mustis esim. kapakkareissuista/risteilyistä kavereiden kanssa, tai vastakkaista sukupuolta olevista kavereista, kuin joistain ihme katseista joita se sairas mustis on ties missä näkevinään, tai epäillä ketä siellä töissä oikein nait. Sairas on sairas, ja tuollaisen kertomani psykoottisen mustiksen kanssa tuskin toivoa on.
t. been there..
Ehkä mustasukkaisuus voi JOSKUS parantuakin, kuten pari nimimerkkiä edellä kirjoittikin.
Omasta tuttavapiiristä olen kuitenkin nähnyt että USEIMMITEN mustasukkaisuus vain pahenee koko ajan eikä pahenemiselle näy loppua.
Muuta kuvauksesta päätelle se tulee kuvaan jossain vaiheessa, kun olet mahdollisimman heikoilla.
Lähde nyt. Siitä huolimatta on jo mahdollista, että mies stalkkaa sua vuosia. Sen vaikeammaksi tilanne käy mitä kauemmin odottelet. Mies ei tuosta tule muuttumaan.
tuokin. Sairaan exän kyttääminen vielä 10 vuoden päästä erosta ottaa voimille. Itse vielä jätti, mutta mulla ei saisi olla ketään.
Pelkään kyllä, että joudut vielä pahaan ansaan. =( Olis ihanaa sanoa, että se muuttuu siitä, mutta tosiasia on, että se pahenee. Been there. =(
pahasti mustasukkainen mies. Jos käytiin ruokatauolla kahvilla tai syömässä, niin siitä piti tuolle tavallista tyhmemmälle ukon tallukalle olla selvityksiä selvityksien perään.
Joten ap, lähde suhteestasi ja rrripeästi
Eli kehut kuitenkin miestä, kuinka ihana hän toisaalta osaa olla? Tuollainen mies oli minullakin, kohteli minua kuin kuningatarta, oli sairaalloisen mustasukkainen.
Menimme naimisiin, heti häiden jälkeen alkoi suurempi kontrollointi ja väkivalta. Viisi vuotta kestin ja lähdin. Päivääkään en ole katunut, että lähdin.
Puhut miehen terapiaan menosta? Onko hän itse puhunut asiasta vai onko se vain sinun ajatteluasi? Onko mies siis itse tajunnut, että on turhaan mustasukkainen? Jos ei, niin lopeta suhde. Tuollaisen kanssa suhteen lopettaminen voi kyllä olla hankalaa, jopa vaarallista.. Tarkoitan, että tuollaisesta miehestä saa usein uhkailijan, joka uhkaa usein itsemurhalla yms. Joten lähde oikeasti ja ole varovainen.
ja se taas johtuu osittain huonosta itsetunnosta ja osittain vanhoista epäonnistuneista suhteista.
Terapiasta ei ole puhunut, mutta hän uskoo mustasukkaisuuden laantuvan terveellisiin mittasuhteisiin ajan myötä.
Tahtoisin niin uskoa että aika tähän auttaa. Ja luontoni ei meinaa antaa periksi luovuttaa vielä. Tänään tuntuu tältä, huomenna ehkä joltain muulta. Ajatukst ja tunteet heittää häränpyllyä.
ap
rakastunutta ihmistä, joka ei olisi mustasukkainen. Jos ihminen ei ole lainkaan mustasukkainen, hän ei kykene rakastamaan syvästi.
Kokonaan toinen asia on tietysti sairaalloinen mustasukkaisuus, mutta sellainen on harvinaista.
ei ole olemassa rakastunutta ihmistä, joka ei olisi mustasukkainen. Jos ihminen ei ole lainkaan mustasukkainen, hän ei kykene rakastamaan syvästi.
Mä rakastan mun miestäni enkä ole mustasukkainen. Mä en omista miestä, eikä mies minua. Silti me rakastetaan toisiamme. Mustasukkaisuus on turhaa ja kuluttavaa. Nyt voimavaroja riittää muuhunkin.
mustasukkaisuus vaan pahenee kun suhde syvenee ja voi se väkivaltakin tulla kuvaan. Itse katselin touhua siihen asti kunnes kerran pitkän työpäivän jälkeen ehdin syömään vasta iltakasilta ekan aterian sille päivälle ja kun herra soitti enkä vastannut (ruoka suussa), tuli tekstari että olen huora joka on imemässä jonkun munaa kun en vastaa. Siihen loppui kuin seinään se suhde. Ihan samalla tavalla mököttämällä alkoi sekin mustasukkaisuus ilmetä ja paheni ajan myötä, tarkistussoittoja aamuviideltä ym.
Ensin mies oli niin rakastunut ja soitteli kokoaja, toi lahjoja. Minulla lapsia ja hänellä ei. Lapsista tykkäsi kovasti. Asuttiin pitkän matkan päässä ja tavattiin harvakseltaan, mutta mies rupesi soittamaan maraton puheluita. Kaikki loksahti kohdilleen ja mies muutti 1,5 v kuluttua meille. Siitä se repes.... Menin käymään vanhemmilla niin jo oli kuulustelu, että olenko tavannut matkalla jonkun jne jne. Saattoi romanttisesti tuoda kuohuviiniä ja hieroa jalkoja. Yks kaks hirvee raivasi, että olen nainut työkaveria. tätä mustasukkaisuutta ja henkistä väkivaltaa kesti 3kk ennen kuin kävi kunnolla kiinni. Onneksi tyttökaveri soitti poliisit paikalle. Poliisit sanoi, että ei ole ensimmäinen kerta ja kannattaa miettiä jatkoa!! Minä mietin ja ero oli vaikea, mutta onneksi pääsin eroon. En ole seurustellut sen jälkeen. Mieti tosi tarkkaan.
mies soitteli myös lapsilleni vimmaisia puheluita jos minua ei saanut kiinni ja tivasi että missä teidän äiti on. Sanoin ilmoittavani poliisille jos soittaa lapsille enää kertaakaan. Hyvin huomaavainen oli hänkin aina, laittoi ruokaa ja palvoi maata jalkojen alla mutta aika pian alkoi juuri kuvaamallasi tavalla mustasukkaisuus tulla esiin ja paheni nopeasti. Työmatkoillani huomasin hänen vaanivan katuja pitkin ja kyttäävän etten vaan tapaa jotakuta toista ja luikki äkkiä nurkan taaksen piiloon kun tulin kohdalle, luuli etten nähnyt. Mitä enemmän vakuuttelet, sitä enemmän saat vakuutella syyttömyyttäsi. Tuollainen ihminen on pohjaton kaivo. Lähde nyt kun se vielä onnistuu, pian se ei enää onnistu ja saat miehestä vielä häirikön perääsi.
Kuuluu kuvaan että palvoo, lahjoo ja ihailee. Mustasukkaisuus pahenee ajan mittaan. Syy on aina sinussa ja saat olla aina selittelemässä. Ajan mittaan oma todellisuudentaju heikkenee, kun pitää suunnilleen jokaista vessa- ja kauppareissuakin selitellä. Mustasukkainen keksii aina jonkun syyn miksi sinä olet ollut epäluotettava (vaikket olisi). Vika ei ole hänessä. AINA tapahtuu jotain joka "saa hänet varpailleen".
Mustis saattaa selitellä että koska tämä rakkaus on niin suurta niin mustasukkaisuus kuuluu asiaan. Se ei ole totta. Oikea rakkaus ei vaadi mustasukkaisuutta syyttelyä ja toisen alistamista.
Lähde kun vielä voit!!!
Kirjoitat: "... ihana mies ja erityisesti juuri sen takia, ettei minun tarvitse pelätä hänen käyvän käsiksi tai haukkuvan alentavasti."
Ei ole mitään erityisen hieno ominaisuus miehessä että hän ei ole väkivaltainen ja alentava, se on normaalia. Ja on oikeasti alentavaa ettei hän luota sinuun, kuulustelee ja mököttää.
Kun kerrot että hän on ihana, luettelet mitä hän EI ole (aggressiivinen, hyökkäävä jne). Mitä se ihanuus sitten ON?
Epäilen, että kuulut niihin naisiin, joilla ehdottomasti pitää olla joku mies jotta he tuntisivat itsensä arvokkaiksi. Siksi kehut miestä ihanaksi, ymmärrät, selität parhain päin ja kestät, vaikka mies ei näe sinua ollenkaan vaan kohtelee sinua mielikuvituksensa petollisena tuotteena. Minä lähtisin.
Tutun kuuloista tekstiä. Mieheni heikko itsetunto liene kaiken taustalla.Mitkään vakuuttelut rakkaudestani ja uskollisuudestani eivät riitä.
Hetken voi olla rauha mutta aina tulee joku uusi syy;joku miespuolinen tuttavani kaupungilla sanonut minusta jotain positiivista ja hänestä ei;häntä ei kutsuta mihinkään minun sukulaisteni juttuihin(ei ole edes totta);olen hänen mielestään ollut liian "antelias" ennen hänen tapaamistaan(neitsyt olisi kai ainoa tyydyttävä), kaikki miehet kyttää mua ja häntä haukkuvat ja pitävät nollana jne jne jne.
Hänellä saa olla tuttavia , naispuolisiakin, niitä ei lasketa...Sanat ja haukkumiset menneet vain pahemmaksi koko ajan..en viitsi niitä edes tässä toistaa...
Okei, herää kysymys olenko aivan pässi kun vieläkin tuollaista kuuntelen.Ilmeisesti. Olen ollut 100% uskollinen, rakastan syvästi miestä mutta eipä hän sitä tunnu uskovan. Ja lisäksi tulee hyvä syy ottaa vaikkapa alkomahoolia ja kadota kartalta kun olen sellainen h...a joka ei häntä arvosta.
Voi kunpa hän saisi alkaa tervehtyä tuosta kaikesta, varmasti itsekin kärsii suunnattomasti.
Osaa olla kyllä myös ihana ja rakastava mutta nyt on kyllä pahentunut koko ajan..Mitä voin tehdä...en kai mitään kuin mennä pois..mutta kun sattuu, sattuu, niin on rakas tuo ihminen. Joku sanoisi läheisriippuvuudeksi...voi olla ..mut perhana kun häntä rakastan!!Ja tajuan kyllä että mikään mitä teen tai jätän tekemättä ei häntä muuta tai rauhoita.Se muutoksen etsiminen kun olisi lähdettävä itsestä. VOI HEMMETTI SOIKOON!!!
ja arvelee pettävän kun olen kaverin kuolinvuoteen äärellä. Yhtä helvettiä, ja yli 20 vuotta takana. Ja "niin kiva" mies muuten. Eikä edes mun äiti usko kun kerron millasta elämä on.
sanoa että LÄHDE... Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 3v ja silti MINÄ jatkuvasti pelkään että häm pettää jne vaikka hän kuinka vannoo rakkautta jne. Minulla kanssa niin p***a menneisyys missä sain joka suhteessa huomata joutuneeni petetyksi, joten se tuska ei minulta tunnu koskaan poistuvan vaikka kuinka yritän....... Ja mies kärsii, olen useasti sanonut että erotaan mutta hän ei halua koska rakastaa minua aivan liikaa...